Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

https://blogg.nordnet.no/nordic-nanovector-leverer/?_ga=2.229510236.1542695530.1513202469-981210063.1486405772

Måtte kopiere @Savepig sitt innlegg på Shareville, han hadde visst glemt å legge den her.
Verd å lese! :+1:

4 Likes

Det er ingen tvil om at Betalutin fungerer. Hele 90% av pasientene ser reduksjon i tumor, opp fra tidligere 87%. Nordic Nanovector har et veldig bra produkt og fokus for selskapet må nå rettes mot å fullføre studie. Det er ikke noe nytt at biotech i Norge prises relativt konservativt sammenlignet med USA. Vi hadde sett for oss en høyere aksjekurs på dette tidspunket, men her gjelder det bare å være tålmodig.

Blir så sykt når de får FDA approval gutter!

7 Likes

Det er visst flere som har trua…:pray::pray:
OMH øker beholdningen.

9 Likes

Ser det debatteres heftig på HO om at Copanislib fikk AA hos FDA etter bare ett år i fase 1, flere som påstår det, og dermed sier Nano henger langt etter. Jeg finner derimot litt andre sannheter,14 sept.17:

The FDA has granted an accelerated approval to copanlisib (Aliqopa) as a treatment for patients with relapsed follicular lymphoma who have received at least 2 least prior systemic therapies.

“The approval of copanlisib is based primarily on findings from the phase II CHRONOS-1 trial, which included patients with multiple types of lymphoma. In the study, 59% of patients achieved objective responses to the intravenous inhibitor of PI3K-alpha and delta. Responses were durable, and the median progression-free survival (PFS) approached 1 year.”

De fikk altså markedstilgang (AA) basert på studier på 104 FL-pasienter (142 totalt). Med betydelig dårligere resultater enn Betalutin.

"The 59.2% overall response rate included complete responses in 12.0% of patients and partial responses in 47.2% of patients. An additional 29.6% of patients had stable disease, resulting in a disease control rate of 85.9%. Objective response rates were 59% or higher across all lymphoma subtypes except LHL/WM, wherein 1 of 6 patients with the subtype achieved an objective response with copanlisib.

The study population had a median PFS of 11.2 months (95% CI, 8.1-24.2). In the follicular lymphoma subgroup, the median PFS was also 11.2 months."

5 Likes

Ja du har rett. Copanlisib har vært testet i en fase 1 studie og en fase 2 studie, der del B av fase 2 studien ga grunnlag for godkjennelse.

1 Like

Ser mange personer på flere ulike forum trekker frem biotek prises dyrere i USA kontra Norge. Er det noen som har sammenlignbare eksempler på dette?

  • En typisk verdi for et liknende selskap i USA er rundt 20 milliarder kroner, sier Roy H. Larsen om selskapet hvor han er gründer: Legemiddelselskapet Nordic Nanovector (Nano). Selskapet som ligger an til å bli årets børsrakett på Oslo Børs.

Dette er årsaken til at du ser mange skrive det, vi har tro på en haussende Roy Larsen. :wink:

2 Likes

Jeg har brukt litt tid på det der, en kilde som man kan bruke er Yahoo Finance sin liste som kan sorteres på market cap:
https://finance.yahoo.com/screener/predefined/biotechnology/?offset=0&count=100

Nå har jo biotech vært gjennom en rimelig saftig korreksjon, så bildet er ikke fullt så skjevt i disfavør Norge.

Men når man tenker på norske market caps og legger USD på ca 8 kr til grunn:

NANO:
4 212 913 960

BGBIO:
1 098 288 400

TRVX:
958 867 559

PCIB:
624 672 250

PHO:
541 103 541

Så kan man ihvertfall ikke si vi er grovt overpriset.

NANO er derimot ikke så skandaløst priset. hverken høyt eller lavt.

Dro akkurat frem TGTX som på dagens kurs har market kap 582 mUSD. Men det er jo mange som forventer at den aksjen skal stige en god del.

JUNO er jo på 5 miliarder USD, men klart de er jo hypet som den med egentlig best in class Car-T da, så får vi se om de klarer å leve opp til det. Men altså, 10x NANO og de er fremdeles kun i klinikken de og.

Favorittaksjen min OMER som jeg mistenker er solid underpriset ligger på 930 mUSD, men de er jo igjen ikke totalt sammenlignbare siden de allerede har et produkt som selger brukbart.

I det hele tatt synes jeg påstanden “tilsvarende selskaper koster 20 milliarder i statene” er litt vanskelig å sette to streker under, men min magefølelse er da likevel at det er mye oppside igjen i NANO.

image

9 Likes

Enig. 20 mrd tror jeg ikke vi ser før nærmere resultatene i Paradigme,
men en dobling i fasen vi er i nå synes jeg ikke er for mye å be om…

3 Likes

Hovedgrunnen til at selskaper på ett generelt grunnlag prises høyere på amerikanske børser er tilgangen til risiko kapital. Man skal nok være spesielt interessert om man skal investere i risiko aksjer på en børs som OSE.

Blir jo litt som om jeg skulle investere i biotek på den Chillenske børsen… Når det er sagt så er det jo på den måten man kan finne gull :slight_smile:

1 Like

Ser at nano opererer med et FL marked for 3.linje på ca 10 000 pers. Om man antar at nano tar 25% av dette markedet med en behandlingspris på 100 000$ gir dette en omsetning på over 2mrd. Skal vi si en margin på 50% og en bunnlinje på ca 1mrd?

Nano er billig i mine øyne. Såklart kan de feile. Men risk/reward er latterlig bra i denne aksjen

2 Likes

Vi har jo allerede funnet gull, også kjent som Nano :wink::+1:
Tenk hvis både Betalutin for 3FL , kombo Betalutin/Rituximab i 2FL, Humalutin, og Beta/ kombo i DLBCL slår til i markedet? Hvilken verdi vil selskapet ha da?
Det verste/beste er jo at det jeg ramset opp er langt fra usannsynlig! :heavy_dollar_sign::moneybag:

Så absolutt! Selv om jeg har en god pott NANO så har jeg over dobbelt så mye TRVX. Tror at 2018 kan bli ett spennende år :wink:

Om man setter seg ned å regner på fremtidig inntjening (selv med lav markedsadel) så bli man lettere svimmel. Det forutsetter jo at man lykkes.

Jeg tror at det som gjør at betalutin vinner frem er QOL. Det er dette som kommer til å bli det absolutt viktigste for pasienter. Vil du kjøre en 6 mnd cellegift og/eller strålebehandling eller har du lyst på en sprøyte i armen og ferdig med det? De fleste som har opplevd hva de førstnevnte behandlingene gjør med kroppen vil gledelig velge betalutin.

3 Likes

Estimatet på 10.000 pasienter er et gammelt forsiktig estimat kun basert på EU og USA. Legger man på rike deler av Asia, samt Canada og Sør-amerika bør antallet kunne dobles.

1 Like

Vil også tro Archer-1 (Betalutin-Rituximab)vil kunne bli en blockbuster i 2FL, som i gamle data har 60% flere pasienter enn 3FL. Det påstår jeg med henvisning til Nano selv, Einarsson osv. Vil tro den vil kunne komme på markedet ikke lenge etter Betalutin i 3FL, men hvem vet hva som får AA først? Ja jeg tar det som en selvfølge at de får AA :+1: :moneybag::dollar::heavy_dollar_sign:

For mitt vedkommende handler 2018 bare om hvordan jeg skal få råd til flere Nanoaksjer. Ser for meg det blir å ta ut litt av Nanokontoen og prøve å trade dette opp mot mer $$ mens hovedpotten står. Selvfølgelig risikabelt mtp. Nano kan stikke og tradene kan slå feil, derfor jeg tenker en hovedpott må stå :slight_smile:

5 Likes

Får vi melding i morgen tidlig? #paradigme #archer :rofl:

1 Like

Hadde vært veldig fint :slight_smile:

1 Like

Selvfølgelig :smiley: #leverihåpet

1 Like

Var det ikke noen som nevnte at det hadde blitt avholdt møte hos MHRA på fredag?

2 Likes