Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Enig i at det er greit å være edruelig, men det er normalt å tenke at et selskap blir mer verdt jo lenger man kommer i den medisinske utviklingen. Kanskje var Nano overpriset på ATH - men er Nano overpriset nå, mtp. det de kan vise til av resultater og at de er i gang med fase II? Jeg synes ikke det.

2 Likes

Hva jeg eller vi tror om dagens verdisetting har null betydning all den tid markedet ikke vil prise det høyere. Eneste trøst er at kursen holder seg nogenlunde rundt +/- 80 mens kassa tømmes sakte = det fundamentale og troen på at Betalutin er et produkt som kommer på markedet har stadig mere å si for kursen.

dette øker samtidig fallhøyden…

Syns det er fint du oppfordrer til tålmodighet vedrørende spesielt BTD.
Det er vel lite årsak til å tro det kommer før interrim avlesning i PARADIGME. =)

Ellers tror jeg oppstart i pivotalt studie for Betalutin endrer megleres verdivurdering av selskapet. Og der er fond som ikke er interessert i å kjøpe biotek før de er oppstartet i avsluttende fase. Dette kan bety reprising på Paradigme nyheter alene. Og det er en nyhet vi venter på, om ikke neste uke, så i H1 minst, og helst Q1.
Det er ikke pratet om, hvorvidt ARCHER kan gå inn i et pivotal-studie så vidt jeg har sett. Dette ville vel også inbefatte en alvorlig reprising av selskapet. Men det er vel usannsynelig. ^^

3 Likes

Fallhøyden øker, ja. Men for de av oss som tror at casen er nesten derisket og har et lenger tidsperspektiv spiller det liten rolle om den faller til 60 tallet. Det gjorde den i fjor også uten at jeg mistet nattesøvnen av den grunn. Og nå som NANO er over i en mer bekreftende fase hvor de selv nærmest har opplyst og vedtatt at dette ender med komersialisering, er en dupp ned ikke annet enn en mulighet for billige aksjer. 60-ish nå eller 3-400 i 2019? Det kalles en “no-brainer”.

1 Like

ARCHER-1 Studien skal da gå rett i en pivotal -studie slik jg har oppfattet det :thinking:

Ja, det er det jo ingen som kan betvile. Poenget mitt er at Nano har falt litt utenfor etter 10x den hadde i 2016. Hele 2017 var et stort gjesp kursmessig. Nå som vi er inne i siste etappe og kommer rundt på oppløpssiden - i gang med to store studier - så tror jeg vi (markedet) vil prise Nano høyere i tiden fremover.

Det er fint du har et langsiktig perspektiv, folk har ulike perspektiv, og det er lov.

2 Likes

Rett i Fase 2, men ikke nødvendigvis en pivotal fase 2.

Oppstart i fase 2, er det jeg har registrert. At safety er etablert. Men dosefinding og efficacy må nok på plass før en pivotal fase er en realitet. Så ser for meg fase 2 med etterfølgende fase 3. Og forhåpentligvis resultater som gir AA og CMA :muscle:

Edit* For å være tydelig, jeg spekulerer og vet ikke.

3 Likes

Greit nok det, for da kan jo kvakk kvakk aksjene vår stige til værs mens Nano ligger å modnes litt til slik at vi kan hamstre mer etter hvert. wohooooo :rocket:

Håper og tror at gjespen snart er over :smiley:

Lurer på hvordan du kommer fram til at det vil ta opptil 18 måneder (?) før de har de første dataene fra Paradigme og Archer-1?
Nano avleser de første dataene etter 3 mnd (12 uker) ettersom jeg forstår. Og når pivotal fase2 er i gang, så er det som nevnt tidligere den fasen flere større fond vil kjøpe seg inn, det vil jo ikke være negativt.

Og dataene fra Lymrit, som var ferdig i november-desember kan vi jo få data på nå i tida framover, men skal nok være enig i at det kan drøye til Q2 for alt vi vet.
Angående BTD så lener jeg meg mot FDA,s retningslinjer, som sier at de vil ha en søknad om det inne så tidlig som mulig i forbindelse med at fase 2 skal starte, hvis jeg ikke husker feil.
Da vil jeg tro de kan ha søkt på det i november-desember i fjor, evt nå i januar. Eller senere, det blir jo som sagt bare spekulasjoner, ref pointet med hele forumet :slight_smile:

Greit å være sånn noenlunde edruelig som du sier, selv om enkelte (jeg) er mer optimist enn andre. Jeg verken håper eller har noen tro på at kursen vil fortsette å ligge på dette lave nivået i lengre tid, men det får vi se på ettersom tida går.
Det er store forskjeller på å være hausser ala “rally, nå ser vi 400 kr aksjen!” osv, å være optimist på grunnlag av guidet framdrift osv, eller å være edruelig. Men f.eks at data fra Paradigme og Archer-1 ikke vil komme før kanskje sommeren 2019 er vel litt vel edruelig? :wink:

4 Likes

Dette er jo greit hvis man har trua på hva de driver med, men er det likevel ikke greit å trade litt i slike perioder da?

Jeg har en stor andel av porteføljen min i Nano, men har siden November begynt å kjøpe/selge litt mere isteden for å bare sitte i ro. Det har lønnet seg greit med disse opp og nedturene Nano har hatt.

Grunne til at jeg ikke forventer noe data fra Paradigme eller Archer-1 på lang-lang tid (tidligst ASH) er fordi NANO insisterer med å presentere data på konferanser. Og når vi vet at data cut-off dato for konferansene ligger mange måneder tilbake i tid… ja, need I say more? De må jo først innrullere noen pasienter og behandle disse. Til tross for at Costa hevder at det står pasienter i kø så har det ikke kommet noe melding om første pasient i hverken Paradigme eller Archer-1. Og det nytter ikke å presentere data for 2-3 pasienter. Hvis vi antar at cut-off er rundt 1. Juli, hvor mange pasienter tror vi de har behandlet og innhentet data fra?

Det jeg vil frem til er at ting tar tid. Jeg er også veldig optimistisk, men ikke på kort- og mellomlang sikt.

Når det gjelder trading eller sitte-i-ro strategi, all ære til dere som har tid, teft, innsikt, nerver til å trade. Og det mener jeg! Jeg håper ingen har tolket mine innlegg som kritikk av tradere. For det er absolutt ikke meningen. Men jeg er stygt redd for at noen har for store forventninger til kursdrivende meldinger i nærmeste fremtid. Vi husker alle stemmningen før Lugano i fjor… og påfølgende nedtur.

2 Likes

Jeg mener selv jeg er rimelig nøktern i mine forventninger, og jeg er enig med deg i at data fra studiene kan drøye til 2019 før de blir meningsfulle. Men jeg tror første pasient dosert vil være kursdrivende, rett og slett fordi vi da får en endelig bekreftelse på at studiedesign (seamless) er godkjent i EU+USA. Jeg nekter å tro at noen er 100% sikre på at alt blir godkjent som NANO har forespeilet, for det er rett og slett ikke 100% sikkert.

Ting kan gå raskere enn vi tenker nå så snart disse studiene er kommet i gang. Selskapet beveger seg da inn i ett nytt stadie hvor de - fra å ha 1 fase 1/2 + 1 fase 1-studie - går til å ha èn pivotal studie, en fase 2 kombinasjonsstudie + èn fase 1-studie. Alle i verdifulle marked hvor fremtidsutsiktene er at de har mulighet til å bli “best”.

At en ledelse ytrer at de har startet opp betyr vel egentlig ingenting så lenge de ikke beviser at de har gjort det. Jeg tror markedet er avventende på bekreftelser, og vil reprise når disse kommer. Det virker også som om shorterne har tenkt det samme.

5 Likes

Håper du har rett og jeg tar feil. :slightly_smiling_face:

Kan godt hende jeg er for optimistisk, det gjenstår å se :slight_smile: men er også ganske tålmodig, med det mener jeg at jeg ikke selger noe pga utålmodighet.
Og angående trading så får andre ta seg av det, jeg er inne med langsiktige øyne. Selv om jeg så klart ville sett mer meldinger om god framgang, og mye høyere kurser :sweat_smile::+1:
Uansett har jeg ståltro på investeringen i Nano hvis man er inne med 2019 for øye.

1 Like

Aksjen gikk jo til 113 intradag før Lugano…

Ja, nettopp. Og rett etterpå gikk den rett ned i kjeller’n.

Joda, Lugano ble ikke slik flere av oss hadde forhåpninger til. Men det var tydelig at ledelsen etter ankomst av CMO LR la om infopolicyen. Enkelte mener at omleggingen skyldes at selskapet hadde fått inn finansieringen og derfor ikke hadde behov for å bidra til kursoppgang. Vel, den teorien støtter ikke jeg.

Jeg tror den nye info policyen skyldes holdninger som LR dro med seg inn i NANO. Holdninger som jeg tror hun har med seg fra BP og kjennskapen til hvor utsatt utviklingsselskapet er for å miste kontrollen med medisiner under utvikling.

Følgelig har informasjonen fra selskapet, sett fra et investorsynspunkt, vært under enhver kritikk det siste året. Men jeg ser ikke bort fra at vi en dag får en plausibel forklaring på hvorfor dett var nødvendig. For det har vært en policy uttalt fra ledelsen, samtidig som de på sin side, ikke kan ha unngått å registrere misnøyen og og frustrasjonen det har skapt. Og ikke minst usikkerheten som, ikke overrasket, har gitt sitt utslag i elendig kursutvikling gjennom 2017.

Men jeg er samtidig rimelig sikker på at NANO- toget er on track og at 2018 blir et langt hyggeligere år enn det året vi har lagt bak oss. For neste år ramler vi inn i 2019 og derfor blir mye avgjort i løpet av inneværende år.

Og vi snakker tross alt om et produkt som leverer resultater i verdensklasse og som, dersom man ser på Betalutin pakken under ett, faktisk er et suverent bedre produkt enn flere av dem som er godkjent. Og trolig vil 20/100 vise seg enda bedre enn de særdeles gode resultatene 15/40 dosering allerede har vist. Det kan høres merkelig og naivt ut sett på bakgrunn av de resultatene 20/100 så langt har gitt. Men ikke glem langtidseffekten som man har registrert hos Betalutin. Den effekten blir mulig enda bedre med 20/100.

Jeg skjønner at mange er i ferd med å miste tålmodigheten. Det er menneskelig. Men jeg frykter også at dem som forlater NANO for å forsøke seg på amdre, mer fristende jaktmarker, kan få seg en lite hyggelig opplevelse. Men det kan selvfølgelig gå greit, men ikke glem at NANO nærmer seg målstreken for hver dag, og det er ikke langt igjen. Se dere tilbake. Det er nå mange år siden RL kom med ideen om Betalutin. I dag er det flere pasienter som har stått med en fot i graven som har fått livet forlenget med flere år! Fantastisk! Og i bakgrunnen lurer flere BP…

9 Likes