Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Omsetningen på 40 mill. Bra den ikke gikk mer ned.

Her er det indeksfond som bytter aksjer. Det påvirker sjelden kursen i vesentlig grad.

1 Like

Gikk vel rundt 180.000 aksjer ut i sluttauksjonen. Bra det ikke kjørte kursen ned. Det var jo et fond som skulle ut av Nano.

Er jo ofte internt bytte mellom konti. Går over børs etter stenging.

Når en låner aksjer, hvordan fungerer det “bokført messig” ?

Er det det vi ble vitne til idag?

Det skjer på “bakrommet” og vises ikke i handelen.

Spent på hva som står i meldingen i morgen tidlig. :clap:t6:

1 Like

Hvilken melding?

Etter sluttauksjonen var det 3 ganger så mange kjøpere som selgere i ordreboka, så forteller det meg at mange vil inn i NANO hvis det dukker opp en melding imorra som kan tolkes positivt.

1 Like

Volumet skyldes at Nano går ut av hovedindeksen, med virkning fra i morgen. De aksjene som gikk i sluttauksjonen, gikk i hovedsak fra et indeksfond til et annet.

1 Like

Når det blir solgt så mye aksjer på sluttauksjon så må jo det være ett eller annet.

At Nano skal ut av OBX listen kan ikke være forklaringen mener nå jeg.

Sjekk volumet i Nofi, QEC, Rec. Er ikke det forklaringen her heller?

Edit: La til setning 2.

Ja, det er nok fond som har forårsaket dette.

Jeg jeg ville poengtere var at det lå/ligger inne kjøp på 242k aksjer i intervallet 81,55-82,45. Roboter har vane for å slette ordre som ikke skal gjennomføres, har de ikke?
Det gjør meg litt tryggere på at NANO ikke faller kraftig mens vi venter på børsmelding i løpet av året.

1 Like

Nu er 242K aksjer en pæn portion at bestille. De har nok nøje overvejet hvor mange de vil købe og til hvilken pris på forhånd.

Jeg må nesten presisere litt her. Det lå ute kjøp for 242k aksjer ETTER sluttauksjonen, med andre ord var det 242k aksjer som aldri ble kjøpt. For meg er det tydelig at noen sitter og venter på en bittelitt bedre inngang.

174k akjer gikk i sluttauksjonen

1 Like

Hadde inntrykk av at kursen ble forsøkt presset ned i dag i første timen. Jeg tok i mot 4500 aksjer uten at det gav utslag.

2 Likes

Har du brukt hele studielånet ditt @studenten86? :slight_smile:

2 Likes

Det er bare en andel av traderporteføljen som er mye på gearing, et kortsiktig kjøp utover min faste posisjon.

Flott at London har mønstret på. Selv mønstret jeg på MS Nordkapp i Kirkenes i dag med kurs for Bergen. Det var inntil 20 ms i vindstyrke mellom Vardø og Båtsfjord, men jeg klamret fast til masten slik jeg gjør med mine Nanoaksjer. Det er meldt styggvær langs Nordlandskysten 23. Med reisesykeplaster bak øret tror jeg det skal gå bra. Ønsker Costa og alle aksjonærer en riktig god jul

6 Likes

NANO sviver jo rundt i hodet 24/7 for tiden, litt av en hobby jeg har opparbeidet meg. :rofl:

I en podcast som omhandlet Targovax, mener jeg å ha fått med meg at immunforsvaret trigger på “innmaten” i kreftcellene etter at de ble knust. Rart med ting som bare dukker opp i hodet, uten at du har trigget på det når du faktisk hørte det! :thinking:

Før kreftcellene ble ødelagt, var disse cellene “ukjente” for immunforsvaret.

Er dette den samme effekten Betalutin har på den immunolgiske siden? Strålingen dreper kreftcelle, hvor så immunforsvaret blir i stand til å gjenkjenne “innmaten” i kreftcellene, for så å bekjempe dem i ettertid? Derav lang DOR?

Eller er jeg helt på villspor her? @Boykie?