Ja, jeg tok litt i her, da jeg ikke hadde data for asia.
Nærmeste jeg finner er her: http://global-disease-burden.healthgrove.com/l/39808/Non-Hodgkin-Lymphoma-in-Asia
Dette er interessant:
Da regner vi en omsetning på 240 millioner dollar (30% av pasientene i 3FL) på 15 år, 3.6 milliarder dollar × 8= 28.8 milliarder dollar for 3FL. Så tar vi komboen i 2FL på 300 mill (4000 pasienter) =4.5 milliarder til. Blir en grei sum da? Lett å leke med tall
Du mener kroner?
Ja selvfølgelig ca 8 milliarder dollar i årsomsetning med det regnestykket. Fantasi, urealistisk? Anybodys guess.
@Ramsess 1 billion dollar, er jo greit hvis Nano tar en del av den kaka også
1,7$ billion i 2020 stå det;)
blir jo helt ør i hue av alle disse tallene…hehe
føler jeg trenger mer nano aksjer av en eller annen grunn;DD
Skulle gjerne hatt 10.000 aksjer til ja, eller enda flere! men vet ikke helt hvor jeg skal vri de pengene fra
nei du veit når man først er på Nano kjøret så…
det er jo gjerne ikke antallet det står mest på… blir det suksess så blir det brutalt bra gevinst til alle som er inne ved rett kurs/pris
Jeg vurderer seriøst å selge meg ut av Trvx, tilfordel for Nano, så gå inn igjen…
Men dette ligger meg tungt for hjertet…
jg tenker det samme , solgte all trvx for litt siden men er inne igjen nå med en post men tenker kanskje selge den og kjøpe nano før ASH…
det er bare det at data fra TRVX kan jo oxo komme når som helst…
Er jo ikke sikker, men tror du “rekker” ut og inn igjen før Targo løper fra deg
ser ann utviklingen på de respektive kursene nærmeste dagene,…
TRVX øker jo mer enn NANO…gjorde det igår iallefall
Sannsynligheten for at Nano går konkurs er vel tilnærmet lik 0 nå. Ja, det er alltid en teoretisk mulighet men ikke noe man bør bruke mange kalorier på. Det som ER interessant, er strategi ifht. innvestering. Det er jo noe alle bør tenke gjennom. De færreste av oss hadde vel sett for oss et resultat på -30% for året for Nano som aksje - i allefall ikke jeg når jeg gikk all inn rundt mars / april.
Interessant da å sammenligne med Algeta sin kursutvikling. Som vi ser her korrigerte den 100 kr, fra en topp sommeren 2011, til en absolutt low sommeren 2012. Altså 1 år hvor aksjen falt fra ca. 220 kr ned til rundt 130 kr. Inn mot 2013 konsoliderte den før den tok kvantesprangene opp til oppkjøp.
(En candle i chartet = 1 måned)
Vi har nå hatt 1 år med fall i Nano fra ATH på 127 til low på 66 kr. Nesten en halvering.
Hvor vi er på kurven ifht. Algeta er anyone’s guess. Men jeg gjør meg opp en mening. Bryter vi ut av denne konsolideringen kan dere jo tenke på hvor vi skal…
(Noen vil hevde dette er en moot point fordi det er to ulike aksjer - til dem vil jeg si; likhetene er også mange nok til at man kan sammenligne dem. F.eks at de begge er legemiddelselskap i en utviklingsfase med en medisin som kommer på markedet )
Jeg har googlet men ikke greid å finne noe arkiv over pressemeldingene fra Algeta i samme periode. Kunne vært interessant å se hvor de lå i løypen i det tidsrommet og hva som forårsaket nedgangen og den påfølgende venteperioden. Noen som er flinkere enn meg til å lete?
@tusekakk svarer deg her. Du var godt lastet i Nano i september i fjor, da lå jo kursen fra lavt 30-tall til 50 kr etter hva jeg ser.
Du kjøpte også på rundt 113 (?) skrev du, kødda det til snittet ditt mye?
Du trenger ikke å svare altså, bare nysgjerrig mtp tålmodighet og sånt, om du ligger godt an med snitt osv
Ser jo sannsynligheten for at Nano ikke får Betalutin på markedet som omtrent null, som @Nocturne skrev over her.
Nå er det vel bare kjøp og hold som gjelder, evt en liten gevinstsikring for de som vil det?
Man kan vel si at det gjorde det.
Jeg hadde tenkt å legge 140k i trvx, de lå vel på 11kr da, men dnb lot meg ikke få gjøre det på investeringskontoen min. Jeg regner med at det var en bug, men fikk aldri noe svar fra dnb om det. Dessverre rakk jeg ikke nano når den dippet til 90kr, men så jeg slengte alt inn i nano før ASH…
Denne meldingen kom juni 2011. Det korrosponderer bra med peaken i chartet over:
Sammenfattet med denne artikkelen:
http://tidsskriftet.no/2011/10/fra-redaktoren/borsrakett-forlenger-livet
"Mandag 6. juni 2011 sendte det norske bioteknologiselskapet Algeta ut en gledelig melding. Utprøvningen av medikamentet Alpharadin på over 900 pasienter med prostatakreft hadde gitt «entydig positive resultater».
Men på tross av “entydig” positive resultater falt altså aksjen 100 kr før den tredoblet seg. Om man skal lære noe av dette er det vel at ja - man kan være heldig og time og treffe topp og bunn, men den sikreste måten å få flerdoblet sine verdier på, er å sitte rolig i båten.
Jeg bare spør: om du kan kjøpe 3-5 kr til 1 kr i dag, men du må vente to år før du får utbetalt, gjør du det da? For det er egentlig det eneste man bør tenke på i dagens situasjon. Selvfølgelig må man agere etter at ny info kommer, men slik jeg ser det er nedgangen i Algeta (og nedgangen vi har sett i Nano) bare mangel på news og spekulasjoner.
Hvilken annen aksje kan med stor sannsynlighet gi deg minimum 100% på 2 år?
Største faren i Nano er aksjonærene.
Sekundært at jeg havner i en eller annen økonomisk krise og må selge aksjene mine.
Utover det så ser dette meget lovende ut så lenge jeg/dere er tålmodig
Vi ser nå et lite forventingsrally i Nano frem mot ASH og i den sammenheng spurte vi Nano innsiderene hva de ville gjøre. Kjører samme poll her,
Spørsmålet er hva gjør du frem mot ASH
-
- Sitter i RO!, vi skal til mars og litt lengre. Tåler å svinge 30-40%
-
- Selger 10% Ingenting er som tørt krutt når det faller igjen
-
- Selger alt. Eneste som slår litt tørt krutt, er mye tørt krutt
0 stemmegivere
Et forventningsrally fordrer voldsom økning i kurs. Det har vi ikke sett, heller det motsatte.