Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Husk at LOA med ODD i siste Pivotal fase historisk sett er 65-66%.
Så når vi offisielt (melding) går inn i Paradigme må også DnB sette den opp. Hvis den blir beholdt på dagens nivå sier de egentlig at de har mindre tro på Nano enn andre kandidater med ODD i siste fase.
Mitt eget syn på saken er vel ca 90% for Betalutin i siste fase.

3 Likes

Så er det jo greit å minne om at NANO har mcap på 4,1 milliarder akkurat nå, så de er jo ikke akkurat konkurspriset. :slight_smile:

Faktisk er prisen akkurat litt lavere enn TG Thereapeutics, som er et ganske så sammenlignbart selskap, de er på 570 musd i dag.

3 Likes

Jeg vil heller si at de norske kreftmedisinselskapene er underpriset. Det er tross alt særlig innenfor onkologi at FDA’s retningslinjer er i et paradigmeskifte, og som gjør at man blir nødt til å skrote tidligere beregningsmodeller.

Ligger selv i skiktet 80-90% LOA, nøktern forsker som jeg er :wink:

4 Likes

Kjører på med 60-69%. Vi skal tross alt gjennom et paradigme for å se om resultatene fra lymrit lar seg etterprøve.

Har vi noe å støtte oss til her som indikerer at dette vil være kursdrivende? Ikke fulgt selskap mens dette har hendt.

Vel ikke selve nyheten om listingen, heller markedet Nano blir tilgjengelig og eksponert for.

OBX så ikke ut til å bidra videre, kanskje det økte short eksponering for den del?
Så vet ikke hva jeg skal tenke om Nasdaq listing.

Mitt standpunkt er at jeg tviler på at flytting til NASDAQ ville gitt noen særlig fordel, synes historikken taler for at selskapene klarer å hente de penger de trenger i Oslo, og i statene ville man forsvunnet inn blandt en skog av komparative selskaper.

Parallell listing i Norge og USA tror jeg er alt for krevende for så små organisasjoner.

1 Like

latterlig av DNB med 50% LOA. Etter en grundig analyse har analytikeren kommet frem til at det er 50% sjanse for approval. Enten så skjer det, eller så skjer det ikke. Skulle nesten tro det hele var en joke.

LOA ligger over 75%, det er helt sikkert!!

3 Likes

Nå skal jeg komme med et skikkelig kjipt innlegg :stuck_out_tongue:

Det faktisk litt av en brannfakkel. Det at Einarsson sier at det er lettere å få godkjent medikamenter nå enn før er et ganske flåsete utspill. Hvorfor mener jeg det? Fordi jeg selv jobber med kreftforskning, og vet hvor mange ganger det har blitt sagt “Dette er en ny tidsalder innen vår forståelse av biologi” eller “Bare vi får sekvensert det menneskelige genom så kan vi finne ut hvorfor folk blir syke og hvordan vi kan løse det”.

Vel, folk hadde ikke rett før så jeg tror ikke de har det nå heller.

Biologi blir bare mer komplekst jo mer vi forsker, samtidig så blir pasientpopulasjonene mindre og bedre behandlet som illustrert i bildet under:

Bilde viser at vi gjør fremgag, men at det tar tid, og som regel så skjer i det rykk og napp, som ved Imatinib og Herceptin. Det blir som en biologisk modifisering av The Law of Diminishing Return, som man kan lese mer om her: https://endpts.com/pharmas-broken-business-model-an-industry-on-the-brink-of-terminal-decline/

Selv om vi entrer en ny tid med immunterapi, celle- og genterapi så betyr ikke det nødvendigvis at LOA forandres. Det vil være Onco-arrogance som Vinay Prasad kaller det: https://twitter.com/VinayPrasad82/status/936318154711511040

Ok, da har jeg fått lettet min frustrasjon på det emne :stuck_out_tongue:

Edit: Bilde viser overlevelse ved ALL diagnose

8 Likes

Jeg har hørt på Radforsk nå.

Mener svaret enkelt kan tolkes som at de har startet studien, men jeg mener det også er rom for å tolke det annerledes.

Svaret Einarsson fikk fra NANO:
_“We declare a study started when the related clinical trial application has been approved by at least one competent authority (one country). Based on this we can say that the PARADiGME study has started(…)”

Formuleringen “based on this” kan bety:

  • “med dette som bakgrunn kan vi si at PARADIGME har startet”.
    …men det kan også tolkes som:
  • “basert på at/om/når vi får første regulatoriske godkjenning kan vi si at PARADIGME har startet”

Nå har NN litt utfordringer med sin markedskommunikasjon, men jeg synes det er veldig merkelig hvis de skulle ha startet studien uten melding…

3 Likes

Som noen nevnte lengre oppe så får vi sikkert melding den dagen første pasient er innrullert.

Hvis selskapet selv anser studien for startet så bør dette børsmeldes…
Kan jo godt hende de skal release dette ifm. DNB Healthcare den 14

Hehe, han har jeg fulgt med stor glede i det siste, sparker godt fra seg på twitter i alle retninger.

Noe av det jeg veier tyngst ved beregning av LOA er median age. Som vi ser har Nano langt fra valgt den letteste veien gjennom fase I/II. Median age er 6 år mer enn hos Cobanlisib. Det er en betydelig forskjell med så syke pasienter.
Hvis vi kan få senket median age i Paradigme vil det gå som en drøm. Hvis vi ikke gjør det vil selvsagt FDA se denne betydelige forskjellen. Syntes heller ikke denne forskjellen i alder er blitt kommunisert nok i presentasjonene.

5 Likes

Så barnslig som jeg er setter jeg LOA til 69 :grinning:

Nå er vel Betalutin streewng tatt ikke basert på biologi, men på kjemi. Når man nå maner til forsiktighet mtp paradigmestgudien så tror jeg nok at Betalutin som kjemisk preparat ikke vil være like sårbar som et rent biologisk preparat ville vært.
Ikke glem at Betalutin ikke er fremkommet gjennom prøving og feiling på pasienter, men ved at noen glupe hoder gjennom matematiske beregninger konstruerte en bærer og en ladning de mente hadde gode forutsetninger for å søke opp og angripe kreftcellene på en ny og mer effektiv og mer skånsom måte. Gjennom kliniske forsøk har de vist at teorien fungerer i praksis. Nå er de i ferd med å kalibrere seg inn mot den dosering som vil gi optimal effekt samtidig som sikkerheten til pasienten er vel ivaretatt.

Og det er kombinasjonen av enkelt behandlingsregime, sikker og effektiv behandling samt pasientens gode QoL etter behandling som vil gjøre susen i markedet. Jeg blir ikke overrasket om paradigmestudiet blir en parademarsj for Betalutin. Og det skulle ikke forundre meg om man i løpet av studiet konkluderte med at dette er for godt preparat til å holde borte fra pasientgruppen i påvente av å avslutte paradigmestudiet, og at det blir tatt grep for å gjøre det tilgjengelig for pasientene før tiden. Men jeg er ikke synsk og vi må nok pent vente på hva som skjer. Men at vi får servert meget oppløftende resultater det hører vi nå fra flere hold.

8 Likes

En innrømmelse kommer. Jeg henger ikke alltid med på alle ord og uttrykk og forkortelser i Nano-sjargongen. Finnes det et sted hvor forkortelsene står listet opp? Har f.eks. søkt på “biotech abbreviatons” men får mye som er lite relevant.

1 Like

NANO har sin egen lille oversikt :slight_smile:

http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/7.%20Glossary%20of%20terms%202017.pdf

10 Likes

Takker. Var gjennom en rekke søkeresultater uten å finn. Glimrende forum det her. Som å komme til familien fremfor HO-surret! :slight_smile:

10 Likes