Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Forskjellen er at TeeJet er en skurk som skriver det der for å øke hylekorets desibelnivå.

H2 er ennå ikke over, spar sutringa til nyttårsaften :champagne:

1 Like

Lurer på om “dere” er like streng med alle andre selskaper dere eier.

Hylekor kaller jeg det. Ikke pga at dere kan være uenig/kritisk til ledelsen. Men at alt virker så svart/hvitt.

2 Likes

Jeg har alltid forsvart ledelsen - men nå kan jeg ikke lenger gjøre det føler jeg. Det er rett og slett fordi de går så høyt ut på banen som de gjør - sier en ting på CMD - gjentar dette til Radforsk, men så er det helt tyst til markedet. Det er ikke ledelsens hovedoppgave å pleie oss aksjonærer, men de gjør det ikke lettere for seg mtp. at BP kan komme på banen og kjøpe opp hele selskapet for slikk og ingenting hvis dette fortsetter. Jeg sitter rolig og selger ikke, men føler det er på sin plass å rette kritikk. Er nesten så jeg tenker at hvis det hadde kommet et bud på 150 kr så ville mange lett akseptert det!

Vi trofaste skulle få en julegave i dag. I stedet ble det en gave til shorterne og traderne.

2 Likes

Støtter denne. Det er vi som har argumentert mot bjørnene i 9 måneder som begynner å føle oss smått forrådt av ledelsen. Om det kan være takhøyde for det i denne perioden hadde det vært fint. Selvfølgelig er det unødvendig med personangrep og uendelige gjentakelser.

4 Likes

Helt enig, vi har lov å være skuffet over svak ledelse. Jeg har også vært blant dem som har forsvart ledelsen, men herregud for et rør og elendighet vi har vært gjennom dette året. For nye aksjonærer virker det mulignes sært, men det er helt klart at vi langvarige aksjonærer er trøtt på knapper og glansbilder mens børsen har steget jevnt og trutt til nye høyder i hele år. Det har vært NULL payback å forholde seg som investor og lojal til ledelsen. Ja, er lei hele selskapet og skal gjøre mine vurderinger i løpet av juletiden.

God jul.

2 Likes

Dette er ikke ment som et forsøk på bais, men man må faktisk se realiteten i hvitøyet.

Nano la frem effektdata på Ash i 2016 på totalt 35 pasienter. På Ash 2017 var dette tallet blitt til 62stk. Dette er en økning på 27 pasienter på 1 år, noe som gir en ca økning på 2,5 pasienter pr mnd. Med denne rekrutteringsfarten vil det ta 4-5 år å fylle paradigme (om man antar at vi må starte på 0). Dette er faktisk for dårlig.

Betalutin funker megabra, og kommer til å bli en suksess, men ledelsen må speede opp rekrutteringen mange hakk. Thats a fact.

1 Like

Tror antalet platser som är med i Paradigmestudien ökar från runt 25 till över 80 vilket borde kunna ge snabbare rekrytering. 2-3 patienter per site borde räcka för att fylla 2b studien.

Vist man også tar innover seg hva ble sagt i mai om at det var stor kø med folk som ville inn så er det jo litt forunderlig at man ikke hadde flere innrullert og klar til ash2017.

Her skal jeg faktisk innrømme at jeg ble litt skuffet. Vil også gjøre oppmerksom på at jeg hadde ikke blitt skuffet om det ikke var for hva som ble sagt i mai.

Biotek er noe som tar tid. Så enkelt er det. Sover mann dårlig må man gjøre noe med det. Joda, jeg hadde hatt en flott årslønn om pengen bare hadde stått i ett indeksfond kontra NANO.

Kanskje vi skulle fått tak i noen av gutta i opticom til å oppdatere markedet for NANO? :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Å innlede en post på denne måten er strengt tatt ikke nødvendig.

Er forøvrig helt enig i at tempoet er langt ifra betryggende. Her sitter vi med en medisin som ser ut til å være ledende på flere måter. 27 pasienter på ett år er ikke bare skuffende fra et framdriftssynspunkt, men også fra et økonomisk perspektiv kan man bli skremt. 31.12.2016 hadde vi 1,018 milliarder på bok. 9 måneder senere har vi 804 millioner igjen. Dvs at cashburn på tre kvartaler har vært på litt i overkant av 200 millioner. På et år vil jeg tror vi klokker inn på rundt 270 millioner kroner. Det blir litt bombastisk å si det, men at vi har en burn som sannsynligvis ligger rett i underkant av 10 millioner per pasient som behandles.

Om vi løfter blikket og ser litt fremover ser vi et paradigmestudie som kommer til å kreve mellom 85-130 pasienter. Selv om vi halverer snittkostnaden per behandlede pasient til 5 millioner står vi fremdeles i fare for å se emisjonsspøkelset fortere enn du kan si bø. Usikkerheten knyttet til pasientantallet gjør at nye investorer ikke har noen forutsetninger for å gjøre utregninger knyttet til emisjonsrisikoen eller et. ca. tidspunkt for når den måtte komme.

Det sies at vi er fullfinansiert ut PARADIGME-studien, men jeg er ikke så sikker på det. Vi må også ha i mente at ARCHER-1 kommer til å gå paralelt her og være kostnadsdrivende i seg selv. Cashburnen har heller ikke hensyntatt pengene som brennes gjennom opsjonsprogrammet.

Det ble sagt at Kolstad selv har stått for behandlingen av halvparten av pasientene til nå i LYMRIT 37-01. De må gjerne opprette flere sentere, men om man følger tallene er det tydelig at flere av disse sentrene ikke kan ha behandlet en eneste pasient.

I tillegg er jeg bekymret for at pasienter fra 3FL har fått et nytt behandlingsalternativ i form av Copanlisib, og at dette kan hemme NANOs rekruttering videre, men jeg aner ikke i hvilken grad.

Deler denne oppfatningen. Det ble sagt at pasienter sto i kø, men når de skal gi ut resultater ser det ut til at det ikke har vært blackfridaytilstander likevel. Vi fikk i første omgang et data på 6 20/100-pasienter i posteren til ASH, og under selve konferansen kom det data på ytterligere 2. Disse siste 2 pasientene kom, slik jeg har forstått det, fra arm 4 fase 2.

Denne fasen skal ha 15 eller færre pasienter. Vi bør følge med på hvor mange pasienter de har fått innrullert i arm 4 fase 2 når den informasjonen kommer. Dette tallet vil gi oss en god pekepinn på hvordan det står til med rekrutteringen. Jeg vil anse 12-15 pasienter som bra, 8-12 pasienter som ok, mens jeg blir alarmert dersom den endelige populasjonen fra denne armen/fasen ligger i sjiktet 3-8.

Og der brente jeg pizzaen min også! :frowning:

Angående arm 4 fase 2 så skulle de ha 15 pasienter der vel? Og den var ferdig innrullert før ASH.

Mener ganske bestemt at det var 15 eller færre. Men jeg har tatt feil før, og håper at jeg i disse emo-tider bommer grovt.

1 Like

Ok mulig det :smiley: det blir jul uansett, og Betalutin blir medisin og vi blir uglyrich :grin::money_mouth_face::heavy_dollar_sign::dollar::moneybag:

3 Likes

Flere som tviler på akkurat det for tiden.
Hjelper liksom ikke med hundre smiletegn når selskapet ikke leverer.

1 Like

Beundrer som vanlig optimismen og håper i det lengste at du har rett. :blush:

1 Like

Jeg tviler ikke et sekund. Blir kvalmende rik, og har private banking i DnB med en liten analytiker med vannkjemma sleik som ringer hver morgen for spørre hva han kan gjøre for meg :smile:

Tviler ikke på det, selv om det er irriterende å ikke høre noe. Det er to forskjellige ting!

4 Likes

No news is good news!

Hadde NANO visst at oppstart av PARADIGME og/eller ARCHER-1 blir utsatt til 2018, så hadde de nok meldt dette.
Om noen vurderer å kaste kortene basert på dette, så kan jeg nok med rimelig stor sikkerhet si at dere ikke ville stått løpet ut uansett.

Med dette vil jeg formane dere om å beholde roen. Det fundamentale ER på plass. Tiden jobber for oss.

Ønsker dere alle en fantastisk julefeiring, så skal dere ikke se bort fra at det blir noen hektiske NANO-dager i romjulen!

1 Like

Er forsåvidt enig, min vurdering går på tillit til ledelsen. Den må være der. Når jeg sier jeg skal vurdere min posisijon så avgjør det om det kommer info som guidet dette året. Eller en melding til aksjonærene om at det tar lengre tid. Jeg har også ståltro på Nano, men svekket tro på ledelsen og deres bastante uttalelelser som aldri slår til. Vi ventet i evigheter før Lugano på gode nyheter, det ble en stor skuffelse og siden har det ikke vært noe annet. Når det er nevn så skal jeg ha med meg aksjer helt til det bitter end om ikke det fundamentale endrer seg. Om det blir like stor pott som jeg først hadde tenkt må jeg vurdere på nyåret. Ønsker alle Nanoaksjonærer lykke og fromme. Men det hjelper altså ikke med “tomme utsagn” om at dette er money in the bank med hundre smiletegn da effktresultatene har falt i takt med elendig info. Men jeg tror 20/100 kommer til å bli sjakktrekket, om vi ser på de foreløpige resultater samt dosemtriresutlatene.

Splrsmål: Siden ASH 2016. Hvor mange skalering nivå med testpersonene og naturlig ventetid har vi hatt?

To sentrale punkt man må vurdere før man kritiserer på tempo.

1 Like

Hva mener du med skaleringsnivåer?

Dose økning = Trigger “dødtid”