Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Jeg søkte på Lymrit

Costa-Einarssoneffekten.

Ingenting er bedre for pleiende behandling av en mør kurs enn en nøye planlagt slip-up fra vår godeste Costa, etterfulgt av notorisk graving av vår islandske kreftdetektiv.

4 Likes

Takker, fikk de samme 3 studiene opp som når jeg søkte på Betalutin, 37-01, 37-02 og 37-05. :slight_smile:

1 Like

Høyere LOA og pris fra DNB spiller nok også inn

Så kan man jo spørre seg: Dersom paradigme er godkjent i ett land, og dette landet er f.eks. Tsjekkia, eller ett av de andre mindre europeiske landene hvor de kun har noen få behandlingssentere til rådighet, ville Costa følt seg trygg nok til å begå en slik slip-up? Eller ville han kanskje ventet til ett av de viktigere landene, f.eks. USA gav samtykke før han tok en slik råsjanse?

2 Likes

finner du noe om hvilket land det er som har godkjent Paradigme studiet?

mener å huske at vi hadde en link hær inne der det stod at UK skulle svare innen 13.des. !

mulig det sparkonge, men tror den analysen har nokså begrenset effekt i markedet. Er vel relativt få her inne som opererer med LOA på 50% for 3l FL. Mynt eller kron om betalutin kommer på markedet sier du… jaja… Er vel heller faren for at DNB skal virke useriøse dersom de gir en fornuftig LOA på dette tidspunktet når kursen er såpass beskjeden. Better to err on the safe side, eller hva Patrik?

1 Like

Har ikke peiling hvilke(t) land som har godkjent den, bekymrer meg så lite at jeg har ikke lett etter det heller :slight_smile: Er trygg på godkjenning og oppstart.

Er vel relativt få her inne som opererer med LOA på 50% for 3l FL. Mynt eller kron om betalutin kommer på markedet sier du… jaja…
@soprano Vil si den mynten bør være fikset med win win på begge sider da, det er nokså lenge siden det reelt var 50% sjanse for at Betalutin kommer på markedet vel?
Personlig har jeg vært rimelig sikker ganske lenge nå, og i det siste har jo Costa sagt han er sikker på den når markedet, samme har Einarsson, som har gått fra å være meget optimistisk i høst til å si han er 100% sikker. Gidder ikke krangle med fagfolk :wink:

2 Likes

LOA (%) for 3l FL Betalutin, DNB Patrik tror 50%, hva tror du?

  • 10-19%
  • 20-29%
  • 30-39%
  • 40-49%
  • 50-59%
  • 60-69%
  • 70-79%
  • 80-89%
  • 90-99%

0 stemmegivere

2 Likes

37-01 er ikke oppdatert siden september står det. Kommer vel noe nytt snart da…

1 Like

Tok gevinst på deler av traderposten nå, resten fyker ut når vi passerer 90. Så får vi se om det var lurt eller ikke :smirk:

Fokus på 2019. Dagens småkrusninger blir ubetydelige når løftet virkelig setter inn. Men for meg kan det godt drøye til januar for formueskatten har jeg ingen interesse å betale.

3 Likes

Ja, har det samme selv, hovedposten har stått stille i snart 2 år, men det kan være lurt å utnytte de store svingningene av og til.

Enig i fokuset ja, de store kurshoppene er nok foran oss når større fundamentale triggere kicker inn :slight_smile:
Angående formueskatt, hvor mye må man betale, og må man betale av bare papirgevinsten eller det innskutte beløpet også?

Enig med londonmannen; om nyheter uteblir til januar nå, gjør ingenting. Hadde bare vært en fordel for oss som er langsiktig. Har vært aksjonær siden november/ desember 2015 så det jo ingen poeng i å få høyere formueskatt dette året også, med tanke på kursutviklingen i år.

MEN eg TROR nok det kan komme noen flere godbiter nå i desember :dollar::blush:

@Oilimp
Bare å søke “lilotomab”, “Betalutin” eller "Nordic Nanovector. "

1 Like

Ser ut til at snittet til 60 tekinvestorer ligger på rundt 90%. Dvs. hele 40 prosentpoeng over DNB Patrik sin LOA.

Så, 1000kr-spørsmålet må da bli:

Hvem er det som er helt på jordet her?

2 Likes

Nano skal presentere kl 0900 i morgen, noen som vet om dette er et event som streames?

Tror ikke det :frowning: Ikke hørt noe i alle fall.

Første gang i historien at jeg får mistanke om noe børsmelding før en slik konferanse. Stay tuned !

1 Like

Han baserer vel sin vurdering på bioteks suksess-muligheter gjennom mange år.
Noe Einarsson har vært tydelig på at han mener er en feilvurdering. Biotek i dag har en helt annen tilnærming, så norsk biotek er over hele fjøla underpriset.
Økonomene trenger mer data før de vil tillegge slik noe vekt, ikke selge skinnet før bjørnen er skutt.
Vi som tror på Costa og Einarson har vel mer ‘buy on rumor’ gående her, men vi stoler også på ord til folk som ikke er bare objektiv.
Jeg er overbevist, men trekker av 10% for at jeg litt lett lar meg overbevise, og holder en knapp på 90% sikker. ^^

4 Likes