Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Har du ut fra podcasten noen synspunkter på når vi kan forvente at study design, antall pasienter m.v. blir offentligjort for Archer 1.
Søknaden skal jo være sendt før jul.

Ser ikke bort i fra at vi kan få litt mer info der på Q4 rapporten.

Jeg synes det er merkelig at Nano ikke offentligjør de siste 7 20/100 og 5 15/40 pasientene så snart data foreligger, men øyensynlig vil vente til ASH 2018.

Dataene til ASH må vel uansett suppleres av foreløpige data i Paradigme, feks innrullerte pasienter per august 2019?

1 Like

Velger å si at vi diskuterer forskjellige synspunkter :slight_smile: :

Paradigme data får vi nok ikke i år nei, hvis jeg forsto de rett i podcasten.
Angående søknad om BTD så vil jeg si det hørtes ut som de sa ganske greit (mellom linjene, hva som er vanlig) at det søkes på, så er selskapene i dialog med regulatory authorities om hva som trengs for å få det, så det er nok godt sannsynlig de har søkt og er i dialog som @Fornybar sa. Og som @Savepig linket så er behandlingstiden inntil 60 dager, så tidligst H1-19 er nok vel pessimistisk.
Som det også sto i det han linket så foretrekker de ideelt en søknad FØR oppstart av clinical trials som fokuserer på efficacy.
Angående din påstand om at de ikke har data fra nok pasienter, så fikk vel Copanislib (?) AA i sommer på noe over 100 FL-pasienter, så den er jeg ikke med på.

De sa vel at dette også skulle presenteres i en publikasjon?
Angående partneravtale så hørtes det ut som de har muligheter nok der, vil tro de har god kontroll på den biten så det blir i selskapets, og aksjonærenes beste interesse. :slight_smile:

Mulig jeg tar feil, men jeg trodde kun Accelerated Approval (AA) gir tilgang til å selge på markedet parallelt med avsluttende studier?
Angående interessen så vil man vel tro en innvilget BTD vil være rimelig kursdrivende, og også kunne nøre ekstra opp i interessen fra BP kanskje?

Det vi kan konkludere med er hvertfall at studiene går det veldig bra med, og de som har tålmodighet med investeringen her vil kunne gjøre det meget bra, når den store “payday” i Nano da blir gjenstår jo å se.
Blir det partneravtale, AA, oppkjøp? Når kan det komme?
Jeg vet ikke, så føler det eneste rette for meg er å legge aksjene i den nederste skuffa og vente og se! :slight_smile:

Er det en ting jeg tror vedrørende NANO så er det at det kan ta litt tid før vi får noen kursdrivende nyheter. Dette vil vel gjøre sitt til at kursen går enten sidelengs eller at den kommer til å synke sakte mot 70 tallet. Det virker som om det er mange som ikke har tålmodighet til å sitte med aksjen, men heller kjøper seg inn i aksjer hvor raskere gevinst kan oppnås. Jeg personlig har hatt aksjen i over to år nå, men føler kanskje litt på at tiden er inne for å frigjøre litt kapital til å kjøpe andre aksjer, men samtidig være klar for å kjøpe seg inn igjen i NANO om noen måneder. Den som hadde hatt fasiten…:thinking:

1 år til med bølgeskvup rundt 70 og 80-tallet gir samtidig en ypperlig mulighet til å bygge seg opp en solid mengde aksjer til en bra pris. Jeg forstår at folk tenker denne vil ligge stille hele 2018 også, noe som såklart er mulig. Da KAN en god ide være å trade andre aksjer, før man går inn i nano etter sommeren. Personlig har jeg ikke tid til dette og blir derfor sittende, og øker antallet nanoaksjer i porteføljen for hver mnd den ligger på disse nivåene. Om jeg får solgt beholdningen min for 200kr+ ila 2019 vil jeg være meget tilfreds.

2 Likes

Trade jaja ikke lett det heller har jeg funnet ut hehe :sweat_smile:

MEN vi vet jo at casen NANO er inntakt og triggere kan komme før man aner.

  • Hva med en event. samarbeids partner på Archer studien…(Roche)…!
  • BTD kanskje når alle data på Lymrit 37-01 er avlest… og utgitt i en tidsskrift…
  • internasjonale investorer viser mer og mer interesse for Nano iflg. Costa
  • melding om PARADIGME First Patient Dosed + godkjent av REK

Ikke godt å si, men mine Nano aksjer får ingen :money_mouth_face:

Husk We are next in line… :muscle:

2 Likes

Husk også på at i biotech er det tålmodighet som gjelder, etterfulgt av enda litt mer tålmodighet. Om man ser tilbake på eventyret Algeta, så stod kursen der nærmest stille fra 01.01.11 til 01.01.13. (steg vel ca 20kr i denne perioden). Alle husker hva som skjedde med Algeta i 2013…2019 kan bli tilsvarende, om ikke bedre for Nano. Da gjelder det å ha en god dose aksjer om man vil førtidspensjonere seg :slight_smile:

4 Likes

Nei, kan ikke si at jeg hørte noe der som kan hjelpe oss i å si mer eksakt når vi kan forvente den informasjonen. Men jeg antar at vi får study design, inkludert antall pasienter, når de melder at første pasient er behandlet. Det burde jo ikke gå mange dagene eller ukene før det skjer, skulle jeg tro. Og ettersom det faktisk kan skje når tid som helst, så er vel dette neppe tiden å selge seg ned i NANO for å forsøke seg på andre jaktmarker. De får gjøre det dem som vil, men jeg blir sittende. Faktisk aldri sittet så trygt og godt som jeg sitter nå.

2 Likes

Hallakis
Husker det så alt for godt. Jeg mistet tålmodigheten og med det mistet jeg en særdeles hyggelig opptur. Det skal ikke skje i NANO.

Hallakis
Selger du din NANO beholdning for kr 200,-+ i løpet av 2019, så er jeg redd det vil føle som du har pisset i buksen når du kommer ut i 2020/21.

Jeg har selv fokus på 2019 og tror at mye vil være avklart rundt Betalutin på det tidspunktet, noe jeg mener vil gjøre seg utslag i aksjekursen også. Men ettersom interessen rundt NANO er økende, ledelsen hevder NANO er next in line, så gir det meg forhåpninger om kurser som ligger noe over kr 200,-+. En del med bedre innsikt enn meg hevder at NANO bør bli mer verdt enn Algeta. Og da snakker vi om betydelig høyere kursnivå enn kr 200,-+ 2019 kroner.

Men vi får se. Ingen fare for at jeg ikke fortstt er aksjonær i NANO når vi skriver 2019, om da ikke mannen med ljåen har vært på besøk i mellomtiden…

1 Like

Ja, den som hadde hatt fasiten, det hadde vært noe det. :wink:

Du er slett ikke alene om å vurdere en slik strategi; selge noe nå, investere i andre aksjer og deretter kjøpe seg opp igjen i NANO på et senere tidspunkt. Høres greit ut i teorien og sett på bakgrunn av info som kom gjennom 2017 og med antagelse om at denne situasjonen vil fortsette utover i 2018, så skjønner jeg at dere tenker i de baner.

Men, det er et stort men. Selskapert er on track, det pågår en rekke interessante prosesser bak lukkede dører og ingen av oss, absolutt ingen av oss vet når NANO smeller til med en skikkelig solid kursdrivende nyhet.

Vi har sett det før hvor fort de kan gå. Er du så uheldig at du har litt diare den dagen det skjer og blir opptatt med hyppige toalettbesøk, så kan du fort komme til å oppleve at kursen har skutt i været en ekstra tier eller to fordi du måtte bruke et par ekstra tørk på toalettet. Det vil være noe dritt, bokstavelig talt.

Jreg sier ikke noe på at andre velger å ta seg en pause fra NANO og satser på å komme seg på innsiden igjen før noe stort skjer, men selv tar jeg ikke sjansen. Jeg har sittet tett på to år i NANO og jeg føler meg rimelig sikker på at oppsiden i denne er særdeles hyggelig og ikke noe man kommer over i aksjemarkedet hvert tiår. Så jeg tar ingen sjanser på at kursdrivende nyheter treffer markedet mens jeg sitter i andre papirer.

Lykke til!

2 Likes

Du dro den metaforen litt vel langt på slutten der eller? :joy:

4 Likes

De kan spøke de.;-))

Hva om Archer får BTD før Betalutin 3fl?

1 Like

En eller flere kursdrivende faktorer som ikke nevnes så mye er om utenlandske investorer (USA) tar opp dekning.

Tror vi ikke får merkbare triggere (som ikke er forventet) og anser overnevnte som det mest sannsynlige.

Man kan spørre seg selv. Hvorfor kjøper de seg ikke opp nå!

78, 80, eller 90 spiller jo ingen rolle. Det er jo bare små humper i veien. Men det som irriterer meg mest, er å måtte gi de rett, de HO-herrer som messer om at hver gang CL åpner munnen, så går kursen ned. For det skjer jo faktisk! :-):thinking:

Tar dette med knusende ro og venter spent på melding om patient dosed og study-designet :slight_smile:

3 Likes

Løkene(s) på HO er så slitsomme, lirer av seg den ene påstanden etter den andre om opsjoner, dårlig ledelse og elendig mDoR, uten at man har tillatelse til å korrigere dem. Så blir det stille når kursen kryper opp, og så blir det full alarm når kursen går litt tilbake, med ubegrunnede kursmål på både 55 og 12 kr.
Godt vi har et forum her som er litt mer åpent for diskusjon. :muscle:

5 Likes