Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

5 Likes

Moro kan vi ha det mens vi venter på noe godt!

2 Likes

Biter seg fast over 85 i dag.

image

4 Likes

GSA CAPITAL PARTNERS har begynt å dekke inn shorten. Har ikke vært bevegelse der siden slutten av november.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883

4 Likes

Er vel neppe så dumt i en tid der kursen ser ut til å bryte opp og kursdrivende meldinger kan komme når tid som helst.

7 Likes

http://www.satprnews.com/2018/01/08/growth-opportunities-in-radioimmunotherapy-treatment-market-new-research-report-2017-2027/

8 Likes

Ikke meningen å dra inn en TA diskusjon i en fundamental tråd men bildet som det under er grunnen til at jeg tror på TA. De som har sett mine charts i det siste i TA tråden til nano har sett utviklingen har vært veldig forutsigbar. Det overrasker meg derfor ikke i det hele tatt at vi closer rett i underkant av 86. Vi har vært her før. Litt for mange ganger. Det er ekstremt mye motstand i dette området og jeg trenger vel ikke å fortelle dere hva et eventuelt brudd opp fra denne motstanden betyr.

Sik jeg tolker det holder det ikke med 86, vi må opp og over 88 og helst etablere oss over 90. Det er bare skarve 4.44% opp. Klarer vi det gutter? :slight_smile:

00

7 Likes

Nocturne
Ja, vi har vært der noen ganger. Og hver gang vi ikke makter å trenge gjennom, så blir det også noen flere tvilere ved neste forsøk.

Derfor hadde det ikke skadet om vi fikk en gladmelding fra ledelsen til å hjelpe oss gjennom barrieren. Men det er trolig for mye å håpe på.

Det blir en spennende uke.

6 Likes

Jeg tror vi snart hører noe! da får vi kanskje et lettelsesrally av noe slag, og kanskje et aldri så lite rally om det kommer positiv uventet info.

Noe som du, Londonmannen, har sagt mange ganger. Det går aldri jevnt oppover. Det er perioder med brutale nedturer, og litt ørkenvandring, og litt smårekyler. Altså et ganske normalt liv for en aksje på vei opp.

PS: Psyken min er mye bedre etter jeg (nesten) sluttet å lese HO. Man kan jo bli bi-polar av mindre.

10 Likes

Kan tipse om en medisin til.
Følg flere bransjer inngående! =)
På HO er NANO og Funcom spesielt ubehagelig, og mistenker du finner lignende i andre populære traderaksjer. Men når du breier ut fokus til å sikte inn flere bransjer, blir det mer å skumlese for å smake litt på kreminnleggene til de posterne du har tiltro til. :star_struck:

Studenten:

Jeg kjenner Funcom ganske bra. nå skal jeg fortelle en historie som sikkert de fleste tror er bløff. Men, jeg har jobbet i spillbransjen i over 20 år. Jeg ble kjent med en som heter Erik som var utplassert på Odderøya på 80 tallet. Han var svært god til å tegne på Amiga, og satte ham i kontakt med en som kunne programmere. De startet Funcom, og lagde vel først et platformspill for SEGA om jeg ikke husker feil.

Men jeg sverger, det ER sant! :slight_smile:

7 Likes

Norge er et lite land! :rofl:

3 Likes

Satt just å bladde gjennom siste fundamentalanalyse fra DnB. Med sitt kursmål på 145,- har de hensyntatt en LoA på 50%, markedsandel på 30% for 3L FL og 15% i 2L FL. Kostnad for bruk av Betalutin er satt 150000 dollar.

Jeg syns analysen fremstår ekstremt beskjeden, og det er nesten slik at man føler analytikeren sliter med å holde tilbake. Dersom Betalutin godkjennes i dag vil medisinen være å foretrekke over alle eksisterende behandlingsregimer for 3L FL, foruten CAR-T(med en bunnkostnad som er tre ganger så høy som for Betalutin, og hvor man også må regne med minst det dobbelte for å håndtere bivirkninger og videre oppfølging).

50% LOA? N= vokser samtidig som effektdataene holder seg stabi ltgode. Det samme gjelder bivirkningsprofilen. Det er på sin plass å minne om atCopanlisib fikk sin godkjenning på bakgrunn av svakere resultater og hardere bivirkningsprofil.

30% markedsandel? Betalutin gir bedre resultater og mindre bivirkninger enn SAMTLIGE alternativer i 3L FL, med mindre man betaler seks(ish) ganger så mye OG innfrir kriteriene for å motta CAR-T-behandling i utgangspunktet.

For å toppe det hele er ikke ARCHER-1 eller kombinasjonsbehandling nevnt i analysen med et eneste ord.

Om vi zoomer ut og ser på hele bildet, gir det ikke mening at vi i 1H 2018 skal svette og slite for å karre oss over 86 kroner. Storparten av ansvaret for kursleiet vi hatt siste året ligger hos ledelsen. Kanskje er de inkompetente, kanskje har de en strategi som fordrer en lav profil. Uansett: om vi hensyntar de fakta vi har på bordet synes det for meg ganske klart at NANO er moden for en reprising.

13 Likes

LOA er vel tatt fra statistikker fra kvantitative data. Noe det absolutt kan argumenteres for er misvisende, men lite annet å støtte kalkuleringene på. Tror du kan finne diskonteringsrate på 10%, som er ganske voldsomt også. Trikset er vist kjøp, gjøm bort å kom tilbake et annet år =]

3 Likes

Helt riktig, men likevel så vanskelig. :slight_smile:

2 Likes

I morgen tidlig kommer det nok melding. Jeg solgte unna litt av trading-porteføljen i stad så smeller nok i morgen ville tro.

4 Likes

sjekk denne NANO sammen med kremen :crown:

http://www.satprnews.com/2018/01/08/growth-opportunities-in-radioimmunotherapy-treatment-market-new-research-report-2017-2027/

7 Likes

Er det nå man burde sette penger i NANO? Jeg har en liten sum jeg har tenkt til å bruke. Eller burde man vente? Synspunkter?

spørs om du er long eller short …
er du long dvs 1-2år helt klart NANO , short så frister jo PCIB raketten som bare dundrer ivei om dagen

“Nano kan oxo gå mye helt plutserlig oxo da” :yum: endel som ligger å venter på lur :star:

Liker ikke å anbefale andre hverken kjøp eller salg, men legger ikke skjul på at jeg selv mener caset NANO er godt. Gjør din due diligence. Syns du det ser bra ut og har tid og kapital til overs, så ville jeg gått for en lang posisjon her.

Lykke til, oppdater oss gjerne. :ok_hand:

1 Like