Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Dette er vel det originale designet for PARADIGMET som selskapet valgte bort i 2015 til fordelen for nåværende design.

@Fornybar jeg fant bare det som er nevnt her inne:

Ellers var det mye annet, fra depresjon blandt eritreere i Norge til undersøkelser om jøder som ble bortgjemt på norske sykehus under forfølgelsene under 2 verdenskrig. Og over 80 sider til med andre saker, men ikke noe annet om Betalutin som jeg så :slight_smile:

1 Like

Ser ikke ut som markedet er så veldig bekymret for det vi diskuterer her inne - og aksjen oppfører seg meget eksemplarisk rent teknisk med test av støtte på 78 i går. Satser på en melding vil ta oss opp og over motstand på 86 og gi oss et løft mot 95.

5 Likes

Har akkurat pratet med Tone Kvåle på telefon angående oppstart av studiene og melding av dette.

Hun har ikke kapasitet til å svare på alt som kommer inn av mail.

Kvåle sier aksjonærene har følgende informasjonskilder å forholde seg til; Selskapets egen informasjon til markedet og informasjon som publiseres på clinicaltrials.gov

Videre så stemmer det at paradigme er i gang som Costa har sagt blandt annet i en mail til Einarsson i Radforsk den 12 desember.

Når det gjelder børsmeldinger og informasjon til markedet så sier hun at vanlig prosedyre er å børsmelde første pasient behandlet. Det er ting som skal gjøres i forkant med innrullering og screening. Det er altså ikke vanlig å børsmelde at et studie er startet, men børsmelde når første pasient er behandlet. Derav ingen børsmeldinger i 2017.

Håper dette vil være et godt innspill bland alle usakligheter og spekulasjoner som går på forumene om dagen.

40 Likes

Konge! Tusen takk. :slight_smile:

2 Likes

Takk @Bantex28 - håper folk klarer å legge denne spekulative ballen død nå :slight_smile:

3 Likes

Håper det :slight_smile:
Jeg sendte for øvrig en saklig, høflig mail til de i dag.
Får se om de svarer da, var generelt om å ikke informere når ting blir utsatt, og at det vil være bedre om de meldingene de sender ut framover er mer forklarende, så ikke til og med Einarsson og co sliter med å tolke hva de mener :slight_smile:

4 Likes

Godt Jobba. Ikke rart de har mye å gjøre siden det er tildels veldig mye ulik info i markedet.

Litt synd hun ikke bekrefter det man har funnet ut her, men studien er startet så lenge innrullering har startet i et av markedene de skal ha studien i.

Hadde hun noen svar på når de starter opp i Norge eller hvilke konsekvenser avslaget her vil få ?

Håper det :slight_smile:
Jeg sendte for øvrig en saklig, høflig mail til de i dag.
Får se om de svarer da, var generelt om å ikke informere når ting blir utsatt, og at det vil være bedre om de meldingene de sender ut framover er mer forklarende, så ikke til og med Einarsson og co sliter med å tolke hva de mener :slight_smile:

Tipper du får lignende svar som Bantex, studien er igang og ingen svar på Norge. sånnsett har de rett men det er litt kjedelig måte å vri seg unna informasjon markedet har.

Jeg vil jo si at det de ikke svarte på gir god grobunn for videre diskusjon og mer spørsmål til IR. Dog bra at de i det minste er igang med innrullering eller utvelgelse av kandidater til studien.

1 Like

@bantex28

Takk for den!

Dette faller fint inn i den tradisjonen NANO har fulgt til nå. Sist ved første pasient behandlet i DLBCL.

Men når det er sagt; jeg kjenner at all spekulering rundt dette gjør at jeg går og venter på en melding… Den kommer altså da litt ut i 2018. Vi får glede oss til det!

Ønsker alle tekinvestorer et riktig godt nytt år! :slight_smile:

3 Likes

@Evilfreud Tror det er flere som fulgte oppfordringen din om å ta kontakt med IR :smile: …så der røk romjulsferien for Tone… :tired_face:

Og det er fortjent! Dog synes jeg svaret hennes kun fortjener en 3/6. Hun svarer på noe. Innrullering/Screening av pasienter er igang. Men ikke hvilke Land de er i. Og ingneting om avslaget i Norge.

Keep pounding!

Forsåvidt som Arne Fredly sier, Det mest lønnsomme man kan kjøre som investor er å ringe, sende mail, snakke, spør og undersøke. Han hadde et meget bra foredrag her nylig hvor han ved å spørre fant ut at en obligasjon hadde fått feil rating ( junior rater hos et rating byrå dreit seg ut). Det førte til at Japanske pensjonsfond måtte selge ad mas. Han kjøpte og tjente mye fordi forstod dette før markedet).

Så aldri stol på infoen som ligger forran deg, Spør, mas, let. :=)

2 Likes

Ble hun spurt om det da? Blir litt søkt å si at hun vrir seg unna noe som hun ikke nødvendigvis ser som en relevant issue

Det er godt poeng!

1 Like

Kan de ikke bare få ut en melding da, hvis alt er på stell? Det er vel åpenbart at det er noe rusk i maskineriet, ellers så er jo dette en forbløffende ignorering av investorene.

Ikke det at det nødvendigvis gjør noe. Dersom det viser seg at man må søke på nytt i norge og utsette første behandling (og melding) i en måned, så har det jo ingenting å si for det endelige resultatet.

Men kortsiktig kan det vel bidra til å dempe aksjekursen(minus) og få alle stressede biotek-investorer til å brenne noen ekstra kalorier(pluss?).

Nano er en aksje du dytter i skuffen og nyter livet. Hva kursen er om 3år har nada å si om de melder at de har startet innrullering i USA mens de venter på godkjenning i Norge.

Som investor er det frusterende når man “vet noe” som selskapet ikke vil bekrefte eller avkrefte, men det er endel av gamet.

1 Like

Er det slik at hele studiet må settes på hold om ett land steiler? Hvis de får study-design godkjent av FDA og MHRA så kan de vel bare kjøre på i disse landene og ta Norge etterhvert? Meldingen som kommer handler om first patient dosed, ikke start-up Paradigme - som er bekreftet er i gang.

Ut i fra det jeg har lest i veilederen og ulike svar fra REK/ referater så må de ikke stanse noe som helst i Norge heller selv om de må sende ny søknad. Dette fremstår som rene formaliteter.

3 Likes

Kommer litt ann på hva en utsettelse i Norge betyr for studiet.

Nå vet vi de kan rekrutere i andre land ( det bekrefter hun jo). Så sånsett får man bare forsinkelse på de pasientene de evt hadde planlagt å behandle i Norge.

1 Like

Tone har også besvart min mail ang. Betalutin og immunologisk effekt etter at strålingen har gitt seg. Ref. diskusjon med @Boykie for noen dager siden.

Hennes svar:
Several scientific publications in recent years have highlighted the immunomodulatory effect of radiation on human body. So it is not inappropriate to assume a similar mechanistic effect for unsealed internal radiation therapies such as Betalutin®. We have a series of indirect evidences of this immunomodulatory effect, amongst which (1) the continued decrease in tumour mass observed in a number of patients after 3 months following the administration of Betalutin®, at a time when no radioactivity is left in the body to justify a direct cytotoxic effect on cancer cells, and in addition (2) the increased expression of CD20 antigens observed in preclinical experiments after concomitant use of Betalutin®.

We will continue to investigate Betalutin®’s secondary mechanism of action to further elucidate how the drug triggers an immune response.

8 Likes

Jeg tror også at Norge betyr lite i den store sammenhengen her. Vi har fått bekreftet fra flere hold at Paradigme er i gang, nå leste jeg akkurat på Shareville at de bekrefter at Archer-1 også er i gang med innrullering. Dvs. at det er minst to børsmeldinger som ligger i skjømda ila. Q1. Gjelder å være inne når disse treffer markedet!

I tillegg KAN det komme melding om fast-track eller BTD. Tre-trinnsrakett!

image

7 Likes