Rituximab skal nok også brukes som predosering for å ta ut friske b-celler som i Lymrit, men den terapeutiske dosen kommer etter Betalutin i Archer-1.
@Fornybar Ja, men kan RIX ha hatt en effekt på 3fl pasientene? Det virker jo sånn, hva ellers er grunnen til oppløftende data på disse pasientene?
Det bra her, er at vi har veldig gode resultater på de vanskelige 3fl pasientene, så for Betalutin for 3FL så ser det jo mer lovende ut enn tidligere.
Mener klart å huske det.
Er jo ikke verre enn å høre gjennom Kolstad sin presentasjon på CMD en ekstra gang.
Arm1 40/15 havde med n=21 81% ORR og 28% CR
Arm1 40/15 nu med n= 25 har 68% ORR og 28% CR
Hvordan skal denne ændring forstås? 4 nye patienter som ikke får ORR men CR er stadig på 28%?
Det er en av pasientene som tidligere hadde PR, som nå kvalifiserer til CR.
Meget interessant at pasientene kan få bedre respons mellom 3- og 6mnd.
Men hvordan kan det være at ingen af de 4 nye får ORR?
Godt spørsmål, og ganske overraskende.
N=4 er såpass lav N at man fort kan få slike “overraskelser”.
Kanskje er noen av de PR etter seks mnd.
(Seks pasienter har mellom 30 og 50% respons).
Så ORR/CR for Arm1 40/15 med n=25 kan muligvis være bedre om 3 mdr?
ja, det er mulig.
Hvis en pasient klarer det, så er det vel ingen grunn til at flere ikke skal klare det gitt tid…
Tak for svaret. Det bliver spændende at høre i morgen hvad cutt-off har været på disse patienter og om de kan nå at få PR eller endda CR med lidt mere tid.
Etter Kolstads uttalelser så er de i disse dager ferdig innrullert.
Men som du sikkert har fått med deg så må de vente MINST 3 mnd før de kan få noenlunde avlesing som er relevant på effekt/virkning, og at pasienter bikker over fra under 50% til over, altså ORR etter en tid-noen måneder. Det er også pasienter i flere doseringer som går fra ORR til CR over tid.
Dette må jo være positivt, tyder på at Betalutin fortsetter å jobbe og virkningen bedres over tid. Vil tro dette har mye å si på DOR når tiden er moden for å avlese det mer sikkert.
Dog både håper og tror jeg Nano er både i markedet med Betalutin og kanskje oppkjøpt innen DOR kan avleses med sikkerhet på pasienter behandlet nå på sommer/høst/vinter 2017
Hva tror folk om kursutviklingen i morgen da? ned, flatt eller opp?
Starter ned og ender i pluss?
Synes posteren derisker caset ytterligere, og tror på at markedet faktisk forstår det.
Ja, det er noe sånt jeg ser for meg også. Blir sikkert en litt brå start på børsuke… skulle hatt litt tørt krutt nå. Blir uansett veldig spennende å se hva som kommer ut av den ballen kl 0800 i morgen. Alt i alt så mener jeg at posteren er grei. I tillegg tror jeg ikke folk hadde så store forventninger til den.
Glad for at jeg solgte litt på fredag for å ha litt klart om det dupper i morgen.
Tror også den starter ned pga. en del kortsiktige som kom inn på fredag - så tror jeg den henter seg inn igjen pga. langsiktige som ser sitt snitt til å øke sin beholdning. Summasumarum tror jeg ikke den skal så veldig langt ned på dette, håper markedet er enig med meg
Jeg blir glad om jeg får solgt på 80+
Så kjøpe meg inn igjen på 68.
Nå må Super Mario og Luigi virkelig ta noe fint opp av hatten!
Poenget er ikke at de kanskje er ferdig innrullert i dag, men at flere skulle vært det for lenge siden, slik at vi hadde hatt flere med både effekt- og safetydata.
Ja, jeg vet godt at det tar tid før en kan lese av effekt. At Betalutin har en langvirkende effekt var noe jeg poengterte lengre oppe som et av de sterke punktene en kunne konkludere med ut fra dagens poster.
Uansett, innrulleringenhastigheten stemmer dårlig med Costa sine uttalelser at pasientene stod i kø utenfor døren, og jeg håper det er en regulatorisk grunn for at innrulleringen på dette stadiet ikke kan gå kjappere.
Blir det streaming også i morgen eller bare conferance calls? Eventuell link?