Ut i fra hva posteren sier er det for å generere mer PK-data om Betalutin. Altså hvordan Betalutin “oppfører” seg i kroppen til pasientene som behandles.Jeg vil tro at armen skal prøve å gi et mer utfyllende bilde av hvordan lilotomab påvirker farmakokinetikken til Betalutin. Posteren fra i høst gir et eksempel på hvilke data som genereres.
http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/EHA%202017%20poster%20-%20Madrid.pdf
Dette var definitiv lyspunktet i posteren.
Synes nå også dette er et betydelig lyspunt. At Betalutin virker bedre på de som har vært behnadlet 2 ganger eller flere tidligere.
Faktisk er det slik at Betalutin virker enda bedre på de som har vært gjennom behandling to ganger eller flere enn én.
"Highly active in patients with 2 or more prior therapies (ORR 66% CR 25%).
De er vel tidligere behandlet med rituximab, kan dette være positive signaler for kombien, archer-1?
Hvem hadde trodd at pasientene som bare har gjennomgått en tidligere behandling drar ned snittet?
Absolutt en derisking.
Det er konsistente data vi er på jakt etter i denne fasen, og det har vi fått nok en gang.
20/100 jobber seg oppover, men trenger fremdeles litt tid.
Nå ser jeg frem til morgendagen, det blir spennende å høre ledelsens kommentarer til posteren.
Har vanskelig for å se at dette gir noen signaler for Archer-1.
Forhåpentligvis får vi enda mer utfyllende pasientkarakteristiker om disse subgruppene når Lymrit 37-01 er avsluttet slik at vi kan sammenligne gruppene i forhold til andre risikofaktorer.
Enda en poster om Fase 1/2 til AACR neste år?
Hvorfor får vi da bedre resultater på allerede sterkt behandlede pasienter, og dårligere resultater enn de som har ingen eller 1 behandling?
All logikk sier jo at det skal være vanskeligere å behandle pasienter som har hatt diagnosen lenge over tid og som er blitt behandlet med ymse medisiner tidleigere.
Jeg påstår ingenting her, men setter spørsmålstegn ved at vi får såpass gode resultater på tidligere (gjentatte) behandlede pasienter.
Ikke all logikk vel? Noe av årsaken kan jo skyldes at man begynner teste på pasienter som ikke har gjennomgått like mange behandlinger nå i senere faser - noe som gjør at Betalutin er avlest med effektdata etter f.eks 3 måneder. Kan se ut til at det er tilfeller hvor effekten bedres selv etter første avlesning.
Uansett virker Betalutin. Spørsmålet er mer om hvilket dosevalg man ender opp med og hvordan ORR og CR vil se ut sammenlignet med konkurrentene. Behandlingsformen er i hvertfall overlegen for pasienter som ikke har for mye kreftceller i beinmargen, så jeg er fortsatt optimist. Dog har jeg ingenting i mot å få fylt opp med litt rimeligere aksjer i morgen…
Husk på at disse resultatene fortsatt er basert på relativt få pasienter og at vi fortsatt har et mangelfult bilde av distribusjonen av andre risikofaktorer mellom gruppene. De bedre resultatene du snakker om er 2%, og dermed en veldig liten forskjell. Pga. dette syns jeg det er for tidlig å si at Betalutin er bedre på pasienter med >= 2. Likevel er dette absolutt positive nyheter, og er betryggende i forhold til PARADIGME, ettersom de ikke ser ut til å være noen særlig forskjell mellom gruppene. Hvorfor mener du at akkurat dette lover godt for kombinasjon av Betalutin med Rituximab @sokrates
Dette er Betalutin sin indikasjon, så det er i nettopp denne pasientgruppen legemiddelet skal brukes, og der vi trenger å se effekt for at Betalutin skal godkjennes.
Er det virkelig tilfelle at de bare har innrullert 4(!) pasienter i Arm 4 fase 2? Det står virkelig at N=4, hvor bare 2 var modne for avlesing av effekt. Dette går utrolig tregt når de skal ha totalt 15 stk.
@Inkognito666 Jo all logikk, du må gjerne kverulere over det utsagnet, men ser du også på andre medisiner/selskaper så er det enighet over at vanskeligste pasientene er de som er behandlet gjentatte ganger tidligere, derfor ekstra impenorende i det hele tatt å oppnå respons på disse syke pasientene. Faktisk er det slik at mange av disse slutter å respondere helt på meidisner etter gjentatt bruk. Så jo, jeg spør meg hvorfor vi får så oppsiktsvekkende gode resultater på disse tidligere behandlede pasientene.
Sitat fra DK på et annet forum:
«Kolstad uttalte på CMD at Arm 4 Fase 2 (N=15) ville være ferdig rekruttert rundt ASH, så vi kan forvente en oppdatering fra maange pasienter med 20/100 ila. våren.»
Så ferdig rekruttert, altså ikke klare med 3 mnd data.
Jeg hadde heller ikke fått med meg dette.
Ikke uenig med deg, Sokrates. Både sikkerhets- og effektdata virker meget lovende med tanke på alder og antall tidligere behandlinger. Små tall gir ofte store endringer i tallene, så vi får se hva som skjer fremover, men jeg er i hvertfall positiv til dagens tall.
Både 20/100 og 20/60 kan bli spennende å følge med på når man får litt større pasientgrunnlag. Ble vel nevnt på CMD at 20/100 skulle avslutte rekrutteringen innen få uker, så da får vi nok oppdaterte tall rundt Q1 med bakgrunn i større grunnlag.
Jeg bare håper ikke at arm5 vil kunne utsette paradigme nå som ledelsen har lovet oppstart innen kort tid. Dosevalget 20/60 virker meget spennende, men mistenker at mange kortsiktige investorer vil trekke seg ut dersom man får nok en utsettelse.
… helt enig
De starter nok op med 40/15 og 100/20 - hvis data er ekstremt gode for 60/20 kan de formentlig tilføje den som en ekstra arm i PARADIGME og ARCHER-1 undervejs.
Har Kolstad sine ord i behold så er Arm 4 Fase 2 ferdig rekruttert i disse tider.
(Mange rakk nok akkurat ikke cut off)
Her bevegerjeg meg på tynt farvann for å se om tidligere behandle pasienter som er behandlet med rituximab kan ha positiv effekt på Betalutin. Vi skal jo bruke predosering med RIX i Archer-1, så den “tynne” spekulasjonen her, om at RIX kan ha spilt en positiv rolle på disse pasientene er kanskje ikke så tynn? Vi vet på mus at rix predosering har blockbuster-resultaer. Så spekulasjonen er om tidligere pasienter som har fått rix har hatt ekstra postitiv effekt på noen av disse pasientene når de har fått Beta. Beta-pasienter har jo ikke fått optimal predosering med RIX, men kan likevel RIX ha hatt en positiv effekt på disse pasientene når de får Beta selv om det antagelig er en god stund siden de fikk RIX. I så tilfelle, hvor lenger virker RIX i kroppen?
[quote=“sparkonge, post:7878, topic:560, full:true”]
Har Kolstad sine ord i behold så er Arm 4 Fase 2 ferdig rekruttert i disse tider.[/quote]
Du kan bekrefte det jeg skrev litt høyere opp?