Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Året åpner i allefall i riktig retning! :slight_smile:

image

2 Likes

Godt nytt år ja! Fin start på året :slight_smile: Måtte det fortsette!

2 Likes

Trades lett nedover med roboter.
Nå er det 5 øre mellom kjøps/salgs postene.
Var det ikke 25 øre før nyttår??

Jo det var det, var også det i morges, men ser det nå har endret seg til 5 øre igjen. Jeg som var så fornøyd med 25 øre endringen -.-*

Noen som vet hva dette skyldes?

La de bare leke. Er visst noen nye regler nå, så at Funcom trades med 0,1 øre i slengen nå!
Sitter bare rolig og venter på 2018,s første melding fra Nano, forventer både innsidekjøp mtp de nye opsjonsavtalene, data om studiene som ble avsluttet før ASH i desember (Costa sa på tlf konferansen at det ville komme data derfra i løpet av uker, hva nå det betyr) og meldinger om Paradigme og Archer-1 og kanskje noen andre hyggelige overraskelser ala BTD og andre ting? :slight_smile:

6 Likes

Er det noen som har sett igjennom meglerstatistikken til Oslo børs?

https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Statistikk/Meglerstatistikk

Her kan vi se hvem som har handlet NANO i desember:
https://www.oslobors.no/content/download/134080/2241597/version/2/file/Meglerstatistikk+per+instrument+Dec+2017.xlsx

Får ikke tid til å gå igjennom det i kveld, så om noen føler kallet… :face_with_monocle:

6 Likes

Føler kallet, men ingen tid.

Noe annet å gruble på er: b+r til mus forskning fremvist ASH 2016 fremviser en økt effekt i tumorreduksjon mellom 50 og 100 dager. Dersom dette er en immunologisk effekt, hva er sannsynelig manifestering av den i translasjon til mennesker? Effektutvikling i forhold til tidsrom. Sitter på mobil så linker ikke.

**Edit, lagt til link til ASH 2016
http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/Poster%20ASH%202016%20-%20Ada_web.pdf

Usikker på hvor stor overførbarheten er. Disse musene har jo ikke et normalt immunsystem. Kan hende @Boykie kan diskutere det noe nærmere? Når det gjelder denne forbedringen i fra dag 50-100 så har i hvert fall Kvåle bekreftet at de ser denne effekten i mennesker også, uten at de kan forklare nøyaktig hvorfor enda - eller at bekrefter at det er samme effekten.

2 Likes

Denne var litt interessant ( sånn mens vi venter på informasjon)

4 Likes

Mer for interesserte i FDA guidance (Nytt fra 28.12)
FDA provides guidance on improving the agency’s interactions with product developers to make the drug development process more informed and efficient

“By engaging with product developers early, often before clinical research is underway or an application is submitted to the agency, the FDA’s scientific experts can share important advice on the proper design of clinical trials and other aspects of the development and regulatory process. This early and more thorough engagement can help innovators meet the FDA’s science-based requirements more effectively, meaning product developers will avoid costly delays that can unnecessarily impede access to beneficial new medicines."

https://www.fda.gov/NewsEvents/Newsroom/FDAInBrief/ucm590701.htm

8 Likes

Sakset fra @Hugoil på HO.
La merke til at de 57,753 aksjene etter stengetid ikke er synelig på oslo børs hjemmeside, eller netfonds.

Nå har de ikke bare fjernet meglerstatistikken dag til dag, nå har de fått den over i 5 øre sprang igjen så algoene kan herje for fullt selv om aksjen ikke er på OBX lenger.

Og dette er lovlig du. Jesus christ for et korrupt system.

Jeg som var så fornøyd med 25 øre sprangene :disappointed_relieved:

Jeg antar at dette er styrt av sterke finansielle krefter som i utgangspunktet ønsker seg en børs der de kan melke penger fra mindre aktører, og ikke en børs der selskapene skal kunne hente risikovillig kapital til industribygging.

Den veien vi ser det går, vil børsen i fremtiden kun bli en plass forproffe aktører. Menigmann som beveger seg inn i denne løvens hule, må ha flaks for å kunne tjene penger. De fleste vil kun bære penger til de proffe sine lommebøker.

En slik utvikling vil nødvendigvis begrense småsparernes arena til fond. Det er beklagelig.

Jeg drømmer meg tilbake til den tiden vi hadde børsposter og roboter var kun noe man hadde hørt om. Den tiden det var mulig å se hvilke meglerhus som kjøpte og hvem som solgte og hvilke volum de representerte.

Men selvfølgelig, den gang hadde små investorer innsyn i hva som skjedde og der var langt vanskeligere å generere kurtasje for meglerhusene. Og vi må bare akseptere at børsen er til for meglerhusene, ikke oss småsparere, og for all del, børsen er ikKE lenger et sted for selskapene å hente risikovillig kapital. Det er blitt en lekegrind for de proffe aktørene.

3 Likes

Ja, jeg ser det er den retningen det går. Men menigmann kan fremdeles handle krypto. Det er et uregulert marked og man ser jo hvordan ting blåses opp i pris der når Wall Street ikke er helt inne i gamet enda. Fond blir desverre, for meg, for kjedelig.

Noen med en viss formening om neste infodrypp fra NANO her nå? Slik jeg ser det begynner det å piles opp med ting å se frem til:

  • Utestående data fra LYMRIT 37-01. Mest spenning knyttet til 20/100, men også modning av allerede innrullerte pasienter kan bli interessant å følge med på.
  • Første pasient behandlet i PARADIGME, med påfølgende forklaring av studiedesign(innlemmingskriterier, seamless design, endelig pasientantall m.m.)
  • Første pasient behandlet i ARCHER-1 med påfølgende forklaring av studiedesign

Noe jeg misser?

1 Like

Når kan vi forvente første nyhet?

Mulig partneravtale i forbindelse med Archer-1?
BTD melding?
CMA melding ila året?
Bud ila året?

Om noen av disse meldingene slår til blir det steikje fine gardinar til kåno.

3 Likes

Kan partneravtale ifbm. ARCHER-1 lettere gi oss tilgang til pasienter til studien?

Alle forhold du nevner ovenfor kan inntreffe, men jeg velger å plassere dem i kategorien ‘‘ting vi kan håpe på’’ og ikke ‘‘ting vi kan forvente’’.

Uansett tro på gardinoppgradering.

4 Likes

Costa har vel uttalt at de går for BTD og AA? “korteste vei til markedet” osv.

På møte hos nordnet sa han vel også ja på spørsmål om de satset på CMA.

Vi går så absolutt en spennende tid i møte.

LC refererte til CMA som Fase III.

NÅR Betalutin kommer på markedet, så vil de befinne seg i Fase III, hvor de må fortsette å rapportere effekt/bivirkninger til de regulatoriske myndighetene. Dette er CMA.

Spørsmålet er om de kan oppnå CMA før PARADIGME er planlagt avsluttet…
Jeg tror det, med hovedgrunn det enkle behandlingregimet kombinert med suveren effekt.

Hodet mitt er med andre ord på blokken :wink:

3 Likes