Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Ja golden cross er ikke såååå langt unna. :slight_smile:

2 Likes

Ser også 20 SMA brutt opp gjennom 200 SMA, godt tegn.

Fornøyd med volumet i dag også, nå gjenstår det bare å se om den holder seg over 88,5 ved close.

Det jeg ikke liker er at den respekterte taket i trendkanalen bang on, men dette er forventet ved et så kraftig tak. Så lenge den ikke tar ut lowen nå på 78 bør den være gud.

Det var jo helt etter boken ja, mtp. at motstand på 86 og 88 røk som ingenting.

Synes dette er Meget sterkt av aksjen. Volumet er der, breakout er bekreftet og vi holdt oss godt over støttenivå. Får vi close i nærheten av her vi er nå… damn. Dette var over all forventning!

Noen dekker shorten sin. Good times to come?

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883

4 Likes

Snøballen ruller :muscle:t4:

Det er nok for mye forlangt. Men her bør man kjenne sin besøkelestid og ikke fore shorterene med billige aksjer. Make em burn :slight_smile:

2 Likes

Helt enig! HER MÅ MAN HODLE FOR HARDE LIVET! :smile:

3 Likes

Nå koser vi oss dere

17 Likes

Luigi og Jostein kommer til Radium om to uker. Queue spekulasjoner om at noen nyheter kommer derimellom, hvis ikke kommer det vel til å handle om utdypelse av ASH og CMD.

2 Likes

Edit: impulskontroll

3 Likes

Det ser jeg frem til. Så spørs det hva som kommer til å røre seg av informasjon frem til da, forventer intet, men overraskes gjerne.

Har en liten følelse av at deres opptreden om to uker ikke er tilfeldig. Blir kanskje litt skuffet om de kun skal josse om ASH i 30-45 minutter.

Skjerpings! Den posten kan bare stå. Ikke noe galt i de du skrev. At REK ikke vil være med å legge forholdene til rette for at NANO skal lykkes på hjemmebane er bare trist. Minner meg om den hurpa av en professor som sa at algeta ikke ville virke og at alt var feil…

Man blir ikke profet i eget land!

Slik det er nå så håper jeg at NANO gir blanke f i å søke om ny godkjenning i Norge. Nå som man snakker om hva vi skal leve av etter oljen er dette ett svært godt eksempel på hva som er galt i Norge. Sirumpa og gammeldags byråkrati…

Farfaren til denne nissen jobbet helt sikkert i Norges geologisk forening som stadfestet at de ikke fantes olje i Nordsjøen på 50 tallet.

Sånn, da gjør jeg som forhuden og trekker meg rolig tilbake. God natt

6 Likes

Støtter også den posten, om enn den var litt hissig. Men det må nevnes at Jonas på ingen måte var sikker på sin tolkning av saken. Vi må vente å høre hva CEO og CSO sier om to uker.

Tror egentlig noe er i gjære as we speak, siden den har gått så hardt de siste dagene.

1 Like

Fikk mest dårlig samvittighet for at det gikk utover byråkraten, men byråkratens vedtak er strengt tatt bare et symptom på selve sykdommen: regelverket og dets manglende evne til innovasjon. Og om man har et regelverk som ikke er innovativt, som skal regulere en endringstung og innovativ bransje, ja da går det som det går.

Jeg stusser også over kursgangen og har kanskje mest sett den i sammenheng med at de tekniske stjernene korrelerer. På den annen side så er oppgangen FUNDAMENTALT på overtid, shorterne trekker seg, amerikanerne er på vei inn og norsk biotek generelt er i siget om dagen. Om man sprinkler det hele med litt søt Costa-juice så tror jeg @Nocturne vinner et veddemål.

6 Likes

Jeg tenker også at børsreglementet er en indikator på at Einarsson kan tolke det litt for negativt. Det er sånn at endringer i et selskaps status som kan antas å ha betydning for selskapets verdi skal børsmeldes. Dette har NANO ikke gjort i dette tilfellet, noe som peker mot at det er en bagatell. Hvis det et sånn at 50% er behandlet i Norge i fase 2, så vil jo et avslag på avsluttende fase her være en alvorlig sak?

Konferanser og nyansettelser kan det sterkt diskuteres om er verdiøkende i særlig grad. Jeg er av den oppfatning at de ikke er forpliktet til å melde de.

2 Likes

Helt enig . Dersom worst case scenario inntreffer, at Radiumhospitalet ikke vil være et primærsenter for PARADIGME på grunn av regulatorisk vedtak, ville dette absolutt vært kritisk. Det stemmer som du sier at 50% av pasientene er kjørt gjennom Kolstad, i tillegg til at han er leder for studien.

Jeg antar uansett at det vil bli en dialog med REK her, eventuelt i form av en anke eller videre dialog(jeg kjenner ikke regelverket). Uansett, dersom Norge utelates fra PARADIGME bør det meldes. Syns jeg.

I samme melding kan man skrive at man flytter hele butikken til Seattle eller Frankfurt og noterer selskapet på annen børs. Står fast ved min påstand om at jeg knapt ser noen insentiver for at NANO skal bli værende i Norge dersom Radiumhospitalet uteblir fra PARADIGME. Ikke er det regulatorisk enkelt, ikke er skattesystemet godt, bedre eller tilsvarende personell finner man på kontinentet, samtidig som eksponering ovenfor kompetente investorer utenfor kveite- eller tjærebørsen kunne gjort NANO godt.

Inntil videre er ikke dette meldt og jeg antar, som deg, at det i første omgang er en bagatell.

1 Like

noe jeg ikke har fått med meg, hva er greia med regulatorisk vedtak?

Den norske regulatoriske myndigheten for kliniske forsøk godkjenner ihvertfall ikke i første omgang sømløst design for PARADIGME, eller nå da FASE2B av Lymrit 37-01.

https://helseforskning.etikkom.no/page/prosjekterirek/prosjektregister/prosjekt?p_document_id=191330&p_parent_id=197383&_ikbLanguageCode=n

30.11.2017 REK sør-øst

Forskningsprosjekt
Betalutin radioimmunterapi ved non-Hodgkin lymfom

Vurdering:
Endringssøknadens innhold
Endringssøknaden dreier seg om å igangsette det søker omtaler som del B av studien, noe som medfører inklusjon av flere nye pasienter, med inklusjons- og eksklusjonskriterier som skiller seg fra del A av prosjektet. Det er utarbeidet en egen protokoll for den nye utvidelsen.

Komiteens vurdering
Endringer av pågående prosjekter skal søkes REK, jf. helseforskningslovens § 11. Dersom endringene av prosjektet er så store at det må anses å være et helt nytt prosjekt, kan REK bestemme at det må søkes om forhåndsgodkjenning etter helseforskningslovens § 9, jf. § 10, på nytt.

Komiteen mener den nye armen av prosjektet i realiteten utgjør en ny selvstendig studie, og at det dermed må søkes om forhåndsgodkjenning etter helseforskningslovens § 9, jf. § 10.
Vedtak:
Endringssøknaden godkjennes ikke, jf. helseforskningslovens § 11.

Det må søkes om forhåndsgodkjenning etter helseforskningslovens § 9, på selvstendig grunnlag for utvidelsen.

Komiteens vedtak kan påklages til Den nasjonale forskningsetiske komité for medisin og helsefag, jf. Forvaltningslovens § 28 flg. Eventuell klage sendes til REK Sør-Øst. Klagefristen er tre uker fra mottak av dette brevet.

2 Likes

Nå er det vel sånn at PARADIGME studiet ville rekruttere fra opptil 80 hospital verden over, så hvis norge og rikshospitalet skal være utenfor pga regulatoriske gubbe paragrafer fra 19 pil og bue er jo det bare trist for norske kreft pasienter som ikke får mulighet til å være med. Jeg Tror derimot rekrutteringen ikke skal bli så voldsomt forsinket pga dette… eller?

Det hele koker vel ned til at de ikke har noen regulatoriske regler for seamless designe tenker jeg… på tide å våkne REK, vi er i 2018…!

Typisk norsk å være så lite tilpassningsdyktig og treigt når det kommer til å fornye seg som FDA og EMA har gjort.

4 Likes