Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Og der solgte jeg alt av Targo, til fordel for Nano.
Kommer selvfølgelig tilbake til Targo :smile:

3 Likes

Selv om vi forstår viktigheten av å få besvart disse spørsmålene, betyr det ikke at resten av markedet gjør det. Dessverre ser jeg for meg et lignende scenario som i Lugano, hvor gode nyheter blir feiltolket og undervurdert av markedet generelt. Tviler på at kursen går noe særlig nesten uansett hva de måtte presentere på ASH. Og så får vi plutselig et hopp på >100% når melding om partneravtale kommer i løpet av våren. Markedet er tregt i oppfattelsen, men samtidig uhyre hurtig til å agere i en vilkårlig retning.

Håper selvsagt jeg tar feil, og at innsikten til gjennomsnittsinvestoren har foretatt et kvantesprang siden sist slik at vi kan oppleve en fornuftig utvilking i kursen basert på rasjonelle vurderinger om derisking. :pray:

Innrømmer at jeg ikke har særlig troen på en slik åpenbaring.

1 Like

Jeg er redd du har rett, og er enig.
Det å måtte ha nano aksjer for å sove om natta baserer seg ikke på konferanser for min del, men pga de større tingene, som partner og salg. Sånn sett kunne jeg droppet å være inne før 2018, men det var dette med søvn da :thinking:

Håper, men…

2 Likes

Ser flere har nevnt partneravtale i det siste, mener dere da en lignende avtale som Algeta i sin tid fikk? Hvorfor tror dere Nano inngår en partneravtale, de er jo klare på at de vil kjøre løpet selv og er ikke økonomisk presset slik som Algeta var.

Enig. Tror vi må ha melding om oppstart Paradigme/Archer for at kursen ikke skal falle mandag.

1 Like

De er ikke avhengige av en partneravtale på samme måte som Algeta var, men det vil likevel være av stor verdi, dersom de f.eks. inngår en avtale om distribusjon av Betalutin i kombinasjon med andre terapeutika. Mye tid og penger å spare dersom man kan benytte eksisterende kanaler. Hovedsaklig vil det være mest å tjene for den potensielle partneren (som da selvsagt får en betydelig bit av kaka), men samtidig vil det forenkle diverse prosesser for Nano mtp fremtidig inntog i ulike deler av verdensmarkedet, og selvsagt vil det medføre en god porsjon cash, både up-front, og ved oppnåelse av ulike key milestones. Når de sier at de ønsker å kjøre løpet selv, er det mest for å gjøre seg hard-to-get for BP, slik at de kan oppnå en bedre deal. Dersom de får BP til å faktisk tro på at de kan klare det på egenhånd, vil de store gutta komme løpende med pengesekkene sine før vi aner ordet av det.

2 Likes

Ja, men det vil skade fremtidig inntjening om de ikke blir kjøpt opp på et senere tidspunkt. Jeg personlig vil bli meget overrasket om det kommer partneravtale, og det er noe jeg overhode ikke har sett for meg.

En partneravtale kan også være lite gunstig med tanke på et fremtidig oppkjøp, da Nano mer eller mindre er låst til partneren, og det gjør det vanskelig for andre aktører å komme på banen.

Pøh - once you go Nano, you don’t need another plan’o :wink:

6 Likes

Her tenker vi helt likt og tror ikke vi er alene. En del av meg er "hey, f*** it, selg alt og sett det i BearBTC100x. En annen del av meg er sånn "men, men… nei! Partneravtale! Nattesøvn! Luigi Costa! Marco! Tone! Lisa! Betalutin! Oppkjøp! Monitas! "

How can I resist? :sunglasses:

2 Likes

Partnerskap er normen i bransjen - og i forhold til kombinasjonsstudiet vil et partnerskap til en produsent av Rituximab eller biosimilar redusere utgifter betraktelig.

5 Likes

Har du noe formening når i studiet slike partnerskap blir innledet? Snakker vi tidlig, eller sent i utviklingen?

Hadde en god chunk Nano fra før av da :smiley:
Regner med at jeg er inne igjen i Targo om en to ukers tid :wink:

1 Like

Jeg har tenkt på å gjøre akkurat det samme, men jeg tør ikke. Jeg synes det er ganske vanskelig å vurdere hvordan markedet vil reagere over helga. Det er kanskje lettere å gjøre det hvis du sitter med papirgevinst i TRVX, noe jeg ikke gjør. Lykke til uansett!

Ja, det er gambling, men vi er jo overbevist om at både Trvx og Nano, skal langt opp, over tid… :slight_smile:

gjorde det samme som deg Ramsess :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Nano raketten har tent, lift off på mandag :rocket: :fireworks:

image

2 Likes

Det kan nok komme når som helst. Big pharma går inn i alle faser i utviklingsselskap. NANO vil kanskje få best deal hvis de har resultater som leverage så det er absolutt ikke sikkert den kommer enda.

1 Like

Samme her. Om ikke akkurat BTC, så finnes det andre aksjer hvor jeg kunne ha tjent gode penger siste ÅRET faktisk, men nei. Har sittet å ruget på nano.

Men jeg tenker som så: Salgsum pr aksje x antall aksjer / antall år i nano = en årslønn som er meeer enn god nok :+1:

Men jeg har også lært for all fremtid, at å sitte igjennom tørketider er ikke min type investering. Så etter nano endres strategiene.

2 Likes

Jeg er litt bekymret for et “nytt Lugano” i helgen. Jeg håper selvfølgelig på det motsatte, men er redd markedet kan straffe aksjekursen hvis selskapet ikke leverer over forventning på 20/100. Selv om kursen står mye lavere enn i fjor desember er ikke mcap akkurat lav.

2 Likes

Du er ikke alene om det. Det finnes mange måter markedet kan bli skuffet på. Men aksjonærene har denne gang en ettermidag til å tolke materialet pluss selskapets egen tolkning før børsen åpner. Vi kan håpe på at det tar unna noe av volatiliteten. Hva er forventning til 20/100 i markedet? Hvis det er forbedring vs abstraktet så burde det gå fint. Er det forbedring vs arm 1 så vil det bli skuffelse…

Mcap på ca 3 milliarder, hvis du trekker fra egenkapital og for ett filma som NANO med et potensielt fantastisk produkt og strek internasjonal ledelse…er den lav.

De eneste som skal straffes hær er shorterne !

3 Likes

De gode resultatene i arm 1 har nesten blitt en akilleshæl for kursen. 100/20 må levere utenomjordisk for å kunne matche.

Forresten så kan en lure på om markedet tror Nano feiler om 100/20 gjør det.