Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Her er sliden:

Kanskje forklaringen på forskjellen i tallene er at DnB avgrenser pasientantallet utenfor USA til top 5 EU?

Ikke godt å si.
Men det er nok greit å regne konservative anslag på antall pasienter, pris osv til man vet mer. Bedre å bli positivt overrasket :+1:

Tiltredes. Fortsatt god helg.

1 Like

Fortsatt god helg til deg og :slight_smile:
Jeg leste forresten en plass at de tallene Nano har i plansjene sine er gamle, og at antallet er/vil være en del større innen 2019-20.
Husker ikke hvor jeg leste det, så greit å holde seg til det som er opplyst.

Så lenge det er tro på rangen 15-40 mill, så er r/r utrolig god, og det er derfor jeg har såpass mye i nano.

1 Like

Hva angår elementene som er benyttet i verdiberegningen, så er der vel en god mix av mer eller mindre sikre tall/faktorer. Både tall vedrørende antall pasienter og dosepris er usikre og ligger trolig i det nedre skiktet, samtidig kan det nok være at tallene vedrørende markedsandel og marginer er for positive antatt. Det eksakte svaret får vi nok ikke før produktet er godkjent og vi ser hvilke mottagelse det får i markedet.

Men det jeg føler meg rimelig sikker på, er at Betalutin kommer i markedet. Joda, jeg vet at det foreløbig ikke er godkjent. Men vi vet at andre produkter med dårligere effekt mot tumoren og langt verre bivirkninger som er blitt godkjent. Da må man ikke være rakettforsker for å skjønne at Betalutin blir godkjent.

Har man i tillegg hørt på Marco og hans redegjørelse på CMD, så vet vi at et stort antall behandlere ønsker et produkt som Betalutin velkomment i markedet. Vi vet også at NANO gjør en stor innsats for å klargjøre Betalutin til markedet(dress for success!). Bla har de kartlagt hvilke hurdles de må være oppmerksom på og helst, dersom mulig, fjernet før produktet er godkjent.

Vi vet også markedet for Betalutin allerede er meget stort og vokser år for år. Og man må ikke ha eksklusivitet for å kunne ha en meget god inntjening.

Basert på det vi vet er det også rimelig sikkert at Betalutin kommer i markedet i løpet av 1H 2020, altså om kun to år. I dag omsettes NANO aksjen for kr 88,20. Jeg føler meg rimelig sikker på at dette vil endre seg kraftig frem mot og inn i 2019. Og det kan skje basert på forskjellige hendelser som f.eks. Gode effektdata fra 20/100 doseringen, FDA godkjennelse såsom BTD og formell godkjennelse av Betalutin, partneravtale vedrørende markedsføring og distribusjon av Beralutin eller et eventuelt bud fra et BP.

Men hvor stort NANO kan bli på sikt er det ingen som i dag kan si oss. Men, ut fra det vi vet om markedet, kvaliteten på den totale Betalutin pakken (compliance, effektdata, stafety, ORR, CR, DOR og QoL) samt de produktene som i dag er under utvikling i NANO sin pipeline, er det ikke vanskelig å benytte tall som gjør resultatet så overveldende at ingen av oss i dag tør drømme om det.

Ha en strålende søndag! Og som NANO aksjonær, ikke glem at du nå sitter med aksjer i et selskap som befinner seg på charmøretappen til noe som kan bli megastort! Du er privilegert og heldigere enn du skjønner. ;-))

4 Likes

Er det Nano’s guiding at 1H 2020 er målet for Betalutin på markedet? Trodde det var tidligere?

Uansett, jeg vil tro Nano får betinget markedstilgang i 2018. Men tro kan man som kjent gjøre i kjerka :wink:

1 Like

Jeg deler dine vurderinger og vil tilføye at ut fra de data vi har i dag
har Nano de høyeste ORR og CR prosentene sammenlignet med konkurrenter I tillegg kommer god safety profil og ikke minst at produktet er enkelt å administrere.

Dette taler for at LOA høy. Som investor i biotek er det man er mest redd for at aksjen crasher, som feks Clavis pga manglende effektdata.
Det er dette som er marerittet for en investor i biotek. Sannsynligheten for LOA i Nano er vesentlig høyere enn både TRVX og Bergen Bio. Men disse er p.t. mer loddsedler, selv om meget spennende og med et teoretisk sett meget stor potensiale.

Hvis Nano kommer på markedet, som jeg også synes virker svært sannsynlig, antar jeg at kursen vil gå betydelig opp.Ref både Einarsson og Costa som er meget tydelige på at man har et produkt.

Hvorvidt man vil oppnå de peak sales som analytikerne legger til grunn er selvsagt umulig å vite, også for analytikerne. Her vil jo utfallsrommet være stort.

Ved et oppkjøp feks i 2020 vil også BP måtte basere seg på antakelser om markedsandeler. Utfallsrommet for feks 2 FL, om man tror på 35 eller 15 prosent markedsandel ved peak sales vil være meget stort.

3 Likes

Nå ble vel Algeta solgt for 19 milliarder kroner etter dagens kurs ca, pluss noen milliarder for noen rettigheter. Det er uttalt av flere i bransjen, bl.a Roy Larsen, Einarsson i Radforsk og andre at Nano nok vil bli en del større enn de ble.

Det gjenstår jo å se da, mye kan skje framover som kan endre verdiene betraktelig opp eller ned. Men ved salgssummen til Algeta ville det vel ca 5-doble dagens verdi?
Helt ok det, selv om jeg har tro på en større verdi enn det hvis/når potensialet i Nanos pipeline kommer mere fram mtp 2FL og 3FL, og kanskje DLBCL eller leukemi forskningen eller noen av de andre studiene deres, eller kanskje flere enn en? Hvem vet, svarene vil vi få når tiden er moden for det.
At det er spennende å være aksjonærer i Nano er sikkert da! :smiley:

1 Like

Spennende og ikke minst berikende!;-))

Ja selvsagt, jeg har ikke investere en betydelig sum i Nano kun pga mitt samfunnsengasjement, går selskapet til slutt “under hammeren” for 500 kr eller mer pr aksje, så sitter jeg godt i det synes jeg :slight_smile:

Er jeg den eneste som håper på at de ikke blir kjøpt opp?
Det er jo det Costa sikter mot.

Jeg skulle fint klare 10-15 år med fete utbytter framfor salg :smiley:

2 Likes

Når det gjelder dette med hvilken markedsandel og pris Betalutin vil kunne få, finner jeg det meget vanskelig å regne på. så mange forskjellige tall og analyser som blir lagt til grunn.

Har vi håndfaste tall på hva en behandling for 3L pasientene koster med de medisinene som brukes idag.?

Har stor tro på forsatt gode readouts på Betalutin, gjerne også bedre enn de vi fikk på ASH 2017, da vi vet at betalutin trenger tid for å virke/slå ut i full blomst (en del av pasientgrunnlaget hadde jo kommet kort i behandlings løpet.)

Samt at vi har Marco på laget med sine markedsanalyser så ser jeg jo for meg at betalutin kan ta mye av markedet på grunnlag av følgende:

  • slår alle konkurrentene på EFFEKT
  • LANGT mindre bivirkninger enn konkurrentene
  • MYE enkelt behandlingsregime iforhold til konkurrentene

Tidsperspektiv

  • NANO har startet pivotal fase II innrullering , og kan være markedsklar i H1 2019 hvis de får breake through designation og AA.
  • NANO starter ARCHER-1 studien oxo en pivotal fase II studie, med tanke på 2L behandling. (gjerne i samarbeid med en BF) ikke ett must da Nano har ca 1000mill NOK på bok.

Fremtid 2020
NANO kan vel også gjøre betalutin til 1L behandling, og man har også fine muligheter med DLBCL.

Dette blir jo mega spennende :wink:

Må bare arrestere meg ved ting dere er uenig i :crazy_face:

3 Likes

Angående max priser så brukes vel ofte en pris pr år-beregning? Altså pris pr år i snitt symptomfri, eller antall måneder i behandling eller noe?

1 Like

Ramsess
Nei, også jeg kunne tenke meg å få bli med lenger enn et par år. Og jeg håper aksjonærene vet hva NANO er verdt når et eventuelt bud kommer. For dersom NANO kunne forblitt et selvstendig selskap, ville vil unne levd på fete utbytter for all fremtid.

3 Likes

Hvilken sykkel er det? I Nanos pipeline?
Har ikke lagt merke til den… :sweat_smile:

1 Like

He, he, den trykkleifen! Har fikset det.

2 Likes

Ja skal man først ha en skriveleif så er det bedre å gjøre det skikkelig! Så du la lista høyt nå :sweat_smile::+1:

1 Like

Fra HO, skrevet av «vekst»

Utlendingene fortsetter å øke i NANO:

utdrag fra topp 50 endringene:

DNB aksjeanalyser økte med 151.093 til 466.978

JP Morgan Chase Bank økte med 52.000 til 253.251

The Bank of new york økte med 88K til 216.996

OM Holding økte med 20.000 til 1.941.366

Radiumhospitalets reduserte med -14.000 til 689.518

1 Like