Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Nei. “Holde kortene tett til brystet”…

Vi vet vel ikke om de har sendt søknad i det hele tatt?

1 Like

Nei, vet som Nocturne sier ikke om de har søkt, men tenker det er sannsynlig da.

@Londonmannen: Har inntrykk av at du har vært i aksjen noen år. Har du gjort deg opp noen formening (eller lest andre komme med et fornuftig anslag) om kursmål dersom Betalutin kun vil bli godkjent for 3L FL?

Jeg ville heller ha kalkulert med tall fra 2. linje. Den reelle behandlingen kommer til å bli i kombinasjon med R. (Ref. Einarsson.) 3. linje er kun en døråpner. Hadde markedet bare forstått… Men det går vel opp for folk til slutt :wink:

3 Likes

Joda, jeg er ikke uenig, men vi så hva som skjedde med kombinasjonsstudiet til Xofigo. To produkter som fungerer hver for seg vil av og til kunne gi negative interaksjoner.
Får vi til det samme i mennesker som mus så vil det imidlertid bli ekstremt bra :slight_smile:

3 Likes

'Nordic Nanovector Generell tråd (NANO)'
Post #4298 nå, noen poster er slettet, så linken vil vise 4327, er et interessant overslag om temaet.
Og min tanke er 100% på linje med hsvindle her, 2. linje er hvor fokus burde ligge.

4 Likes

Det at de allerede bruker R. til forbehandling, eleminerer vel på det nærmeste faren for negativ interaksjon. NANO vet hvordan de to medisinene samspiller. Men dette vet vi selvfølgelig ikke med sikkerhet før studien er avsluttet. Samtidig kan du jo si at 3. linje også kan ryke… Men jeg mener det riktigste er å regne på det som er det sannsynlige produktet. I mine øyne er det 2. linje. ALT annet er i mine øyne bonus. (Som jeg forøvrig også har veldig troen på…). Pris pr. aksje? Aner ikke, men dagens kurs blir bare en parantes.

2 Likes

Folk var vel ulike tall i hodet men skal man regne med 2.FL snakker vi jo 2020 og beyond. Er grenser for lenge man skal hodle også :smile:

2 Likes

Betalutin for 3. linje virker så godt som sikkert at kommer på markedet. Med god sikkerhetsprofil, god effekt og enkelt behandlingsregime i forhold til konkurrentene så er poenget mitt at nedsiden er minimal. Ut fra mine kalkuleringer så bør man kunne se godt over dobling av kursen bare med 3L FL. Nedsiden virker med andre ord svært begrenset og selv med total fiasko i kombinasjonsstudiet så bør man kunne forvente høyere kurs enn det markedet i dag priser NANO til…

Er det noen som har gjort kalkyler for 2L FL?

Enig. Mener vi kan forsvare en mcap på 18-20 mrd. for 3FL alene :slight_smile:

1 Like

Gitt salgspris Betalutin 150000 dollar og hvor stor markedsandel?

20% markedsandel gir da 300 millioner dollar i året i omsetning i 3FL, der det er 10.000 pasienter. Får de (bare) 20% i 2FL så er det 3200 pasienter til, ×150.000 $ som blir 480 millioner dollar mer i året.
Så Boykies regnestykke med å gange med 8 var det vel, men er ikke normen mye mer enn det? Mener jeg leste 15 flere plasser.

Det er om du ser på oslo børs under ett for eksempel, der er vel P/E 19.
Biotek er ikke som alle andre bransjer. Og tror det å bruke snittet i Europa, som er det Boykie viste til, fra start til NANO også er optimistisk. Må vel kunne iregne ett år med salg å se tilbake til før det er realistisk.

1 Like

Jeg har oppfattet det slik at Nano også vurderer å bruke Betalutin i kombinasjon med Checkpoint Inhibitors. Men dette ligger vel noe frem i tid, om det blir noe av. Viser i hvert fall at potensialet i Nano kan være meget stort,

Enig i at Betalutin er derisket i den forstand at den kommer til markedet.
Costa har vært klar på det. Spørsmålet er vel hvor mye bedre Betalutin vil være sammenlignet med andre produkter og hvilke markedsandeler man vil nå. Prisen ved oppkjøp vil avhenge av hva BP tror om dette.

Inkognito666
Tillater meg å lime inn et innlegg og beregning gjort av donkeykong tilbake i november 2017:

«Innlegg av: donkeykong (12.11.17 17:29 ), lest 2579 ganger
Ticker: NANO
Endret: 12.11.17 18:27
NANO - Verdivurdering - Suksess i 3FL = 570,- / 675% ?
Prøver meg på en liten verdivurdering. Alle er hjertelig velkomne til å fylle på / korrigere feil.

Bygger videre på markedsandelene Jefferies forventer:

“The brokerage anticipates that Betalutin achieves 50pct penetration in the US and c40 pct in Europe with US/EU list prices of $90k/EUR40k.”

(Fint hvis noen kan verifisere at dette stemmer. Jeg mener å ha sett kilde på det tidligere, men finner ikke igjen nå).

Videre ser vi på:

"Innlegg av: kmsteen (16.03.17 15:29 ), lest 1596 ganger
Ticker: NANO
RE^1: NANO : Jefferies sier Betalutin tar 50% av US markedet
Kun en beregning for 3.linje:

Pasienter US: 5750 * 50% = 2 875
Pasienter EU: 4480 * 40% = 1 792

Omsetning (NOK):
US: 2 875 * 90kUSD * 8,5 = 2,2 milliarder
EU: 1792 * 40kEUR *9 = 645 millioner

Totalt ca 2,8 milliarder med de anslagene.
Legger til grunn margin på 70% så er man omtrentlig på 2 milliarder netto i året.
Med en P/E på 20 så ville prisingen da vært 40 milliarder, kun basert på 3.linje.

Nå er det riktignok mye usikkerhet i disse anslagene, men de viser potensialet i hvert fall."


Her har nok ikke kmsteen tatt høyde for skatt. (Ved beregning av P/E er det EPS som er riktig “E”.)
2 000 000 000 x 0,7 (30% skatt) = 1 400 000 000.

P/E = 20 gir MCAP på 28 000 0000 000.

28 000 000 000 / 49 044 400 (antall aksjer) = 570,-.

570,- kan dere gange med deres personlige LOA:)

Dette illustrerer hvor interessant NANO kan være for big pharma. Når innser de at Betalutin kommer på markedet?

Her er altså Betalutin for DLBCL, Betalutin+Rituximab, Humalutin, og Affilutin, ikke verdsatt.«

Her kan man jo merke seg at donkeykong regner med pris på 90kUS$ mens DnB har oppjustert prisen til 150kUS$.

Her har. An også regnet med 50% markedsandel som i utgangspunktet kan virke en smule optimistisk. Men selv om man går ned til 20% så blir det meget hyggelige kursanslag.

Og drister man seg til å legge til annet enn 3L så blir det slike tall at man slett ikke har godt av det.

Men det hyggelige er at det er så godt som sikkert at Betalutin kommer i markedet. Og likevel er der altså noe som selger.

9 Likes

500kr per aksje hadde passet glimrende… og det fort som faen! :slight_smile:

5 Likes

Tar gjerne mer enn det! :sweat_smile::+1:
Med suksess i Archer-1 for 2FL, som jeg tror de klarer, så må man kunne både håpe og tro på hvertfall en dobling av omsetningen.
Skulle de lykkes med en av de andre studiene ( leukemi, DLBCL etc) så kan man bare tenke seg.
Forutsetter at de har klart å sannsynliggjøre potensialet mest mulig hvis dagen kommer for et oppkjøp.

Ikke misforstå, jeg ville blitt mer enn fornøyd med 500 kr pr aksje, men jeg har også stor tro på at de minst vil få produktet på markedet i 2FL også, og at en av de andre studiene går til markedet. Dette vil jo ta tid, noe kanskje i neste år, noe etter det.
Men ved suksess og Betalutin på markedet i 3FL, og foreløpige gode data på andre studier, så vil det for meg hvertfall være en meget enkel øvelse å vente etpar år til :smiley:

Hvis krystallkule skulle vise seg å ha en kurs på 500 om en 2-3 år så kan vi vel konkludere ganske enkelt at Nano har vært særdeles underprisa :smile: Vi får se, men skal bli utrolig moro å se hvor dette ender. Med paradigmet i gang så begynner en sånn smått å se ended av studiene og nærmer oss fasen hvor det er marked og markedsandeler som teller. Er bare å telle ned :slight_smile:

1 Like

Første readout paradigme kommer til å bli kritisk for kursen, tror jeg

1 Like