Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Kan det være positivt at vi er ute av hovedindeksen? Hvordan er reglene utenfor, må vi fortsatt ha et minimunsantall Nanoakjser tilgjengelige for shorting eller gjelder det kun for hovedindeksen?

Samme her @hsvindle, jeg skal ha lang børspause etter Nanoeventyret :crazy_face:

1 Like

Er du sprø? Dette skal jo bli levebrødet vårt! :star_struck:
Vi skal fotfølge Roy Larsen til han pensjonerer seg!

2 Likes

Er du på Finnmarkskysten så får du nok litt vær nå ja. Som vi sier: no kjem han med han :sweat_smile:
Du står han av, det er vel bar ombord? :grin::beer:
@sokrates jeg har lest en plass at på hovedindeksen kreves det et antall aksjer til shorting, så vi får håpe det roer seg nå.
Det viktigste er at alt går bra da! Så kan vi jo alle håpe på en skikkelig julegave i morgen tidlig! :smiley:

Larsen har gjort mye bra, men interessen for nukleærmedisin er nedadgående, og sånn sett kommer han nok til å bli en dinosaur ila et titalls år jfr pcib og targovax

Mange, også radforsk har troen på neste ut fra Larsen, Oncoinvent, så vi får se.
Så lenge Nano finner raskeste vei til markedet så må vi være fornøyde.

Når det er nevnt så håper jeg OCC og RF fortsetter som de gjør og er innovative samt finansierer lovende selskaper som kan få bukt med den horrible sykdommen som kreft er. PCIB og Targovax har jo begge noen vaksiner som også kan vise seg å bli effektfulle etter hvert :grinning:

Takker og bukker @Oilimp

1 Like

Jeg prøvde meg på en spøk men ser det ikke funket. Synes det var litt mye aksjer for en student liksom :smile:

1 Like

Den der kjøper jeg ikke.

En medisin med 90%+ ORR og omtrent ingen bivirkninger går ikke ut på dato med mindre man finner en kur.

Men det blir jo selvsagt opp til den enkelte å avgjør om man har troen på denne karen eller ikke.

1 Like

Hadde det slik i fjor og store deler av året frem mot Lugano, nå kjenner jeg på Nano-fatigue og kjenner jeg snart skal ha en pause… :wink:

Saken med NANO er at hele opplegget fenger meg, og jeg er langt fra noen kreftforsker!
Jeg ser absolutt ikke på NANO som noe som stjeler energi, jeg vil heller si at det har åpnet opp et helt nytt interessefelt :slight_smile:

Men det er nok å følge et selskap så tett for å si det slik, og jeg tror ikke jeg har kapasitet til å sette meg så godt inn i flere selskaper samtidig.

Så får vi bare håpe at det går bra! Det hadde vært utrolig morsomt om vi fikk betalt for timene vi legger igjen i dette virrvarret av rykter, podcaster og hemmelighetsklekkeri fra ledelsens side!

5 Likes

Det der er eksakt min teori også. Men jeg vet ikke sikkert om immuncellene tar opp og presenterer antistoffer de finner i haugen av “døde” B-celler. Det er ikke sikkert de skjønner at det er cancer. Celler dør jo hele tiden uten at de blir presentert som skadelige.

3 Likes

Vert i både NANO og TRVX siden IPO og har kun kjøpt flere aksjer etterhvert som tiden har gått. Har selvpålagt handlestopp nå, men skal aldri si aldri. Snart påtide å få litt betalt for tlmodigheten :crazy_face:

Biotek har vært svært lærerikt så langt. Satser på at det blir lønnsomt også :innocent:

2 Likes

Ja, kreftceller er immunogen, så de kan trigge kroppens eget immunforsvar. Dette har blant annet blitt observert med lokalisert strålebehandling, der lokal strålebehandling plutselig har trigget en systemisk antitumorrespons (abskopal effekt). Av denne grunnen er det en rekke pågående kliniske studier som kombinerer stråling med immunterapi.

I forhold til Betalutin er det veldig vanskelig å si om den har en immunologisk effekt. Ettersom behandlingen er systemisk kan man ikke observere en abskopal effekt uten videre. Jeg vil tro at det i all hovedsak er strålingen som gir opphav til DOR, siden abskopal effekt ser ut til å være et relativt sjeldent fenomen. Ettersom Betalutin avgir stråling er det fult mulig at Betalutin har potensial/evne til å generere en immunologisk antitumorresponsen. Dette må selvfølgelig dokumenteres i studier før man kan være sikker. Kolstad kommenterte faktisk hvor spennende kombinasjonen av stråling og CPI-hemmere er under CMD. Der sa han at kombinasjonen av Betalutin og PD-1 hemmere var veldig spennende. I tillegg nevnte han at radiumhospitalet har en pågående studie der de kombinerer ekstern stråling med PD-1 hemmere, og at dette tilsynelatende genererer immunresponser.

Review om abskopal effekt:

5 Likes

Jeg tror vi skal opp i morgen. Det ble spist en del aksjer på slutthandelen og i etterhandelen. Samtidig lå det igjen store kjøpsposter. Kanskje vi skal ned å teste 80, men så bærer det oppover. Shorterne er på vei ut og fra i morgen tror jeg vi skal se Nano slik vi husker høsten 2016. Jeg er blant de som er tro mot ledelsen. De vet hva de gjør og vet hva som er best på sikt. Dette er proffe folk som verdsetter sitt renommé høyere enn penger. Og sa roper de ikke superhappy uten å ha dekning for det.

1 Like

Kjære Costa; i morgen ønsker jeg at du slipper meldingen om at FDA har innvilget søknad om oppstart paradigme med seamless design. Dette gjør at Nano kan inkludere de 30 pasientene med 15/40 og de 15 med 20/100 som allerede er behandlet slik at man har 45 pasienter i paradigme. Deretter skriver du et eller annet på slutten av meldingen om at du er superhappy, very encouraging osv. På forhånd takk.

7 Likes

I overskuelig fremtid er immunterapi og genterapi nøkkelen til suksessfull kreftbehandling. Misforstå meg ikke, har klokkertro på Betalutin

Jostein Dahle snakket om at de har en teori om at Humalutin skal trigge immunforsvaret i større grad enn det Betalutin (muligens) gjør. Har du noen kommentar til dette? (finner dessverre ikke noe link i farten) Det var vel snakk om at antistoffet i Humalutin faktisk kan ha en effekt alene - uten å feste et radioaktivt isotop til det.
Håpet er vel at komboen gir en enda bedre effekt enn Betalutin.

Tja, hvor mange pasienter med 20/100 har vi egentlig behandlet? I arm 4 fase 2 skulle vi ha =15 eller færre pasienter. Mulig vi gikk for 12 og satte strek, eller?

Pdd har vi vel tall fra 8.

Hvorav seks er fra Arm 4 Fase 1.

1 Like

Med fravær av melding i morgen blir jeg ikke ekstremt sjokkert om vi sees på det glade syttitallet. Det ER forventninger om triggermeldinger.

Korrekt. Så vi har et sted mellom 3 og 15 pasienter i fase 2.