Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Hvis Evilfreud hadde spådd en dobling av Nano, så ville jeg trodd han hadde supa litt for mye av julecognacen! :joy:
Ser forresten ut som jeg fikk rett i går om en liten nedgang i dag. Desverre. Får se på slutten da!

Nå ble posten redigert. Så vedkommende skjønte vel selv at det muligens var teit. :slight_smile:

Vi snakket jo om 5x på chatten for et par dager siden. Dobbling er for pyser :slight_smile:

1 Like

Har ikke redigert noen ting hvis det var meg du siktet til. :wink: Godt nyttår. Neste år blir det nanofest!

2 Likes

Regner med du kjøper en cognac og sigarer til festen, betalt med gevinsten av veddemålet? :sweat_smile::+1::moneybag::dollar::heavy_dollar_sign:

2 Likes

Shorten har tatt juleferie.

1 Like

Hei

Pr0ver meg paa et f0rste innlegg her paa Tekinvestor ettersom HO aktivitet daler.
Har samme navn der for de som kjenner til det eller for de som 0nsker aa lese referansestoff om meg.

Har faatt inntrykk av at dette er et forum med litt bedre oppf0rsel og h0yere grad av moral og aerlighet.

God romjul

edit:
Jeg har sitti i NANO siden høsten 2016. Kjøpt på dipper og noen småtopper. Ikke solgt noe enda.

ref OP s "Mange forventer at gode nyheter vil bli presentert i april."
Ved avlesning av mer modne ARM1 og ARM4 data som er tilgjengelig på våren, så forventer jeg en korreksjon opp igjen av DOR og håper på en forbedring av effekt.
Akkurat nå tror jeg konkrete børsmeldinger angående PARADIGME eller ARCHER-1 er viktigere for kursen enn dataene

6 Likes

Kan jo håpe at shortaktiviteten minker etter at NANO gikk ut av OBX.

Nå som året er over og ingen børsmelding.

Kommet nå hylekoret til å selge aksjene sine? Eller var hylekoret som alle andre hylekor, bare hyl uten substans :wink:

Føler det ble ganske så stille når vi fikk oppklaringen fra Tone?

1 Like

Men den avklaringen var jo ikke “offisiell”.

Uansett tullete hylekor til ledelsen om ting de allerede har kommunisert. Lytte mer en det de “snakker” må være 2018 nyttårs forsett.

Men tipper innen utgangen av januar så mobiliseres et nytt hylekor;)

1 Like

Hei @InfoLeecher og velkommen hit! :smiley:
Ja har sett nicket ditt på HO, og heldigvis ikke lagt merke til noe negativt med deg :+1:
Her er det rom for å diskutere opp og nedsider med alle aksjer, men til forskjell fra HO så er folk saklige her og nivået på diskusjonene blir derfor også høyere.
Jeg har hvertfall lært mye av å være medlem her! :+1:

@FakeNews vet ikke om jeg er i hylekoret, men ser på meg som en i Nano-menigheten :joy:
Men selge gjør jeg som sagt tidligere ikke før rundt ATH tenker jeg, og da en liten andel bare for å betale gjeld.

1 Like

Oilimp
Du skal være svært disiplinert dersom du skal selge NANO aksjer ved ATH. Problemet er at når kursen igjen setter ATH, slår griskheten inn. Da vil man gjerne være med enda høyere.

Det er lett å sette seg et mål om å selge når kursen enn så lenge ligger 40-50 kroner under der man vil selge. Du vet hva salige Ibsen sa; tenke det, ønske der, ja ville det med, men gjøre det?

Min erfaring er at det er vanskeligere å selge en aksje enn å kjøpe den. Jeg beundrer dem som har disiplin til å selge ved gitte mål, f.eks. å selge ved 10% gevinst eller 20% gevinst. Har en bekjent som slaviske følger følgende regel; selger 80% av aksjene ved 20% gevinst eller alt ved 10% tap. I henhold til han selv har han gjort gode penger på å følge den reglen.

3 Likes

Jeg skjønner godt det, er nok verre å selge ja. Men nå er jeg rimelig mer sta og bestemt enn folk flest, så jeg følger nok planen-dvs å selge 20-30% av aksjene når den er over 120, da for å betale lånet jeg tok for å øke i Nano :+1: når det skjer vet jeg ikke selvsagt, men ved bekreftet Paradigme og Archer-1, og BTD innvilget så er jeg meget forbauset hvis ikke Nano kjøpes for over 130 kr.

OK. Ja, hadde jeg lånt penger til aksjer så ville jeg nok gjort det samme. Men da jeg så hvor galt det kan gå i tilfellet Chess grunder Vollvik, så har jeg bestemt meg for aldri å gå inn i markedet med lånte penger.
Vel det blir egentlig feil å si at porteføljen ikke er belånt, for jeg kunne selvfølgelig brukt noe av porteføljen til å betale inn resten av huslånet. Men med dagens rente er det ikke aktuelt.

Lykke til. Jeg tror nok at det du nevner om mere til kan inntreffe i 2018, og da blir nok å nå ATH et beskjedent mål.

1 Like

Har vært all in i Nano siden mars med belåning. Si hva du vil om Vollvik men den som intet våger… :smile: Og som jeg har skrevet til deg på det andre forumet før: det er langt mer komfortabelt å sitte rolig med snitt på 20 kr enn snitt på 90 :wink:

1 Like

Hvor låner dere penger til dette? Er det på huslånet, eller en tjeneste hos megleren?

Generelt utsagn fra en av de viktigste biotechskribentene:

2 Likes

Nocturne
Ser den. Men i fare for å spore av debattene om NANO, så må jeg bare få si at en mann som selger Chess for 700 mill og som i tillegg går hen og gearer opp sin portefølje med enda et par hundre millioner for å drive med noe han ikke skjønner seg på, langt mindre har erfaring med, det er i mine øyne rene galskapen. Mannen kunne jo satt av 200 mill og lekt seg med 500 mill i aksjemarkedet. Mulig at han gjennom tap av 500 mill kunne lært såpass mye at han kunne gjort penger på de siste 200 mill. Det er lov å bruke hodet til annet enn pynt.

Når du har lånt til din portefølje, så er jeg rimelig sikker på at du har gjort det innen for det din økonomi tillater og uten fare for å sette kona og ungene på gatene. Men ellers enig i at den som intet våger…Sitter selv 100% i NANO og er klar over at jeg her gjør noe jeg aldri ville anbefale andre å gjøre. Men i tilfellet NANO har jeg såpass tro på at de vil lykkes, så jeg sover godt om natten. Og sant og si, skulle alt gå åt skogen så fortsetter livet mitt godt uten de pengene jeg har stående i NANO.

3 Likes

Man kan låne på huset ja, jeg har det som sikkerhet, har ikke lån hos Nordnet men man kan jo belåne noen av aksjene der.
Anbefaler ingen å gjøre det da, men i mitt tilfelle så regnet jeg på worst case scenario, altså hvis Nano går fløyten så klarer jeg meg godt uansett. Jeg er dog 100% sikker (selv om man aldri skal si aldri) på at de får en grad av suksess med Betalutin hvertfall, så at jeg hvertfall, som et bear case, får doblet investeringen en gang eller tre.

Det begrunner jeg med de særdeles gode effekter de ser på Betalutin nå, i flere og flere pasienter-den vil jo ikke plutselig slutte å virke.
Det er også bred enighet om at den vil fungere mye bedre i en kombinasjonsbehandling, som de jo nå starter studier på-direkte i fase 2 enda, noe som ikke var kjent før.

2 Likes