Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Det er fremdeles ikke for sent hvis det er noen trøst. Vil påstå alle som gjør kjøp under 200 kr gjør et varp her… marketcap for Nano ser jeg mellom 50 og 100 mrd. ved suksess, altså mellom 10 og 20x dagens kurs.

1 Like

Det kan være, men jeg har mer tro på et PCIB scenario, det kommer en nyhet som er under middels positiv. Noen starter å selge og stopplossene ryker som fluer.

Skal den opp i Algeta verdi er oppesiden kun 3x. Men Algeta hadde blockbuster. Det har ikke nano.

2 Likes

Greit å være i begge.
Etter emisjon ender jeg med nærmere 5x så mange aksjer i PCIB ift Nano, til samme pris.
Så hvis PCIB når Nano sin kurs vil jeg sitte rimelig godt i det, for å si det mildt.
For ikke å snakke om Funcom.
Det holder egentlig at en av disse tre lykkes for min del, da blir siste rest av gjeld nedbetalt og jeg har grei kapital å handle på børs med.

1 Like

[quote="Evilfreud, post:728, topic
Unnskyld meg men Algeta forlenget livet til sine pasienter med 3 måneder!! :frowning: Nano HELBREDER KREFT! Alle - jeg gjentar - ALLE 36 pasientene i Lymritstudien er fremdeles i live!

Sorry, men en slik kommentar sier meg bare at du rett og slett ikke har peiling på hva du prater om… :frowning:

1 Like

Stemmer, Du har lest at de skriver Orphan drug?

Du vet hva det betyr?

Ta diskusjonen om orphan drug i biotektråden da. :slight_smile:

Jeg holder også muligheten åpen for at kursen går nedover i morgen faktisk. Har cash klar.

1 Like

Hehe, orker ikke ta den igjen tror vi har vært igjennom den et par ganger.

http://www.fda.gov/ForIndustry/DevelopingProductsforRareDiseasesConditions/ucm2005525.htm

Slenger den inn så får folk lese.

Tror forsåvidt NEL blir den store hitten imorgen om man skal tolke HO.

https://www.ft.com/content/594cf986-271c-11e5-bd83-71cb60e8f08c

http://seekingalpha.com/article/1894751-orphan-drug-designations-why-you-should-care

3 Likes

Så da slår vi fast at FDA har feil. Notert.

Vi slår fast at tiltaket treffer bredere enn de hadde tenkt seg, fordi markedet kan ta høye nok priser til at de tjener bra med penger uten de ekstra insentivene.

Ikke første gangen noe slikt skjer.

@Evilfreud Jeg vet godt hva Orphan Drug betyr. Jeg vil påstå jeg kan bittelitt mer enn deg om dette emnet. Du har vært negativ til Nano siden jeg begynte å skrive her og siden den gang har kursen gått 3x. Og den vil gå mer enn 3x til. Mitt tips er 5-10x for 3.FL. Får de fast track og kan vise at 20mbq/kg får høyere ORR; CR og DOR enn eksisterende behandling snakker vi 1. og 2.FL og markedet ti-dobles. Mao. er blockbuster bare forordet.

Healthcap som fikk Algeta på børs og kasserte millardgevinst er inne i Nano. Det er det 2. NORSKE biotekselskapet de er inne i. Health Cap har uttalt seg om at det økonomiske potensialet bak Betalutin er større enn det Xofigo var.

@Evilfreud - ikke gidd engang er du snill… :wink:

Kursen har ikke gått 3x siden jeg startet å skrive negativt om nano. Det er lov å være uenig men vi trenger ikke lyve.

Du er overbevist om at den skal mer opp, flott håper du har råd til å tape om den skulle falle.

Mulig han blingser med 3x og 2,5x, jeg hadde vel en gradfeil der jeg og.

Men, du er minst like ille ute og kjøre med det komplett misvisende kjøret du driver på med om at at Oprhan Drugs er en negativ ting, for det er det beviselig ikke.

Orphan drug designation gjør at det kommer på plass en del goder som gjør at det blir mye lettere for en bedrift å regne hjem et profitabelt case, og bidrar dermed til at det blir laget medisin for disse sykdommene.

Om Orphan Drug Designation ikke fantes kan det godt hende at det aldri hadde kommet noen nye og bedre medisiner for f.eks 3L FL som er Nano sin første indikasjon, men siden det nå gjør det så betyr de voldsomt reduserte kostnadene at Nano allerede med denne indikasjonen vil være profitable. Og det er bare starten av pipelinen deres.

Så please ikke lek sårede følelser her, det er det ingen grunn for.

Du har helt rett angående godene for Orphan drug, de tillater EKSTREMT mye billigere medisin utvikling. Men for å få Orphan drug er det noen ting som må slå til. blant annet et begrenset marked. Som er litt av poenget jeg prøver å komme frem til.

Evilfreud, du har vært negativ til Nano, men det er ingen substans i det du sier. Hva er det du prøver på? :stuck_out_tongue:

Jeg gjentar eksemplet fra i går. “Rituxan will become the world’s best-selling orphan drug in 2018, generating more than $6.9 billion in sales”

Jeg synes ikke 6,9 milliarder dollar er lite.

1 Like

Jeg prøver å holde fast på at risikoen forsatt er stor, og at oppesiden nå er begrenset siden mcap har rundt 5,5mrd nok.

1 Like

Greit nok, men begrensningen for å komme med en «orphan» medisin er på 50 milliarder i året, og helt irrelevant sånn som jeg forstår det.

FDA sin definsjon er maks 200.000 pasienter eller medisin som vil være for dyr i en tradisjonell utvikling.

Prøvde ikke lyge :slight_smile: Men om kursen har gått 2x siden du begynte å skrive om Nano har du fremdeles tatt feil. På et eller annet tidspunkt må man bare innse at man tar feil.

Betalutin sikter inn mot 3. og 2. linje behandling va NHL. Nano anslår dette markedet til å være verdt 3.5 mrd dollar innen 2025 (2.3 mrd. dollar i fjor). Det er bare å lese presentasjonen fra Jeffries: (slide 8).
http://www.nordicnanovector.com/uploads/images/Financial-Reports/NANO_Jefferies%2015%20November%202016%20-%202V.pdf

Får de godkjent Betalutin til 1L FL kan man legge på 1.4 mrd dollar (totalt 3.7 mrd dollar).

Jeg mener alle kursmål må ta utgangspunkt i de faktiske tallene selskapet har presentert. Alt annet blir bare hodeløs synsing.

Algeta ble solgt for 17 mrd. Hvis Betalutin lykkes er markedet Nano skal inn i ha en verdi på rundt 20 mrd kroner (med dagens dollarkurs).

Legger vi på en prising på mellom 50-100 mrd. kroner for Nano ved suksess, kan vi gange dagens kurs med 10-20.

Merk at jeg bruker en ekstremt lav premie her - og priser teknologi og pipeline til 0 kr!

Er ikke dette blockbuster skjønner ikke jeg begrepet…!

1 Like

Jeg er helt åpen for å diskutere nedside i NANO, det er en veldig sunn øvelse.

Men på dette med Orphan Drugs er du helt på jordet.

Dette med at NANO sikter på tredje linje som første indikasjon er en helt grunnleggende side ved hele caset, og en viktig del av fokuset rundt dette på HO var mye av årsaken til at jeg skjønte opplegget allerede i mars eller når det var.

http://www.nordicnanovector.com/uploads/images/Financial-Reports/Sound%20file/Capital%20Markets%20Day%2017-11-2015/Marco%20Renoldi%20-%20Cap%20Mkts%20Day%2017%2011%2015.pdf