Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Ser ikke helt koblingen med Nano, eller misforstår jeg noe? :slight_smile:

Husk at paradimge i NANOs tilfelle er på 2 forskjellige doseringer. Jeg tviler på at de klarer å ha nok data inneværende år på hvert av doseringene, sammenstille og analysere disse og få med i en søknad. I tillegg har studenten86 vist oss at tidligste BTD blir gitt ca. 1 år etter oppstart av phase-2. I vårt tilfelle engang ut i 2019.

Og når det gjelder info drypp fremover, med tanke på “holde kortene tett til brystet” infostrategi, jeg tror de kommer til å være meget tilbakeholdne på hvilken dosering de ender opp med til slutt. På spørmål om dette tror jeg vi kommer til å få kun unnvikende svar inntil videre. Så i det store og det hele kan vi få en 2017 “info-reprise”. Og takk skal du f… meg ha Costa & co.!

1 Like

Lutetium-177, ringer det en bjelle? :slight_smile:

1 Like

Jeg er nok ikke så pessimistisk som deg da, men tiden vil vise :slight_smile:
Er uansett tålmodig med Nano, da jeg har stor tro på de.
Jada @sparkonge men tror du dette har noen som helst påvirkning på Nano?

Forskjell på å være pessimist og realist Oilimp. :slightly_smiling_face: Jeg er sistnevnte.
Er også kjempeoptimist, men da fra 2019 og utover.

Jeg registrerer en viss frustrasjon over kursutviklingen i NANO. Det har jeg full forståelse for. Og det er vel de færreste som satser pengene sine i NANO basert på en superhappy italiener. Men jeg synes ikke man skal undervurdere hva herrene Larsen og Bruland har oppnådd gjennom såvel Algeta som NANO. Og som vi vet er de nå i fullsving med selskap nr 3, Oncoinvent.

At disse karene lykkes er ikke tilfeldig. Dette er særdeles kompetente personer som helt klart vet hva de driver på med. At heller ikke de er ufeilbarlige, det kan vi være enige om, men resultatene de har oppnådd i Algeta og i NANO, lar seg ikke underslå.

Algeta er en suksesshistorie. Derom bør det ikke være noen diskusjon.

Hva så med NANO? Jeg har alltid ment at det fundamentale i et selskap vil være avgjørende for hvorvidt det er muligheter for en fremtidig suksess. Er det det i tilfellet NANO? Jeg vet ikke hva majoriteten av skribenter på de forskjellige diskusjonsforum vil kalle det, men faktum er at med Betalutin så leverer NANO resultater i verdensklasse innenfor : ORR, CR, DOR, compliance, safety og QoL. Ja, denne pakken er det faktisk ingen andre som slår! Det må være Car-T, men da snakker vi om et såpass komplisert og kostbart behandlingsopplegg, at det trolig faller gjennom i en totalvurdering.

Så kan man gjerne klø seg i hodet og undre seg grønn hvorfor markedet ikke synes å være enig med meg. Men det folkens, det endrer ikke på det fundamentale!

Jeg mener at mye av årsaken til den svake kursutviklingen ligger i markedsaktørene iboende skepsis til alt som heter farmasi. For at farmasiselskaper skal bli priset, slik dem som kjenner selskapene mener de bør prises, så fordrer det godkjenning fra regulatoriske myngiheter. Da først åpner døren seg til markedet. Og markedstilgang er avgjørende for at selskapet skal kunne få inntekter. Og det er normalt først når regulatoriske myndigheter har godkjent produktet, og selskapet er kommet på “tørt land” i utviklingforløpet, at BP virkelig er villige til å legge de store pengene på bordet. I den grad de gjør det på et tidligere tidspunkt, så tar de helt klart en større risiko. Enda større enn de gjør ved godkjennelse. For selv med godkjennelse i hånden, gjenstår det å gjøre produktet om til en kommersiell suksess. Og det er tross alt gjennom denne fasen produktet skal tjene inn igjen utviklingskostnader og gi overskudd til eierne.

Så kan man hevde at selv om herrene Bruland og Larsen har utviklet Betalutin, så er der ingen garanti for at ledelsen i NANO skal ha suksess i å gjøre Betalutin om til en kommersiell suksess. Nei, og det er vel den usikkerheten som for tiden preger markedet. Ledelsen har det siste året bidratt mer til å opprettholde en usikkerhet, som igjen har skapt frustrasjon og negativ kursutvikling i markedet. Men det endrer ikke det faktum at det fundamentale rundt Betalutin er særdeles positivt. Spørsmålet vi alle stiller oss er hva skjer med samarbeidspartnere, hva skjer i prosessen opp mot regulatoriske myndigheter, hva skjer resultatsmessig med 20/100 doseringen? Ble det suksess eller flopp? Innen ledelsen trekker fra sløret og gir oss entydig og klar informasjon om hva status er, så vil usikkerheten og frustrasjonen vedvare. Og da må an ikke være rakettforsker for å skjønne hvordan kursutviklingen blir utover i 2018.

Mitt poeng med å fremholde 2019, er at jeg mener mye av denne usikkerheten vil være avklart innen vi er ferdige med 2019. Og ut fra de fundamentale resultatene vi hittil har fått, så er det mye som taler for at 20/100 vil bli enda bedre enn 15/40, når den påviste langtidseffekten for gjort sitt i 20/100 pasientene. Men dette er noe jeg mener, ikke noe jeg med sikkerhet kan slå fast vil skje. Deri ligger det helt klart en viss risiko.

At mange vil forlate NANO utover i 2018, dersom denne usikkerheten fortsetter, ja det er jeg rimelig sikker på. For dess lenger den vedvarer, dess mer vil usikkerheten gnage på tålmodigheten og man vil bli fristet til å flytte pengene fra et usikkert NANO og til en større grad av forutseende sikkerhet. Dette er en del av dynamikken i markerdet som også treffer NANO.

Ha en fin fin mandag.

9 Likes

Jeg tror egentlig vi er fundamentalt enig, bare kanskje ikke om når vi kan forvente enkelte resultater osv.
Dette kan godt skyldes at jeg er for optimistisk med tanke på tidslinjen (det har faktisk skjedd før! :joy: )
Men det er både bra og sunt med forskjellige meninger her inne.
Jeg er dog uansett både langsiktig og tålmodig, selv om jeg skal innrømme det hadde vært bra med noen overraskende og gode nyheter nå i nær framtid, og også en del høyere kurs :slight_smile:
Det er alltid bedre å se mer pluss i papirregnskapet :+1:

2 Likes

Jeg er sikker på at vi vil få litt mer kjøtt på beina til podkasten. Satser påen melding før den tid. Det ble sist Costa hadde ordet sa han «in few weeks» det er snart 6 uker siden. Jeg tør iallefall ikke selge noe nå😳

3 Likes

Når er podkasten?

Torsdag

Når den blir innspilt er ikke når den blir utgitt forresten. Bruker å være minst en dag i mellom, men av og til mer.

Trodde den skulle bli spilt inn på onsdag, så derfor torsdag

Skjer mye nå folkens:

https://www.gurufocus.com/news/627271/advanced-accelerator-applications-announces-completion-of-39-billion-novartis-tender-offer

Edit: var litt rask på avtrekkeren. Er gammelt nytt, men annonsert fullført nå.

Hva skjer med alle oppkjøpene? Er Nano en oppkjøpskandidat? :wink:

Ikke kreft-relatert men mange oppkjøp i dag! :smile:

2 Likes

@Savepig postet om patenter som går ut for de store selskapene, så de må fylle pipen med oppkjøp for å ta vare på profitten,

1 Like

De må få sparket i gang Archer og Paradigme snart. DA kan vi begynne å snakke om deals med god samvittighet :smiley:

2 Likes

Nei, nei, nei! Her skal kortene holdes tett inntil brystet for alle penga. :joy:

1 Like

Det er mulig jeg kunne jobbet meg bakover i denne lange tråden, men jeg velger å spørre i stedet:

Hvilke konferanser i februar/mars vil være aktuelle for NANO å kunne presentere data på? Er det i det hele tatt noen aktuelle i Q1?
Jeg forventer at resten av resultatene fra fase 2 arm 1 og 4 kommer først når alle pasienter har hatt oppfølging etter 3 måneder, det vil si fra starten av februar og utover.

GSA har dekket ytterligere 57k+ aksjer. Shorterne dekker seg og aksjen faller. Manipulert sier du? nei, nei…

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883

2 Likes

Er vel gjerne AACR i april som er neste konferanse.

Men det er jo også mulig å lansere data i tidsskrifter da.