Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Syns det kommer greit frem av plansjene som er vist, eller ligger det mer bak? Var vel noen 15/100 før de kjørte med full steam på resten?

Jeg forbeholder meg retten til å være optimistisk uansett smilefjes ×100 :sweat_smile::grin:
Ha en fin julehelg!

4 Likes

Samme her. Må ikke glemme Costa litt flåsete sa «few weeks» om SRC melding for de som husker det. Fasit var at det gikk nesten to måneder og kursen sakte men sikkert seg nedover. Har hatt ståltro på ledelsen og forsvart dem iherdig men det går ikke an å si vi SKAL gjøre noe og så ikke gi noe info om status.

Om melding kommer når folk sover julemiddag, hva hjelper det? Jeg synes ikke det er godt nok, selv om man kan argumentere for at det ikke er Nanos feil de ikke har fått svar fra myndighetene.

Som @Savepig sa lenger over så innser jeg jo også at jeg bør gjøre noe med min ensidige eksponering. Frustrasjonen min bunner litt i at flere av papirene jeg sikler på har gått 30-40-50% mens Nano står og stamper. Må nok diversifisere litt mer neste år.

Tror vi må se det hele bildet på 2017 og ikke isolert q4 perioden.

SRC 19mai 20/100 kom ganske så sent som sideforskyver hele videre prosess.

Så har vi nå myndighetene som skal etter 3 mnd men dødtid avgjøre om å godkjenne Paradigmestudien.

Alt for mange X faktorer med naturlig dødtid gjør alt så kompleks. Ledelsen guider av og til litt for optimistisk (tidligere) og som truseskvettere på børs aksepterer sjeldent “forsinkelser”.

Så da står vi her.

1 Like

Nå var ikke " I think SRC will meet in a few weeks" kommunisert til markedet i det hele tatt, men noe Costa nevnte privat på en kvartalspresentasjon.

Forsåvidt aksjonærene og forumene som har skylda for at det ble spredd, så akkurat der er det vanskelig å klandre Costa.

1 Like

I think src will meet in a few weeks VS. Arm 4 enrollment is completed and results will come in a few weeks :joy:

1 Like

Første prioritet nå er å begrense formueskatten, slik at insiderne ikke blir tvunget ti å lempe ut aksjer til sommeren.

3 Likes

Når det forhandles om offentlige anskaffelser og godkjenninger, samme hvilken bransje, så kreves diskresjon fra firmaet det gjelder, om firmaet skal få goodwil fra myndighetene, og faktisk få godkjenning/kontrakter så er det slik at en må ha kortene tett til brystet og ikkje bare skyte fra hofta og si til omverdenen; Vi har Det! … nesten…snart… kanskje… tipper HØYE herrer fra myndighetene ikkje er så interessert i å hyre/tildele kontrakter til slike firmaer.

HOLD på aksjene til 2018 og vi vil få betalt er min påstand!

Gjør ingenting nå så sent på året om oppdatering til marked lar vente på seg.

3 Likes

Noen som vet ca. hvor mange pasienter som regnes for å være aktuelle for bruk av betalutin når det kommer på markedet?

Edit: Og hvis det kommer på markedet :smile:

Standardsvaret:
http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/Company%20Presentation%20-%20December%202016%20(1).pdf

1 Like

Tusen takk!

  • Resten av verden.

Selv om US + EU (5) er de store pengene er (pris pr behandling) så skal man ikke kimse av resten av verden.

Lett å glemme i det store bildet.

1 Like

Ser at den tekniske diskusjonen til nano antyder ørkenvandring og fall. Detaljer i utformingen av Archer samt oppstart, seamless for betalutin og meldt oppstart av paradigme er for meg årsak til å tro fundamentale trumfer teknisk for neste måneders utvikling. Nå er jeg en selverklært dårlig trader til advarsel. Men min tolkning er kjøp og hold, for all del ikke selg. :stuck_out_tongue_winking_eye:
Disclaimer, jeg har økt med en betydelig kortsiktig andel, så kan absolutt tolkes til haussing.

1 Like

Har man tro på caset, som jeg så absolutt har, så er kjøp og hold min strategi hvertfall :+1: så kan de som er dyktige tradere trade i vei :smiley:

Jeg så for lenge siden at ørkenvandring i 2018 kom til å bli sannsynlig, men jeg trodde det kom til å bli etter ny ATH. Liker ikke dette scenarioet som utspiller seg nå, foruten at man har bedre tid å kjøpe seg mer opp på om man vil det.

1 Like

Erindring fra noe jeg leste på HO.

Nano har penger og “tid” til å få to gode produkt på markedet i alle fall komme ganske så nært målet.

Strategien siden mai. Q1 2017 så har ordlyden vært "Holde kortene tett til brystet. Underforliggende at de ikke kommer til å bli aksjonærvennelig i den forstand.

Ledelsen og styret har strategien klar. De vil IKKE selge aksjer for 150 kr. “Alle” skjønner dette!

Strategien er enkelt, og her er det viktigste:
Ledelsen, styret og de stor investorene driter en lang marsj i om kursen er 100, 150 eller 200. ALT som betyr noe er BETALUTIN og godkjenning. Først da vil det fundementale avgjøre prisen for eventuelt salg. Hva kursen for salg, blir ikke basert på dagskursen med andre ord.

Ørkenvandring er et meget mulig scenario frem til neste høst!

God jul

4 Likes

Jeg har det største forståelse for at mange er frustrerte og vonbrotne. At Sokrates vil vurdere sin posisjon i løpet av julen er han neppe alene om. Og skal mot formodning Arches-1 og Paradigmestudiet bli forsinket igangsatt, er det ganske sikkert mange flere som vil følge Sokrates sitt eksempel. Det er fullt ut forståelig og slett ikke uventet.

Men når det er sagt, så må vi ha klart for oss at kursutviklingen kommer som følge av manglende informasjonsdeling med markedet, ikke på grunn av noe negativt selskapet har meldt.

Vi vet ledelsen holder kortene svært tett til brystet og opplyser markedet kun om det de er pålagt å informere om. Enkelte vil hevde at de opplyser ikke en gang om alt de er pålagt å informere om.

Ingen kan derfor bli overrasket om det på et eller annet tidspunkt i 2018 kommer informasjon som tar markedet på sengen kg som kan være svært kursdrivende. Dette er en risiko som man må leve med dersom man velger å sette seg på utsiden av NANO. For alle burde på nåværende
Ende tidspunkt være inneforstått med at Betalutin virker på 90% av tumorene som behandles og at effekten som rapporteres ligger helt i verdensklassen. Og ingen kan være overrasket om et slikt produkt blir godkjent av FDA eller får prioritet til å komme inn i markedet. Og det uavhengig om selskapets info policy sucks.

Personlig er jeg misfornøyd med ledelsen sin info policy men jeg blir sittende.

7 Likes

What he said :point_up_2:

#metoo sier jeg…

1 Like

@pdx mon ikke der lige skal modereres lidt i tråden her?