Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Jepp jeg og, men de akkumulerer vel med tålmodighet og alle sjofle triks i boken :stuck_out_tongue:

2 Likes

Vi er nok ganske mange % av de aksjene som flyttes på ofte, bare her på forumet + HO + XI. =)
Jeg tok ikke med mine NANO-aksjer i opptellinga som var gjort her tidligere, men er 5-sifret her og nå mens kortsiktig inne.

Jeg vil tro han mente en dobling av dagens kurs nå, basert på det vi vet så langt? Det er kanskje litt høyt, men 40-50% opp kan vel forsvares? Tar dog glatt imot en dobling eller 2 da! :sweat_smile:

2 Likes

Meldingen fra Pcib var ikke egentlig egnet til å gi reelt grunnlag for reprising av selskapet etter min mening. Oppgangen i kjølevannet står derfor i fullstendig misforhold til meldingen isolert sett, men den ga tydeligvis en perfekt timet oppmerksomhet om Pcib´s lave selskapsverdi på tidspunktet og trigget en oppgang som i hvert fall jeg undervurderte styrken av. På det nivået den er nå tenker jeg den er på vei over i ren hype slik vi opplevde i Nano til slutt i fjor.

Enig med @Nocturne i at neste melding fra Nano burde ha større reell verdi, men selskapsverdien tilsier jo også det… At den skal gå 100% som Pcib har jeg derfor ingen tro på, men 10-20% er også helt OK for meg :slight_smile:

4 Likes

Hadde levdt godt med å se kursen over ma50 og ma50 over ma200

2 Likes

Satser på at Nano bare klinker ut av startblokka 02.01.18 :smile:

1 Like

For å sette fyr på hønsehuset.

Hva er sjangsen for at informasjon som markedet har ventet på i lang tid som sansynligvis allerede er priset inn i aksjen kommer til å sende kursen opp 50-100% når den blir offisiell?

Jeg tror det er større nedeside om informasjonen kommer sent eller fraviker fra det alle tror/håper på.

3 Likes

Enig i det, men tror alle er klar over det. Dersom BTD ikke kommer er nedgang garantert.

Study design ARCHER-1 ‘to be released very soon’.
5:54 - 6:02
https://youtu.be/bjX3sU5XY5U

Seamless
Første pasient ARCHER-1
Første pasient PARADIGME

Vet ikke, tror det er litt oppside å hente. =)
Og frykter absolutt ikke negativ utvikling på dette annet enn alle som er ‘sell/short on news’

2 Likes

Er nok litt oppside, litt lettelsesrally osv. Men 50-100% som noen her antyder? tvilsomt.

4 Likes

Vil det komme nå da? Tenkte det er først uti p2 vi kan se det.

I utgangspunktet enig, men ting som positivt sentiment på børs til norsk biotek, hype pga PCIB og slikt tror jeg kan skape store svingninger. Og det var vel sammenlignet med PCIB som har halvparten i antall aksjer, og langt lavere mcap. Så +500 milllioner mcap til PCIB og +500 millioner mcap NANO er ganske forskjellig kursutslag. =)

2 Likes

Jeg mener det burde komme innen senest utgangen av februar. Har begrunnet dette her tidligere basert på at vi vet at oppstart Paradigme skjer nå. FDA sier at søknad ideelt sett bør sendes innen oppstarten av den fasen og deres behandlingstid er 60 dager.

2 Likes

Enig der, jeg tror hverken på 50 eller 100%, selv om jeg mener det kan forsvares mtp potensialet og effekt av Betalutin.
Tror egentlig ikke den vil gå så mye over 100 kr på melding om first pasient dosed i Paradigme og Archer-1.

1 Like

Enig der, jeg tror hverken på 50 eller 100%, selv om jeg mener det kan forsvares mtp potensialet og effekt av Betalutin.

Enig der, men det ligger uansett en good stund frem i tid. Og forutsetter et vellykket studie.

1 Like

Jeg synes TekInvestor er tung å lese/scrolle på når folk kopierer/gjengir det forrige innlegget som de svarer på. Man blir litt hektet dobbelt opp i samtalen I tillegg er det mer scrolling her, da det er kortere bruk av horisontal lengde og mer luft mellom innleggene. Begge deler bidrar til mer scrolling og mindre oversikt tilbydd av PC-skermens størrelse.

3 Likes

Tror heller ikke meldinger om Pardigmestudiet eller ARCHER-1 vil sende kursen til himmels, men noen prosenter kan det nok bli.

Jeg tror at når nye avlesninger av 20/100 viser tilsvarende langtidsvirkning som for 15/40, så vil det gi markedet en solid wake up call.

I tillegg vet vi at Betalutin har bedre resultater å vise til enn det andre produkter som FDA har gitt fordeler til, har. Og en uventet melding vedrørende tildeling av fordelsregime til Betalutin, vil også kunne bli en hyggelig kurstrigger.
Så kan vi heller ikke se bort fra muligheten for at et BP ser seg en mulighet å kapre hele butikken ved å legge inn et solid bud på NANO. I så tilfelle vil omsetningskursen raskt legge seg opp mot det budet lyder på. Så får det bli opp til den enkelte å vurdere hvor høyt et bud kan havne.

Men det trenger nødvendigvis ikke være et bud på hele selskapet. Det kan også bli snakk om en samarbeidsavtale vedrørende f.eks. salg og distribusjon av Betalutin.

Som vi ser finnes der en rekke potensielle meldinger utenom Paradigmestudiet og Archer-1, som kan gi fart i kursutviklingen. Men det er viktig at man befinner seg på innsiden når meldingen først slippes. For i tilfelle et bud, så vil det kun gå minutter før omsetningskursen har justert seg opp mot det budet lyder på. Og det kan være trasig å befinne seg på utsiden når det skjer.

Kun knappe tre timer igjen av siste handledag i 2017. Året ble ikke slik flere av oss hadde håpet på, da vi startet i januar. Hovedsakelig skyldes det ledelsen sin «hold kortene tett til brystet» policy. Men vi får håpe og tro at de hadde gode grunner for å følge en slik policy og at vi om ikke alt for lenge får se hvilke prosesser som har foregått bak forhenget. Hvis ikke frykter jeg at spekulasjoner basert på mer eller mindre velfunderte oppkok på HO, vil få en uheldig innvirkning på kursutviklingen, også i deler av 2018.

Men spennende blir det å følge NANO videre på ferden.

4 Likes

Vet ikke hvem som skrev 50-100% på disse meldingene. No chance.
20-30% og kurs over 100 kr tror jeg dog på. Som sagt, villig til å sette penger på det :wink:

4 Likes

Jeg kommenterte vel 50% som fair value ved de bekreftelsene, men som deg og Evil så tror jeg mer på max mellom 20 og 30% stigning kanskje. Når de evt får BTD så vil nok det dytte kursen forbi ATH tror jeg, og skulle det komme bud eller tilbud om partneravtale som Londonmannen sier, så vil jo det skyte kursen rett opp mot den evt prisen.
Men etter å ha fulgt med Nano nesten ett år, så har jeg blitt mer edruelig (?) i forhåpningene mine om kurser og slike ting som oppkjøp etc.
At det vil komme tviler jeg ikke på, men kanskje ikke før slutten av 2018 eller etter det.

4 Likes

Nei hvem kan det ha vært…

Deg kanskje? :slight_smile: