Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Står også generell drift, så de har sikret seg

Haha, jeg gir deg opp… Virker ikke helt som du vil innse hvor bra dette kommer til å bli og hvor bra denne emisjonen var for NANO :wink:

2 Likes

@Evilfreud er lost case når det gjelder Nano @Tine - jeg har også gitt opp.

2 Likes

Hei! Evilfreud! Erre på fredda stream nr 2 holdes av gutta boys?

Fredag neste uke

Dette kan være gode nyheter for oss! :slight_smile:

5 Likes

Amerikanske børser steg markert onsdag, der helsesektoren var i fokus etter at Senatet vedtok en endring som vil gjøre det enklere å få nye legemidler og preparater godkjent. Det sendte Nasdaqs biotek-indeks rett opp.

Vil påstå det ja :wink:

2 Likes

On 7 December 2016, primary insider Jostein Dahle, Chief Scientific Officer of
Nordic Nanovector ASA, sold 70,000 shares in Nordic Nanovector ASA at an average
price of NOK 116.09 per share.
Following this transaction, Jostein Dahle, and his related parties, own 204,958
shares in Nordic Nanovector ASA. Jostein Dahle also holds 135,000 options in
Nordic Nanovector ASA.
This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 4
-2 of the Norwegian Securities Trading Act.

3 Likes

Han er vel ikke spesielt rik fra før, så han er i grunderfella med at han må selge aksjer for å betale formueskatt?

1 Like

Hvis det var grunnen hadde han nok ikke solgt 70000 :slight_smile: Men kanskje han skulle kjøpe seg hytte eller ny bil ? :wink:

2 Likes

Er det ikke lock-up på disse?

“The Company, its board members, executive management and major shareholder have all agreed with the Joint Bookrunners to a lock-up on future share issuances and existing shareholdings, as applicable, for a period of 180 days from the closing date, subject to customary and de minimis exceptions”

2 Likes

Først emisjon og så innsidesalg, da tror jeg ikke ledelsen synes aksjen er direkte billig.

4 Likes

Man kan tenke slik… men man kan også tenke seg at han skal kjøpe seg ny bolig? Salget gir ca. 8 millioner før skatt, og han har fremdeles 204.958 aksjer igjen, i tillegg til 135.000 opsjoner.

Hadde blitt mer bekymret om han solgte alt. Men det sagt, kan være en god trade mulighet her i dag og i morgen :slight_smile:

Innsidesalg blir aldri positivt uansett hvordan en snur på det, men det er ekstremt mye mer vesentlig hva Health cap gjør enn hva Jostein Dahle gjør, tusen grunner i hans privatøkonomi som kan være grunnen til at han skreller litt av.

Og det er også et mindre negativt tidspunkt å selge nå enn i oppladningen til paradigme.

1 Like

Normalt selger man i Januar for da dytter man skatt på fortjenesten til 2018 + at man selger i tide for formueskatten.

Det var nok noe annet ja…

2 Likes

Utrolig at eg ikke kjøpte igår da, bør jo bli en reaksjon nedover her nå da

4 Likes

Om noe, så vil jeg pirke borti dette med at det var nevnt en lockup på emisjonen. Så jeg forventet strengt tatt ikke at ledelsen kunne selge noe nå.

2 Likes

Dette var vel ikke emisjonsaksjer han solgte, men aksjer han har hatt siden Nano ble stiftet?

Det er ikke lock-up på emisjonsaksjene, men eksisterende aksjer hos ledelse og større aksjonærer.

Så hvordan kunne han selge da?