Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Hva tror forsamlingen om meldinger fremover? Begynner å bli utålmodig. Igjen. :smiley:

Sengelektyren i går var en gjennomgang av Marco sin presentasjon på CMD.
Her er det utrolig mye snadder for informasjonstørste NANOaksjonærer!

Sjelden har jeg sovet bedre enn i natt :wink:

Betalutin skiller seg ut i mengden;

  • The combination of efficacy, manageable toxicity and simplicity for patients and physicians makes Betalutin® truly appealing
  • Betalutin® is well positioned to serve the unmet needs of frail/elderly patients, with comorbidities that rule out oral therapies or chemo, or are refractory to rituximab

Effekten imponerer i seg selv;

Efficacy is seen as a major strength
– Most physicians are seeking to prolong life and the efficacy of Betalutin® is viewed as
compelling and get people really excited

Men, det er pakken Betalutin som får stjernen til å virkelig skinne!

But “the package” is what really sets it apart.
The combination of efficacy, manageable toxicity and simplicity for patients and physicians makes Betalutin® truly appealing.
It allows Betalutin® to enter an “untapped” area of the market, and is well positioned to serve
unmet needs amongst low performance status and refractory patients

Inngangsporten for Betalutin er via et marked de har potensiale til å nærmest få monopol, Betalutins “sweet spot”.

Markedsstrategien til NANO fremstår for meg som mer og mer genial.
De får kjapp tilgang til et 3L-marked uten reell konkurranse, de vil så bruke den muligheten til å lage suksesshistorier, for så å ta markedsandeler fra 2L.

Dette TROR jeg kan gå fortere enn mange er klar over! Nøkkelord, ETIKK!

Og går ALT etter planen, har de også på sikt potensiale til å ta sin del av 1L.

Betalutin®’s success will rest on the communication of the full package of benefits
• Target customers view frail/elderly patients, with co-morbidities that rule out oral
therapies or chemo, or are refractory to rituximab, as Betalutin®’s sweet spot

Her er det snakk om merkevarebygging! Tenk dere selv når historiene Kolstad ga oss blir reprodusert rundt omkring i verden. “Kom inn i rullestol, fikk en sprøyte - ble frisk i en lang periode!”.

Jeg tenker at de som holder ut vil gå en lys tid i møte, men det kommer til å bli en krevende prosess!

11 Likes

Ikke sant, det er ikke så mye å bekymre seg for føler jeg.
@anon21766851 du må nok bare ha mer tålmodighet, sånn er det i bl.a biotek. Hvis du har lest deg godt opp på Nano så regner jeg med du føler deg trygg på investeringen?
Jeg gjør hvertfall det. Vil jo også gjerne ha melding nå, men de kommer når de kommer :slight_smile:

Er det ikke REK møte på torsdag?

Meldinger er nært forestående nå. Det kan også slå ned som en bombe kursmessig. Utlendingene har begynt å laste, så det blir spennende å se hvor mye det er til salgs under emi-kurs. Ørkenvandringen kan nok ha slitt ut endel mindre aktører.

Ellers er jeg spent på når vi kan forvente resultater på de siste 20/100 pasientene. Har også send selskapet en Mail rundt dette, uten å få svar.

1 Like

Det vet jeg ikke.
Vil dog tro vi får noen meldinger i løpet av januar.
Jeg har også sendt en mail og spurt om de vil komme med dataene for Lymrit som Costa sa i telefonkonferansen 11 desember. Ikke fått svar enda.

Når mann snakker om 3 linje behandling, tror jeg markedsandelen blir mer 70% en 30%.

Årsak: Når mann snakker om 3 linje behandling snakker vi også om 4 linje, 5 linje, 6 linje ++++

Selv om det ikke er like mange som overlever fra 3 linje til 4 linje, så vil det fortsatt være pasienter igjen. Om de får 30% av 3 linje, vil dette tallet muligens øke kraftig utover hvor behandling( linje 4 og linje 5). Dette pga at de blir sykere og Betalutin har minst bivirkninger.

Great, da blir plottet sånn:

2 Likes

Jeg har sjekket møtedager i REK sør-øst.
Komité A og C har møte 18/1, Komité B og D 17 /1.
Det var Komité C som bestemte at det måtte søkes om ny studie og ikke endring av tidligere studie 30/11.

1 Like

Det er beregnet 15.000 pasienter i 3 og 4 linje, og 16.000 i 2 linje.
Hvis Nano behandler 5000 av de 31.000 pasientene (under 20%) så vil de ha en årsomsetning på 6 milliarder NKR ved en pris på 150.000 dollar pr behandling. Noe som er betydelig billigere enn konkurrentene.

2 Likes

God info.

Vært noen møter mellom 30.11 og disse som kommer 17 og 18/1?

At det kommer kursdrivende meldinger i første halvår er jeg ikke i tvil om. Og er det rette meldingen som kommer, så kan vi befinne oss i den bratteste og raskeste oppturen som har vært i noe selskap på OSE. For på dagens nivå er aksjen latterlig billig.

1 Like

Håper vi kjapt knocker Dnb’s kursmål…

1 Like

Tjaa… Holder meg ikke for nesen i påvente av meldinger fra selskapet, men første pasient i Archer-1 og Paradigme burde helt klart komme i 1H18. Her mener dog vår medisinske ekspert @boykie at det kan drøye til godt ut i 1H, og når jeg ser hvor fort det i realiteten går så er jeg tilbøyelig til å være enig.
I tillegg er det muligheter for at de deltar på AACR 14-18.April tilstede, da de tidligere har vært med der.

"Online Publication of Abstracts
Abstracts that have been accepted for presentation are scheduled to be posted to the AACR Online Itinerary Planner no earlier than 4:30 p.m. U.S. ET on Wednesday, March 14, 2018. " 1

Breakthrough Therapy Designation tror jeg de trenger mer data innenfor relevant populasjon for å få. Hadde ett håp om de skulle søke etter første readout PARADIGME - ca desember’18 - når de har fått data til ASH, men det kan se ut som selskapet venter med å søke til etter sommerkonferansen i '19. Dette tenker jeg fordi de har oppgitt 2H19 som “first filing”.

CMA/AA - først aktuelt 3+ måneder etter BTD - “first filing”. Ut i fra historisk perspektiv.

The big unknown - partneravtale kan fremdeles komme whenever, kanskje i sammenheng med kombinasjonsstudien?

Mine betraktninger oppsummert

Første pasient Paradigme 2Q18
Første pasient Archer-1 2Q18
BTD 2Q19
CMA/AA 2H19
Partneravtale - når som helst, men verdien øker med tiden hvis data holder seg gode.

3 Likes

Tror du har mer rett en du aner.

I første øyekast tenkte jeg 2Q 2018 er lenge til. Men er tross alt ikke mer en noen måneder til.

Tar tid å lag og behandle studie protokollen for “nye” studier. Folk har en tendens til å glemme regulatoriske behandlings tid. Og dette skal ut til 6-10 land… Hva skjer om et viktig land har noen innvending som gjør at studiene ikke blir lik mellom to viktige land f.eks EU og USA.

Kan de ha studieprotokol som avviker mellom disse to viktige landene?

“Make no mistakes” og bruke ekstra tid er bedre en "Quick fix and failure "

Hvordan kunne vi gå fra januar til nå å snakke om Q2? Forget it.

Melding i januar eller jeg selger :smile:

Det er lite tid igjen av januar, men hvis du truer med februar kan det godt hende du greier å presse fram noe :smiley:

12 handelsdager igjen… make it happen Costa :smile:

1 Like

Første pasient for Arm 4 fase 2 skulle jo komme i februar mars 2017. Ente med å bli 19 mai. 2017. “Om noen uker” refererte LC da, samme som nå i nov/des.

LC er super optimisten som snakker noe ned tidsbruken for de regulatoriske bestemmelsene. Noe enhver CEO gjør! Ingen unntak her. Myndighetene har makten og det er de som behandler søknadene.

Jeg vil heller ha topp 10 land som godkjenner en og samme studie protokoll en 5 like og 5 ulike (tilpasset den enkelte lands regler slik som Norge)

1 Like

Costa og Dale kommer til Radforsk podcast i neste uke. Man får håpe at det intervjuet gir litt mer kjøtt på benet mht til hvor vi står. Selv om Nano holder kortene tett ved brystet håper jeg for min del at det blir noe substans i intervjuet. Vi får håpe at det er gode nyheter og at Costa kan bekrefte at han fortsatt er superhappy ( ref uttalelse på CMD 22. november).

Jeg synes det er naturlig at Costa avklarer om data for resterende 20/100 pasienter vil bli offentliggjort senest på Q 4 presentasjonen,

På CMD uttalte CMO at man var i dialog med FDA om seamless design? Status på dette samt hva det innebærer i forhold til antall pasienter som skal inn i studien kunne vært fint å få opplysninger om.
Blir det 130 eller kan man tekke fra doserte FL pasienter i Lymrit 37-01.

Status REK avslag og Kolstads rolle i Paradigme bør kommenteres.

Når det gjelder Archer bør Costa kunne bekrefte at søknad er sendt inn før jul som annonsert av ham på DNB Healthcare. Han kunne også kommentere hvor lang saksbehandlingstid som forventes fra FDA og når studiedesign blir offentlig.

Jeg synes også at han kunne kommentere hvor mange pasienter som er dosert i DCBL studien. Innrullering skulle etter planen vært ferdig 31.12 2017, men er åpenbart forsinket. Til sammenligning harfTargovax vært flinke til å orientere markedet om status på pasientrekruttering på flere av sine studier.

4 Likes