Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Vedtaket ble gjort i slutten av oktober og det virker rart om de fikk behandle noen før dette tidspunktet. Årsaken til at de er medtatt innrullerte kan være fordi pasientene hadde signert samtykke. Kopierer inn fra REK:

Årsaken til dette er at da rekrutteringsmålet på 24 pasienter var nådd hadde ytterligere 6 pasienter allerede signert pasientsamtykke, og startet med screeningprosedyrer. Sponsor anså det som uetisk å ikke tilby disse pasientene behandling.

Jeg må nesten undersøke pasientantallet. Mulig du har rett.

Det ser slik ut.

Og ikke bare den:

[0022] In a further embodiment of the present disclosure
is the upregulated antigen selected from the group
consisting of CD37, CD19, CD20, CD21, CD22, HLADR,
CD23, CD39, CD52, CDw75, and CD80.

[0059] Within the scope of the disclosure is the use of
radioimmunotherapy with other radiolabeled antibodies
against CD37 or other antigens associated with hematological
cancer, e.g., radiolabeled anti-CD20 antibodies
including ibritumomab, tositumomab, rituximab, ofatumumab,
veltuzumab and ocrelizumab, or radiolabeled
CD19, CD21, CD22, HLA-DR, CD23, CD39, CD52,
CDw75 or CD80 antibodies including blinatumomab and
epratuzumab.

2 Likes

“We are also looking at other combinations…”

Det at man får et patent betyr vel ikke nødvendigvis at det er bekreftet, bare at de har patent på det hvis det bekreftes?

Men betyr disse datoene at de søkte om patentet i 2014 og fikk det godkjent nå nylig?

(45) Date of publication and mention
of the grant of the patent:
17.01.2018 Bulletin 2018/03
(21) Application number: 14728576.1
(22) Date of filing: 06.06.2014

Edit:
Kunne ikke dy meg for litt klikkhoring, skjønner egentlig alt for lite av papiret. :stuck_out_tongue:

6 Likes

Angående arm 4 så kommer jeg også til at det var 6 FL-pasienter i fase 1 som fikk 20/100 (6 av 7). Altså har det kommet 2 flere FL-pasienter i arm 4. Her er vi enige.

Men hvordan ser du at alle 30 av arm 1 fase 2 er med i effekttallene?

Ditto! Retweet :rofl:

image

Fra ASH-poster:
image

1 Like

Har Nano da totalt behandlet 72 pasienter i Lymrit 37-01, som var ferdig innrullert før ASH, og officially closed?
Tar jeg feil hvis jeg påstår at de kan se økende effekt i måneder etter 3-måneders avlesning av safety og efficacy?

Sånn som jeg tolker det kan man se økende effekt også etter 3mnd avlesing. slik at data på pasientene kan modnes og bedres i flere mnd etter avlesing

1 Like

Nei. Vi vet enda ikke om Betalutin kan resensitivsere tumores resistent mot Rituximab. Det som er publisert er at Betalutin øker uttrykket av CD20 i et utvalg kreftcellelinjer og kan føre til økt distribusjon av rituximab til tumor in vivo. Ingen av disse kreftcellelinjene stammer fra follikulært lymfom, men jer er usikker på hvor stor betydning det har. Videre har de gjort dyreforsøk med kombinasjonsbehandlinger med Betalutin og Rituximab. Ved 40 MBq/kg og/eller 5,3 mg/kg rituximab ble det ikke påvisst signifikant forskjell i overlevelse. Ved bruk av 250 MBq/kg + 4 gjentagende behandlinger med 10 mg/kg rituximab eller 1 behandling med 40 mg/kg Rituximab ble det påvisst signifikant lengre overlevelse for kombobehandlingen. I tillegg så de en sterk synergistisk effekt av kombinasjon, men den var ikke signifikant (forfatterne mener dette skyldtes lavt antall av inntruffede endepunkt.

Videre vet de ikke mekanismen bak denne synergistiske effekten. Det virker også som mekanismene bak resistens mot rituximab er dårlig forstått. Resultatene er spennende, men de er fortsatt veldig preeliminære. Det virker som yme gjenstår før man forstår dette fenomenet, og vi vet ikke om vi vil se det samme i mennesker.

7 Likes

Ja, søknaden ble sendt inn i 2014 og godkjent nå. Gyldig 20 år fra dato for innlevering, dvs til 2034.
4 års tid for godkjennelse er vel ganske vanlig. Mulig å pushe og betale ekstra for raskere behandling, men det har jo ikke hatt noen hensikt her.
De observasjoner som blir beskrevet i patentet må være korrekte. Kan ikke skrive at de har observert oppregulert «expression of both CD37 and CD20» uten at det stemmer. Men det er normalt ikke noe krav om at økningen må være av en viss størrelse . Det holder at de beskriver et problem som ønskes løst og fremlegger en mulig løsning som er «surpricing», dvs ikke opplagt eller kjent fra før.

4 Likes

Blir patentets levetid gjeldende fra innlevering av søknad? Trodde det gjaldt fra et patent ble godkjent .

Nei, er 20 år fra filing.
Ref fra EPO (European Patent Office) nettside:
“How long does a granted patent stay valid?
The maximum term of a European patent is 20 years from its filing date. The patent may lapse earlier if the annual renewal fees are not paid or if the patent is revoked by the patentee or after opposition proceedings. In certain cases (medical or plant protection product patents) it is possible to extend the period of protection.”

Det at man har beskyttelse fra tidspunkt for innlevering betyr at om noen bryter patentet i tiden før det blir godkjent så kan man likevel saksøke dem og kreve kompensasjon for denne perioden. Om man tror patentet har liten sannsynlighet for å bli godkjent kan man selvfølgelig spekulere i det og bryte/kopiere patentet, men har man så vurdert feil og patentet blir godkjent så kan det bli dyrt.

3 Likes

Veldig gode nyheter som vil gi Betalutin forlenget levetid. Noen har brukt patenttid i sine verdiestimater. Da må også disse oppjusteres.
Synes det var tidlig med innsendelse i 2014. Det første jeg finner publisert rundt dette er fra 2015.

4 Likes

Må effekten rent ut forstås før de kan gå videre i studiet, eller holder det med god effekt, god safety og en god diskusjon rundt hva effekten kan skyldes?

De har vel det rimelig på det tørre når de sier at de tror expression øker pga oksidativt stress i cellene etter Betalutin. Cellene vil beskytte seg, og prøver derfor å ta til seg kalsium som styres av CD20. Som en kuriositet kan det jo også nevnes at kalsium har atomnr 20.

7 Likes

Neida, det burde ikke påvirke utvikling av Betalutin + Rituximab

Jeg pleier å ikke være så veldig konspirasjonsteori, men akkurat nå tenker jeg shortangrep.

Begynner å bli vanskelig å overse den HSèn i 1t chartet og sammenfaller godt med 67-68kr.
Volumet indikerer ikke akkurat et brudd opp heller, så jeg har tatt mine forhåndsregler.