Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Han kan ikke være med i denne mengden her:

“The Company, its board members, executive management and major shareholder have all agreed with the Joint Bookrunners to a lock-up on future share issuances and existing shareholdings, as applicable, for a period of 180 days from the closing date, subject to customary and de minimis exceptions”

Men det er umulig???, formuleringa the Company brukes jo her.

Dahle’s share sale was made under the de minimis exception and was conducted to finance personal obligations

1 Like

Kom en ny melding om dette

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=415457

3 Likes

td:

Oslo (TDN Finans): Nordic Nanovectors forskningsdirektør Jostein Dahles salg av 70.000 aksjer til kurs 116,09 kroner var ikke brudd med lock-up-perioden på 180 dager som selskapets direktører, styremedlemmer og hovedaksjonærer gikk med som del av den rettede emisjonen i går, fordi størrelsen på Dahles salg var innenfor en de minimis-unntaksregel.

Det melder Nordic Nanovector torsdag.

Ifølge meldingen, solgte Dahle de 70.000 aksjene, som ga ham totalt 8.126.300 kroner, for å finansiere private forpliktelser.

EM finans@tdn.no

TDN Finans, +47 21 95 60 70

Salg 70 k aksjer innafor. Litt av en lock up :smile:

5 Likes

Litt morsomt at de annonserer en lock up, men så finnes det regler og unntak som ingen vet om i markedet.

Blir litt som han feite naboguttene som endret reglene slik at han alltid vant.

5 Likes

Les forrige melding om emisjonen. Det står der at det er unntaksregel…

Men ingen vet hva disse reglene er

1 Like

Gig hadde lock up, men så gjorde plutselig styre ett vedtak som gjorde ar det kunne unnværes, gjør noe med tilliten

4 Likes

Vi har lock up, bortsett fra en viss minimumsgrense på 8 millioner kroner :slight_smile:

6 Likes

Den grensa kan være høyere, men den er på minst 8 millioner kr.

1 Like

“Financial obligations” = boliglån ?

1 Like

“Financial obligations” = Kona tvinger han til å ta gevinst.

3 Likes

Gidder folk shorte ut emisjonsaksjene sine med tap tror dere ?

Har en hypotese:
Dette er et så åpenlyst brudd på intensjonen med lockup at jeg mistenker dette er en tabbe av han som solgte og dette er selskapets måte å "redde "situasjonen på.

3 Likes

Ryktes at folk solgte aksjer og evt shortet aksjer i dagene før emmisjonen. Det er helt tydelig at noen aktører har vist at det skulle komme en emmisjon.

Noen her som var med på emisjon? @MK1?

Legger inn kjøp på 102.50. Gavepakke dette :slight_smile:

Jeg vurderte det men rabatten ble for liten til at jeg ble med. Tror uansett at store deler av emisjonen ble tatt av større aktører og er ikke sikkert jeg hadde fått noe selv om jeg hadde prøvd.

1 Like

Kommer helt ann på hva som blir bunnen.

Ditto.

Er litt miffed av dette med lockupen, men caset er totalt uforandret. Og når man ser på macd og rsi så var vel ikke en korreksjon helt dumt heller hvis man skal ta et sprang videre.

Man skal huske at Dahle ikke er en durkdreven finansmann. :slight_smile: