Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Jeg tror vi trygt kan si at om det nå skulle vise seg at dette blir en big deal med vesentlig forsinkelse på videre behandling av pasienter i norge, så vil det være en temmelig big deal for tilliten til ledelsen. Om det plutselig skulle vise seg at dette blir en gjennomgangstone i flere land, så …

Aldri passet bedre en nå.

“Don’t read the bloggs”

Som jeg har sakt lenge. Aksjonærene i Nano er vår værste fiende og det jeg frykter mest. Derfor gleder jeg meg til at overvektig av aksjene er i besittelse av utenlandske aktører.

Hele 2017 har vært å finne påstander som ikke holder mål, og ser ut for at det drar seg ut i 2018.

3 Likes

Costa har tidligere uttalt at han håper at Norge og Kolstad skal kunne være like delaktige i PARADIGME som i fase1/2, men at dette slett ikke var sikkert. Mener det var i intervju hos Einarsson på radforsk podcast. Uansett så kan det tyde på at Norge er særegne på regelverk rundt endringer i protokoller og at NANO har vært fullt klar over dette. Kolstad ville garantert visst dette.

1 Like

Tja, satser man penger så bør man lese seg opp og forsøke beholde et noenlunde kritisk blikk på om man bør forlate skuta eller ei. Jeg ser ingen grunn til å betvile at Betalutin fungerer og vil bli medisin - og jeg tror de fleste aksjonærene blir sittende selv om det ikke kommer noen børsmelding om oppstart av Paradigme de neste par ukene heller. Det er imidlertid skadelig for tilliten dersom Costa bevisst forsøker feilinformere markedet.

Uansett så er det kun et tidsspørsmål før formell oppstart av Paradigme, så jeg får vel bare fylle på enda litt mer ved en evt. dupp :slight_smile:

Ser det er flere som sier at hovedtyngden av pasientgrunnlaget er i Norge, det kan jo ikke stemme? Og selv om Kolstad har behandlet flesteparten av de 70-80-90 (?)pasientene som er behandlet hittil så er vel ikke det dermed sagt at de hverken er norske eller behandlet i Norge?
Og angående pas.gr.laget framover så har Norge lite å si økonomisk sett da det er en bitteliten promille av resten av verden, som Nano jo sikter mot.
Ellers enig i at det aldri er positivt med en utsettelse, uansett hva eller hvor.
Vi får håpe det dukker opp en god forklaring snart (det er en uke til 1 januar), og melding om godkjenning i USA og EU. Og Archer-1 oppstart.

Jeg sier at mye tyder på er at overvekten av pasientene er norske. Men godt mulig de flyr inn tyskere for behandling, uten at jeg tror det er tilfelle.

Ser ut til at NANO har enklere for å finne pasienter i Norge enn utenlands. Men det vet vi beint frem ikke. Det har vært knyttet en del usikkerhet til rekrutteringen, og jeg TROR at NANO har vanskeligere for å rekruttere utenfor landets grenser.

Mulig vi misforstår hverandre litt her, jeg snakker både om rekruttering til studiene og for salg i markedet. Nano hadde vel 16-17 steder i verden som rekrutterte til Lymrit, og har vel rundt 80 steder klare til Paradigme, hvis ikke jeg tar helt feil?
" Jeg sier at mye tyder på er at overvekten av pasientene er norske."
" Ser ut til at NANO har enklere for å finne pasienter i Norge enn utenlands. "

Hva som tyder på det? Det er ikke frekt ment at jeg spør, jeg lurer bare på det du sier her fordi jeg ikke kan huske å ha lest noe om det.

Jeg snakker ikke om pasientgrunnlaget for medisinen generelt, men rekruttering av pasienter til studier.

Vi har ikke statistikk på nasjonalitet, men mye tyder på at brorparten av pasientene er norske. Si at Kolstad har behandlet 40 stk. Da er det ikke mange igjen til hver av disse 18 sentrene. Jeg vil tro at noen av dem ikke har kjørt gjennom en eneste pasient.

Uansett. Vi VET at de har hatt trøbbel med godkjenning av seamless design i Norge. Det fikk de vite i slutten av november. Senest 14 desember gjentar de oppstart 2h 2017.

Jeg er fremdeles der at jeg forventer paradigme og archer meldt ila. de tre neste handelsdagene. Dersom melding ikke inntreffer, vil jeg gå i tenkeboksen og revurdere om jeg skal sitte med min investering. Om vi ikke hører noe som helst ila 2017 vil min tillit til ledelsen være brutt, og jeg har følgelig ikke noe i denne aksjen å gjøre. Så enkelt.

Du sier at mye tyder på at brorparten er norske. Hva baserer du det på?
Angående Kolstad som har behandlet mange av pasientene så er ikke det nødvendigvis bare i Norge eller?
Men det kan godt være du har rett i at de fleste hittil er norske, det spiller forsåvidt ingen rolle da de ikke har hatt problemer med rekruttering.

De eneste spekulasjoner om det var på forskjellige forum, men ble da avkreftet av selskapet.
Nå når de skal starte Paradigme så har de sentre som rekrutterer over hele verden, jeg vil tro det blir enda enklere å rekruttere pasienter i en pivotal fase2, da de faktisk har meget gode resultater OG minimalt med bivirkninger å vise til, i forhold til konkurrentene.
Hva du enn velger å gjøre med dine aksjer, så ønsker jeg deg hvertfall lykke til videre! :slight_smile::+1:

1 Like

Jeg mener jeg har sett en del tall på hvor pasienter i lymrit 37-01 kommer fra og tror det stemmer at minst halvparten er behandlet i Norge, har gått ut i fra at det betyr at de er norske

2 Likes

Takk for det Savepig, greit å vite.
Vil tro det ikke betyr så mye mtp Paradigme da, i forhold til at de har mange sites klare rundt i verden-mener det var ca 80?
Men, at oppstart blir godkjent også i Norge vil jo være positivt, noe jeg forsåvidt tror vil gå veldig greit.

For min del slapper jeg helt av. EMA og FDA har prosedyrer for adaptiv design og seamless design. Norge har ikke akkurat vært noen slugger på biotekmarkedet…

Når det gjelder rekruttering så får vi håpe at flere sentre kan utlikne mengden pasienter som ville kommet fra Radium. Men de MÅ få startet studiene.

Når det diskuteres rekrutering og andelen patienter som er norske så husk at arm 1 fase 1 og arm 2 kjørtes på 4 sites. (13 patienter). Ref cmd 2016. (Mener at det var Oslo, Trondheim, Umeå og en til jag ikke husker i farten Haukeland eller UK tror jag). Så spørs det hvor langt ut i de neste studie fasene som ytterligere sites ble aktivert.

For meg er det naturlig at frem til nå er merparten rekruttert “lokalt”.

Det som er interessant fremover er rekrutterings tempoet på de 18+ sitene som i henhold til clinical trials rekrutterte i september 17.

Jag antar og, uten å ha informasjon om det, at rekruteringstempo øker med antallet pasienter som er behandlet på en site.

1 Like

Jeg er sikker på at jeg leste en plass at når Paradigme starter så har de 80-ish (?) lokasjoner rundt i verden hvor de skal rekruttere pasienter fra. Noen andre som har info om det?

Ett lite søk gav kilden, @Oilimp
Jeg vet ikke hvor @Montebello får tallet 80 fra, jeg rekker ikke se videoene nå.

1 Like

Takk for det @Fornybar jeg fant ikke det.
Har lest det tidligere, men tar forbehold om feil. Linken virket ikke forresten.
Fortsatt god jul! :smiley:

Går man inn på presentasjonene som NANO har gitt den siste tiden opereres det med 65 pasienter i hvert av de to doseregimene, totalt 130pasienter i Paradigmestudiet, som vil bli rekruttert fra totalt 80 sentre spredt over kloden.

Jeg skulle gjerne sett link til hvor det bekreftes at man kun skal rekruttere kun 80 nye pasienter. Mulig at det tallet kommer som en følge av beregninger av hvor mange av de tidligere pasientene som kan inngå i Paradigmestudiet. Men jeg tror dette er spekulasjoner inntil jeg ser noe som kan bevise noe annet. Det er også rart at ledelsen ikke nevner dette i sin presentasjoner dersom det forholdt seg slik.

3 Likes

Mye av støyen som har vært i år har vært fordi folk ikke har forholdt seg til selskapets egen guiding, så et håp får være at vi kommer bort fra det i 2018. Ting tar den tid det tar.

1 Like

Kan ikke skjønne at det skal bli vanskelig å rekrutere i USA når den godkjenningen er i orden.

Som kjent så er USA det største markedet OG med mange mennesker uten forsikring.

2 Likes

Veldig mange pågående studier er bakgrunnen for at det er et spørsmålstegn.

Hvis du som pasient oppvokst i USA får tilbud å velge mellom high tech made in america car-t eller noe radioaktive greier fra nordpolen, hva velger du? :stuck_out_tongue:

1 Like