Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Litt vell optimitisk. Men om 2 år kanskje.

2 Likes

Det er problemet. Går det hele veien så putter man penga i ny «høyrisiko».
Indeksfond sier du? Drit og dra, grådighet all the way :smile:

3 Likes

Hvem blir med?

1 Like

Hvis dere tenker på PARADIGME, så er ikke søknaden sendt til FDA, men til MHRA.

Forøvrig skriver MHRA på sin side: “We will assess your application within 35 days.”

kilde: https://www.gov.uk/guidance/clinical-trials-for-medicines-manage-your-authorisation-report-safety-issues

1 Like

Det er(mest sannsynlig) ikke kun britiske myndigheter som godkjenner designet for et globalt paradigmestudie. Samme oppsett er med stor sannsynlighet også sendt til FDA og EMA.

1 Like

Har ganske greie planer for mitt eventuelle overskudd i Nano, og det innbefatter ikke masse inn i høyrisiko. :sweat_smile:

Blir det MYE overskudd så går nok litt dit dog​:grin: var jo et drømmescenarie jeg beskrev da, tror ikke på 800 for Nano til våren, og hva Targovax kan bli verd har jeg ikke snøring på :sweat_smile:

@Savepig, du er jo NANO´s twitterkonge #1. Kan ikke du kommentere, og legg til litt funfacts? ORR, DOR, kun en sprøyte, ingen stråling, osv… og kanskje linken til nanoinvestors? :pray:

5 Likes

En liten kuriositet:

Basert på antall stemmer og ved bruk av median verdi i hvert intervall har jeg estimert antall aksjer vi eier, altså kun for oss som faktisk har avgitt stemme. (Basert på 76 stemmer)

Måtte dobbeltsjekke for å være sikker at jeg ikke hadde regnet feil, men kom frem til at vi besitter i området ±785 000 aksjer, det vil si ca 1.6% av aksjene i selskapet og plasserer oss på 8. plass på topp 20 investorlista, rett foran RadForsk. Tilsvarer forøvrig også en markedsverdi på 67,5 millioner.

16 Likes

Er nok ikke alle av oss som har svart. om tallene stemmer så kan du anta at du passerer 800k med god margin :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Glad jeg ligger der de fleste ligger! Og grattis til de som ligger på øverste sjiktet! Her blir det feiring om et år!

1 Like

Hvorfor er du glad for det? Jeg ville heller vært på den linjen der det bare er 2%, over 60.000 aksjer :grin::heavy_dollar_sign::dollar::moneybag::+1:

Noen konferanse tid som er mer prestisje en andre ?

Kanskje jeg heller skulle sagt, glad jeg ikke er den eneste som ligger der! hehe. Hører vanvittige summer jeg for tida og følte meg ensom! :wink:

2 Likes

Du kan trøste deg med at hvalen som ligger over 60k enten kom seg tidlig inn (på 12-13 tallet) eller er mye eldre enn deg. Alle begynner et sted. Det eneste som betyr noe er hvor DU er på veien mot financial freedom… :wink:

1 Like

De fleste av oss har vel handlet jevnt og trutt fra det nivå vi begynte. Som følge av Merlin og andre kompetente skribenter fattet jeg interesse for NANO i februar 2016. Satt med en pen gevinst etter desemberrally i NEL 2015. Pløyde en del av dette inn i NANO. I dag er det klart at jeg skulle kjørt all in. Men begynte å plukke på 14 tallet. Har plukket oppover hele veien IG de siste handlet jeg på kr 69,- i juli 2017, men har også handlet NANO oppe på 85 tallet som høyeste. Snittet ligger på i underkant av kr 40,- og er meget bekvem med det.
Personlig tror jeg at også dem som for tiden handler på 80 tallet vil komme til å føle seg privilegert, når vi kommer litt ut i 2018. PR i dag er NANO grovt underpriset. Før eller siden vil markedet innse dette og reprise NANO. Det kan skje til uken, men jeg tror nok det vil drøye enda noe tid. Å få markedet til å snu i sin holdning er neppe kvikk fiks.

Uansett, evner man å holde fokus på 2019 og i mellomtiden anse kursfluktasjonen som bakgrunnsstøy, så tror jeg vi vil få en meget pen avkastning. Samtidig har jeg full forståelse for dem som tilnærmer seg NANO gjennom trading. Det jeg ikke skjønner er hvorfor tradere betrakter oss som fokuserer på det fundamentale som useriøse haussere. Jeg har hele tiden hevdet at det er 2019 som gjelder og at vi i mellomtiden må være forberedt på brutale opp og nedturer. I tillegg har de kursanslag jeg har angitt, vært basert på forutsetninger. Jeg Jar heller aldri påstått at kursen skal være så og så mye på et bestemt tidspunkt. Jeg er tross alt ikke profet eller en som kan se inn i fremtiden. Men gitt visse forutsetninger har jeg uttalt at ingen må bli overrasket om NANO blir omsatt på gitt nivåer innen en viss tid. I september 2016 fremholdt jeg at ingen måtte bli overrasket om NsNo ble omsatt til kr 80,- innen nyttår. Fasit ble kr 129,-, altså kr 49,- over mitt anslag. I år har jeg dristet meg til å si 300,-. Men markedet er tuåydeligvis langt mer skeptisk ti» NANO nå enn hva det var høsten 2016. I tillegg har ledelsen holdt infoen tett til brystet og ikke gitt markedet nok til å få et skikkelig innblikk i det reelle potensialet. Følgelig er det nok lite realistisk å se kr 300,- innen nyttår. Men kursen nå betyr fint lite for oss som har fokus på 2019. Innen den tid tror jeg mye har endret seg i NANO og jeg ser ikke bort fra at NANO eventyret kan bli langt større enn det noen av oss tør drømme om i dag.

God helg!

10 Likes

Hei @Londonmannen, og velkommen til TI. :soccer::fire::droplet::mountain:
Godt å se deg på TI nå som HO “legges ned”. Du har servert noen gode innlegg i forhold til din strategi i NANO, og samtidig forberedt på bumpy road her. Det har hjulpet dette siste året!
Har vært småstresset (eller direkte kvalm og uvel :face_vomiting:) noen ganger (som på vinterferieretur uten tilgang til handel, da NANO droppet som en stein (30%-ish), og kollega sendte melding om dette og at det var et annet firma med betydelig bedre resultater enn NANO :open_mouth: (Han skrev ikke at det var Kite :tired_face:)).
I alle fall - for en som ikke kan sitte foran skjermen daglig er det HODL som gjelder, i NANO som andre steder!
Jeg har som deg og flere andre her inne løftet blikket, og om kursen går 10% opp som i går, tenker jeg “Jaja, da går den vel ned igjen i morgen/mandag”… MEN… en dag, en vakker dag :sun_with_face:, en dag da Marco og Luigi, Lisa, Jostein og Tone smiler ekstra lurt… den dagen skal ikke kursen ned igjen. Da skal den den veien som “tyngdekraften” drar den… Da skal vi hjem! Men viktigere; pasienter får tilbud om en behandling som gir betydelig livsforlengelse og som gir svært god QOL underveis i behandlingen. Det er vel verdt ventingen, og om det blir i 2018 eller 2020 vil tiden vise. Jeg sitter til evt. fundamentale endringer.
God helg til alle NANOer, og takk for gode bidrag fra alle som bidrar! :slight_smile:

3 Likes

Wannatri
Takk for det!
Joda, jeg har full forståelse for at mange kan ha hatt et tøft år. Aldrimhyggeligvå se at kursen går stikk motsatt av det man forventer. Frustrerende og til tider skremmende. For enkelte såpass skremmende at man mister troen og kaster kortene. Jeg har selv vært der. Det blir som en pilot som kommer inn i tett skydekke og som må stole på instrumentene. Vi vet at Vertigo kan resultere i at piloten begynner å tro mer på egne følelser enn det instrumentene sier, og da går det gjerne helt galt.

Men i farmasi tar ting tid, gjerne lang tid. I tilfellet NANO kunne det tatt langt lengre tid dersom de skulle prøve feile seg frem til mål. I stedet har de stolt på matematiske modeller og på de måten kortet ned tiden til mål betydelig.

Nå befinner vi oss på oppløpssiden og jeg tror vi står foran et skikkelig gjennombrudd for Betalutin. I så tilfelle har selskapet lagt en solid grunnmur og fundament for de andre produktene i pipelinene, både fordi de har vist teknologien funker og fordi de vil sikre økonomi til videre klinisk testing av produktene.

Men vi må nok belage oss på det fortsatt er to til tre år frem, dersom det i mellomtiden ikke skulle dukke opp et glupsk BP.

5 Likes

Som du sier så har de lagt grunnmuren med Betalutin, som gammel snekker så vet jeg at den er viktig å få rett! :slight_smile:
Ser da vitterlig ut som de vil få det på markedet, og når både Costa og Einarsson sier det er 100% sikkert så gjør jeg og det.
Da vil de kunne ha en markedsverdi som fort kan forsvare en kurs på 4-500 kr ettersom flere har regnet ut. Kanskje mer, kanskje mindre.
Så kommer jo kombien Betalutin/Rituximab (Archer-1) for 2FL, som er et mye større marked enn 3FL, og da er inntjeningspotensialet desto større-mer enn doblet.

Deretter har vi DLBCL, som er et enormt marked hvis de får det til. (Har ikke tallene men de er store!)
Så Humalutin, som vil kunne bli brukt i 1FL ettersom jeg forstår, og vil kunne bli bedre som gjentakende behandling når svulstene kommer tilbake, hvis den blir en suksess.
Så har de jo samarbeidsprosjekter som Affilutin mot leukemi, et stort marked der også.
Det er ingen av oss som vet hvor langt de kommer med hver studie, og hvor stort det kan bli, men blir Betalutin en suksess så er det en enorm døråpner for videre vekst. :slight_smile:

6 Likes

Dette er tanken som gjør at jeg ikke har turt å trade Nano noe særlig i år. Når kursen har vært så lav gjennom året er det merkelig et større selskap ikke bare har kuppet hele selskapet med de resultatene vi har så langt. Kan ikke forstå annet enn at R/R er god for BP på disse nivåene.

Samtidig har vi jo sett hvor mye cash BP besitter så det er vel egentlig ett fett for dem om de betaler $10 pr aksje eller $200.

2 Likes

Har Bayer ikke allerede købt et NHL produkt under udvikling?