Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Mayhaps det er noe i dette med formueskatten… Kanskje Dahle har truet med å selge igjen hvis de kjører kursen for høyt før nyttår :wink:

2 Likes

Kommer det ikke noe før nyttår, er det årsak til å sende mail og be om svar.
Noe jeg mistenker vi vil få som tilfredsstiller tildels og som lager nye spørsmål for sikkerhetsskyld.

@Fornybar Dahle legger press? :joy::man_cartwheeling:
Tror ikke NANO er et selskap som ville holde igjen på meldte milepæl-oppnåelser for å skape litt nedtrend før nyttår og formueskatt. Eller kanskje Dahle opererte under ordre fra Costa i fjor? :scream:

En enda bedre teori er at Tone Kvåle holder tilbake - hun er IR-ansvarlig og jeg har ikke hørt noe om at hun er styrtrik fra før. Hun har vel rundt 180 000 aksjer i NANO og ville med en kurs på 200kr få en formue på 36 000 000. Som enslig ville den formuen gitt en formueskatt på 293 000.

:wink:

2 Likes

Vi får satse på et meldingsskred fra 2 januar og framover da! Paradigme godkjent, Archer-1 i gang, BTD godkjent, Humalutin i gang osv :grin:

2 Likes

Da har daktisk Costa ryggdekning selv med forsinkelse. 10kr på at det ikke kommer melding om oppstart in2017

Det har vært klart hele tiden.

Ryggdekning på PARADIGME, ikke på ARCHER. Så forventer 1 av 2 oppstartsmeldinger, eller informasjon om hvorfor ikke. Tar ikke det bettet ditt, men plasserte litt mer i NANO i dag og.

Kombinasjonsstudiet ritu+beta er hva jeg har vært mest spent til siden 2016. Prekliniske indikasjoner er jo mildt sagt spennende, også er markedet for andre linje behandling større.

3 Likes

@Boykie og dere som har saumfart postjournalen. Fra det sendes klage: søknad hvor lang tid tar det før man får svar.

@studenten86 jeg tør nesten å øke bettet til å gjelde hele januar også

Er det innsatsen som er årsak til det, eller at du finner det sannsynelig?
Er det grunn til å tro at ARCHER kan holdes igjen av at PARADIGME holdes igjen f. eks.?

Årsak til utsettelse vil vi få mer klarhet i, og at ting tar tid i biotek er ikke nytt. Så tror ikke det trenger å bety kraftig kursutslag.

Jeg tenker tid for å behandle evt få svar på klage/ ny søknad. Ifølge dem som har saumfart postjournalen er det enda ikke sendt inn klage eller ny søknad.

Jeg er jo en av dem som alltid sier at ting tsr mer tid enn det man tror. Tror heller ikke det blir er 50% ras for å si det slik men blir nok besøk på 68 igjen. ( da mitt intrykk av oppturen siden 68 er forventning om den e nyheten som nå ikke har kommet).

1 Like

Jeg følger resonnementet ditt, men samtidig er FDA så fremoverlente når det gjelder innovative drugs at jeg fremdeles har troen på et mer robust statement i januar. De har vel bare tiltatt i løpet av året, per trump sine direktiver.

1 Like

Enig i det du sier om FDA, men jeg ville trodd Costa hadde brukt FDA ja for alt det er verdt kontra å motvirke avslaget I Norge.

1 Like

Tipper avslaget i Norge er uviktig for PARADIGME. Vi er ikke særlig fremoverlente her i gården.

3 Likes

Jeg tror du tar helt feil.

@Savepig : Jeg kom på en annen ting. Stillheten vi hører nå kan bety 1 av 2 ting.

  1. Full panikk fordi dette ikke var ventet.

  2. Full stillhet fordi de vet at FDA kommer og de venter til de har noe positivt før de melder.

Så får heller folk sansynligjør det ene eller andre.

Siden det ikke er kommet en klage tipper jeg det kommer en ny søknad, men det bør tas med en klype salt

1 Like

Er det en ting jeg omtrent kan garantere så er det at det IKKE er “full panikk” fordi REK sier at de må søke som ny studie, ikke bare endre den gamle.

Det er såvidt jeg forstår tilnærmet en formalitet.

3 Likes

Klagefristen er gått ut, uten at jeg ser noen korrespondanse mellom Kolstad/NANO og REK. Derfor virker det som selskapet planlegger å sende inn ny søknad om forhåndsgodkjenning. Dette tror jeg gjelder for både PARADIGME og ARCHER-1 ettersom jeg ikke finner prosjektsider for noen av prosjektene. REK har neste møtet i midten av januar, så begge prosjektene kan godkjennes da hvis søknad er sendt inn.

Hvor viktig Norge er for rekruttering av pasienter er umulig å vite. I tillegg vet jeg ikke hvordan dette påvirker studiene i andre land. Så lenge selskapet er klar til å sende inn nye søknader i januar ser jeg ikke hvordan dette skal føre til full panikk. Det er heller ikke utenkelig at selskapet drøyer med melding til de har klarhet i regulatoriske godkjennelser istedenfor å komme med børsmelding om forsinkelse i regulatorisk godkjenning. Det er jo ikke akkurat uvanlig at biotekselskaper gjør dette.

2 Likes

Kan du se tidligere korrespondanse fra Kolstad/NANO TIL REK?

Å rekrutere i USA og EU (top 5) er et must.

Norge er et lite marked. Å kombinere opplæring og studie her gir lite merverdi. Derimot å få innpass hos de store kreftsenterene i England og USA derimot vil gi mye bedre reklame for Nano.

Så glem Norge!

2 Likes

Journalopplysninger om dokumenter som er registrert i REK ligger ute på nettsiden til REK. Opplysningene blir lagt ut innen tre dager og for tre måneder tilbake i tid. Per dags dato finner jeg to korrespondanser mellom REK og Kolstad om Betalutin. Begge datert til 28.11.17 (lenke vedlagt nedenfor).

https://helseforskning.etikkom.no/prosjekterirek/offentligjournal?p_page_component_guid=83FED3FA441BC303E040F28156A46F7B&p_dim=34978&p_back_url=/prosjekterirek/offentligjournal&_ikbLanguageCode=n&83FED3FA441BC303E040F28156A46F7B.p_search_id=36679

2 Likes

Ja noen liker sikkert å kunne skrive at lille Norge med noen få millioner mennesker er så viktig for oppstarten, men USA og EU er jo nøkkelen. Sånn sett så driter jeg en lang marsj i om de norske, sidrompa myndigheter ikke godkjenner enda. Håper dog for pasientenes del at de følger etter resten av verden når de godkjenner da.

1 Like