Kan nok fort tenke meg de vil legge seg på et snitt på 5-600.000 kr pr behandling.
Ved 500K så omsetter de for 500 millioner kr ved en årlig behandling av 1000 pasienter. Hvor mange er det i 3L? Tenker på hva som kan være realistisk å forvente mtp markedsandeler/ antall behandlede i året. Så får de kanskje Archer-1 komboen for 2FL senere. Kan bli sinnsyke tall på omsetning pr år!
Og hvor mange års omsetning brukes til å beregne markedspris på biotek selskap?
Ja, i tillegg har jo produktet verdi ved at man ikke binder opp medisinsk personell og utstyr over lang tid. Samtidig kan man nok spare seg noen sykehusdøgn ifbm den milde bivirknigsprofilen.
Håper de ikke blir kjøpt opp, jeg klarer meg fint med ubytte jeg.
Vi må huske på at Bayer har doblet prisen på Xofigo etter markedslansering. Det kan altså være lurt å gå “billig” inn for så å øke prisen etter hvert.
Einarson sier det klokkeklart, Betalutin kommer på markedet. Og det kan skje raskere enn vi aner.
“Rapidly to the marked”
Edit “billig” i gåsetegn
Det er flere selskaper i Oslo Cancer Cluster som passer hverandres profil. Kan ikke heller de slå seg sammen og bli en gigant, enn at fruktene skal bli plukket én etter én etterhvert som de blir modne?
Tikk-tikk-tikk…
Det er nok mer interessant for aksjonærer i andre selskaper enn Nano. Jeg er hvertfall ikke interessert i å slås sammen med selskaper med mye større risiko enn Nano, da Nano anses som det safeste bettet innen det området på Oslo børs.
Til orientering så er jeg ikke oppdatert på de andre selskapene, så mulig jeg tar feil.
Tror vi er flere som har lekt med denne tanken, Ramsess. Fusjonering av flere av OCC-selskapene kan på sikt gi oss en norsk biotek-gigant. Når nano får sitt første produkt på markedet, vil det bli nok overskudd til å utvikle både det ene og det andre av potensielle godsaker fra selskaper som ellers vil avhenge av store emisjoner og partneravtaler. Jeg må si det virker mere bærekraftig å dyrke frem et norsk paraply-selskap innenfor immunonkologi, fremfor å selge rubbel og bit til BP for lavpris. Får håpe de har tatt lærdom av Algeta, og klarer å overbevise de sidrumpa politikerne våre om den fremtidige verdien av en norsk biotek-bauta.
Hvis du hører på QA sesjonen fra CMD vil du høre at Lisa ikke svarer på spørsmålet angående om de kan ta med pasienter fra arm 1 og 4, eller om det er en cut off før Paradigme. Tror dette ikke er avklart ennå
Enda mer spisset, så kunne vi slått sammen en del av selskapene som allerede er under Radforsk paraplyen.
Staten må ta lærdom av oljeeventyret. Der har de fått til en fin symbiose mellom det offentlige og det private. Hvorfor kan de ikke få til noe liknende innen farma/biotek?
Nano
Targovax
Oncoinvent
Ultimovacs
Oncoimmunity
Det hadde vært en fin bukett
Slik jeg, Einarson m.fl. har forstått det av presentasjonen, så ligger det i begrepet seamless design at de tar med allerede behandla pasienter fra lymrit 37-01. Med forbehold om at vi misforstår alt, selvfølgelig.
Edit: les også siste post @Savepig skriver i tråden for biotekaksjer. Seamless design, som de har søkt om, blir redegjort for der.
Hører på CMD nå. Ja, hun sier vel hun ikke kan svare på det siden designet ikke er godkjent enda.
Men hun sier:
“Regarding seamless design… the whole idea is that you can add on expansion cohorts. But it is a separate population. So these patients will be analysed separately. But we’re not gonna get into the details at this point since it’s not approved yet”.
Jeg synes det er rart Einarsson virket å være overbevist om at 45 pasienter fra Lymrit blir inkludert i Paradigme. Hvis vi får dette som en icing på toppen etter eller før ASH tror jeg kursen går mye.
“All patients enrolled so far have CD37 expression” (Lisa Rokjaer)
Interessant måten Luigi reagerer på når de spør om Fast Track. “You answer this Lisa.”
“Why” ?
"Because I will say something and you will look at me like… " (Latter)
Husker ikke å ha fått med meg det før
Håper jo at dere har rett, men syns det er rart at hun ikke svarer på direkte spørsmål om dette.
Det kan jo være at sømløs design kun innebærer at man slipper og opprette en ny studie. Slipper nok en del papirarbeid og byråkrati på dette og sparer sikkert noen månder på det.
Så vidt jeg husker var Einarson gått fra CMD før QA- runden, men han kan jo ha sett webcasten
Les innlegget mitt over – det er (nesten) direktesitat av det hun sier.
Vi har nå to syn på saken: Lisa som mener det blir sett på som en expansion cohort som likevel blir analysert separat fra Lymrit kohortene.
Einarsson som mener 45 pasienter fra Lymrit er inkludert i de 130 som er i Paradigme. Altså at Paradigme vil bestå av 85 nye pasienter.
Hvem har rett?
Jeg heller mot at Lisa har rett her. Paradigme vil bestå av 130 pasienter. Men legger man til de 45, har man data på 175 pasienter man kan søke FDA med.
Altså man analyserer de 130 for seg, men kanskje inkluderer de 45 i tallene man sender i søknaden for godkjenning… ?
At Lisa ikke vil utdype dette er jo helt normalt. Noe annet hadde vert krise! Hu opptrer svært profisjonelt og kommenterer selsvagt ikke dette før søknaden er godkjent.
Hadde blitt bekymret om noen i NANO’s ledelse hadde begynt å slege rundt seg med påstander/informasjon man ikke kunne stå inne for. Kunne fort blitt ett nytt Opticom.
Tror nok heller at dette punktet ikke er avklart ennå
podcast 30 tid 11:02
Han snakker jo om samme innlegget til lisa R. som du …!