Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

mlande og blande er nok Børre og Morten Lande fra Syntax AS, som må være i nettverket rundt Roy og har vært inne kjempetidlig i både NANO og Oncoinvent.

6 Likes

Mulig. Litt vilt om det stemmer.

Har lagt merke til de to personene ja, sånne er det jo bare positivt å få hit på forumet! :smiley:
Og spathi har mye bra å komme med :+1:

1 Like

Enig, Børre var den som “pitchet” emisjonen i 2013 på et annet forum. Er skyldig ham et stort takk for det, jag har eid Nano siden da. De skriver ikke så mye men er verdt å lytte til.

1 Like

Det må jo gå an å få de dyktige over hit når gamle HO stenger, dere som er på HO :slight_smile:

Mnja… jeg liker at det ikke er så mange som diskuterer. Blir så ufattelig mye å lese gjennom :smile:

3 Likes

Slutt å vas med dæ! Gammelt jungelord (Viddeord)
Er jo bra med flere dyktige hoder samlet, da blir dette som Premier League, og HO blir norsk bedriftsfotball :joy:

1 Like

Tror nok flere av de seriøse som i dag er på HO vil veien over hit. For HO kommer seriøse til å sky som pesten når det gamle forumet stenger ned. For meg er det rimelig uforståelig at Hegner ikke skjønner hva sommer i ferd med å skje. Ta deg en tur inn på det nye forumet og du vil se Korsar sitte i ensomhet og diskutere nærmest med seg selv. Han har jo selv gitt uttrykk for at han sliter med å få instans en diskusjon på det forumet. Og verre blir det. Lyset vil nok ikke bare bli slukket på det gamle forumet men utover i 2018 vil det nye lide samme skjebne som Stocktalk.

Så jeg tror ikke man skal være skeptisk til at seriøse debattanter kommer over hit. Fallsikring blir det et luksusproblem.

3 Likes

Leser gamle HO jevnlig, da det er en del saklige dyktige som belyser flere sider, både opp og nedside med aksjer.
Har vært innom nyforumet der også noen ganger og sett, omtrent null aktivitet bortsett fra han du nevner, og aksjespesialisten (mer misvisende navn en han og focuss skal man vel lete lenge etter?) sitter og har ivrige bajssedialoger med seg selv :joy:

Vi får bare være flinke her å umiddelbart flagge kommentarer som er trolling etc fra de som kommer, så tar @pdx seg av the hangmans job.:imp:

1 Like

På en måte. Men for min del synes jeg det blir litt mye synsing innimellom. La Nano gjøre jobben. Len deg tilbake og se pengene vokse de neste par årene :wink:

2 Likes

Deler din syn. Litt for ofte mer synsing en lesing av presentert material. Feks DoR hvor all info er i presentasjonen.

Er man usikker så gjør Tone er flott jobb og svarer ofte på timen på spørsmål som kan avklare hva det de skriver i presentasjonen betyr.

3 Likes

Enig, det er liten vits i å diskutere i hjel en aksjes fortreffelighet, eller mange feil, når markedet uansett ikke er enig.

1 Like

Tretti tusen i volum i dag? Har vi tatt helg?

2 Likes

Know what you own:

Innlegg av: mlande (15.12.17 11:27 ), lest 0 ganger
Ticker: NANO
RE^1: DNBs konferanse i dag - fornøyde pasienter!
Costa sa en viktig ting til: Pasientene ønsker ikke noe annet etter å ha prøvd Betalutin. Alle har vært gjennom 2 eller flere av konkurrentenes behandlinger tidligere.

5 Likes

Investorer er mett og god for denne omgang :frowning:

Dette er noe jeg har prøvd å rette fokus mot flere ganger. Når det gjelder Betalutin blir det helt feil å KUN fokusere på effekten. Jeg vil påstå at det er det enkle behandlingsregime som gjør at navnet PARADIGME er så treffende.

9 av 10 pasienter opplever bedring etter behandling med Betalutin. Disse pasientene har vært igjennom tunge kurer med cellegift og stråling, med alt det medfører av sykehusbesøk og innleggelser.

Så folkens, hør på @sparkonge, “know what you own”.

8 Likes

Jeg er helt enig. Men i tillegg til det enkle behandlingsregimt, så vil jeg tilføye betydningen av QoL som følger en behandling med Betalutin. Dette betyr mye for en pasientgruppe som sliter med mange og alvorlig ettervirkninger av bla cellegift og strålebehandling. Betalutin gir små og håndterbare bivirkninger.

2 Likes

Interessant at LC sier at pasientene ikke vil ha noe annet enn Betalutin når det har prøvd det første gangen. Det sier jo med all tydelighet at Betalutin kan benyttes flere ganger på samme pasient. Gjenkjøp har aldri vært negativt for en butikk.

3 Likes

Det har aldri vært pasientens ønske det står på. Det handler om mulige allergiske reaksjoner ved flere gangers bruk.

edit: presisering

Fra et av de bedre innleggene til Uredd@HO ;

Antistoffet i Humalutin vil kunne erstatte lilotomab i forbehandlingen ved bruk av Betalutin. Fordelene er da at det gis mindre museantistoff siden lilotomab er et museantistoff mens Humalutinantistoffet er et kimært antistoff hvor store deler av musesekvensene er erstattet med sekvenser fra menneske og vil derfor ikke trigge HAMA-respons i samme grad.

En annen fordel med det kimære antistoffet er at det er immunaktiverende i en mye sterkere grad enn lilotomab og vil således gi en immunterapeutisk tilleggskomponent hvis det benyttes i forbehandlingen til Betalutin.

Mengden antistoff som benyttes i Betalutin er så liten at det ikke er gitt at det betyr særlig mye for HAMA om det byttes ut mot det kimære.

Som bærer for radioisotop kan i visse tilfeller farmakokinetikken (som omfatter legemidlenes opptak i organismen) til murine antistoffer være noe gunstigere enn for kimært antistoff da sistnevte kan ha lengere sirkulasjonstid i blod og benmarg.

For å oppsummere: Ved enkeldose-behandling vil kombinasjonen kimært + Betalutin sannsynligvis være en meget effektiv og gunstig behandling som kan gi en immunterapeutisk tilleggsgevinst til betalutinbehandlingen.

Når vil så en radioaktive variant av det kimære antistoffet være aktuelt å utvikle?

Det vil sannsynligvis være i de tilfeller hvor man ønsker å repetere behandlingen med radionuklider flere ganger i samme pasient og man vil minimere risiko for såkalt HAMA.

8 Likes