Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Tja, skal man lese i protokollen så må man skille på hva som gjelder for det nye og gamle belønningssystemet. For tildelinger etter gammel belønningsordning så skal det ikke betales verderlag for frittstående tegningsretter (ref sak 5, punkt 5):
image
Videre så må man her skal betale det samme som for underliggende opsjonsavtaler, så altså ingen endring for de som hadde opsjoner og ønsker aksjer basert på gamle tildelinger:
image

For nye avtalen som gjelder fremtidige tildelinger så står det imidlertid at tegningsrettene er vederlagsfrie, men her vil tegningskursen være lik pålydende. Altså kr 0,20 pr aksje. Kopierer fra sak 4, punkt 5 og 6:
image

Det som mange ikke har fått med seg er imidlertid at det stilles en rekke krav om hvor mange retter hver enkelt ansatt kan få. F.eks i 2017/2018 er det 500.000 PSUer og av disse kan man bare få 10% pr ansatt. Videre er det avkortning i antallet man kan tildele avhengig av en rekke operasjonelle mål og utviklingen i børskursen. Altså risikerer man år hvor man ikke får tildelt nye tegningsretter som gir muligheter til billige aksjer.

Det er i hvertfall hvordan jeg tenker om avtalen.

Det er riktig. Under kapitalutvidelsen til Brønnøysund vil det stå antall aksjer a kr. 0,20 men strikeprisen er den du nevner.

1 Like
  1. Tegningskursen for aksjer utstedt med grunnlag i de frittstående tegningsrettene skal tilsvare innløsningskursen i de underliggende opsjonsavtalene. Dette innebærer at det skal utstedes 293 137 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 30,50 per aksje, 902 106 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 25,00 per aksje, 80 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 34,00 per aksje, og 561 686 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 28,00 per aksje, 10 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 38,00 per aksje, 20 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 35,50 per aksje, 10 000
    frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 33,00 per aksje,15 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 27,40 per aksje, 510 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 14,24 per aksje, 15 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 19,35 per aksje, 15 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 25,56 per aksje, 340 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 66,74 per aksje og 719 500 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 90,37 per aksje.

Ja, ikke uenig her, men dette gjelder som erstatning for de gamle opsjonene. Du må lese sak 4 også :slight_smile:

Ok, hvis det er sånn at de som får tegne noen av de 500.000 nye tegningsrettene ender opp med fullverdige aksjer som de betaler 20 øre stk for, så har jeg virkelig misforstått! Er dette vanlig i biotek? Og andre startups?

DVS 10% av potten er lik 50.000 aksjer som da vil koste 10.000kr :face_with_thermometer:
ved en aksjekurs da på si 100NOK så vil de ha en verdi på 5 mill. såpass bonus syns jeg de må ha…

er vel en måte å tiltrekke seg de beste med tanke på nye ansettelser samt greit med litt bonus når de når forskjellige delmål.

1 Like

Det virker jo som svimlende summer for oss vanlige dødelige, men jeg antar at styret vet hva de driver med og at dette er gulrøtter som må til skal man tiltrekke seg og ikke minst, behold, kompetent personell. Og jeg er ikke det minste i tvil om at oddsene for å lykkes på alle plan; utvikling, godkjennelse, kommersialisering og logistikk, så det alfa og omega i dagens internasjonale farmasi klima å ikke gå for middelhavsfarerne, men sikre seg medarbeidere med rett bakgrunn, arbeidskapasitet og kompetanse som bidrar til å føre firmaet enda nærmere sitt mål. Og da har det sin pris.

Men innen farmsi så er det vinnerne som sitter igjen med de store pengene og taperne blir liggende i gjørma. Jeg foretrekker å være blant vinnerne. Det er i et slikt scenario jeg ser for meg å få skikkelig avkastning av investert kapital. Da får jeg heller akseptere at dyktige folk må betales så det svir.

Ha en fortryllende god helg! Mandag starter oppturen, sa brua.

2 Likes

Jo jøss, for min del så unner jeg de så mange millioner de bare klarer å få aksjene sine til å bli verd, da blir jo våre også mer verd :slight_smile:

1 Like

Takk @Londonmannen !

Må innrømme magefølelsen ikke er spesielt god. Er første gang jeg selger noe Nano fra hovedbeholdningen. Men kan ikke vente lenger pga. overføring til nettbank og videre til Coinbase.

Vi får se hvordan det går, Nano er i allefall OPP! :smile:
image

Skjønner godt følelsen. Må være rent for jævlig, for å si det mildt. Men til syvende og sist vil det være svært få av oss som evner å bli sittende gjennom hele NANO løpet uten å selge en eneste aksje.

Tenker at du vil holde et godt øye med hva som skjer og utnytte en fremtidig dipp til å skape ro i sjelelivet ditt igjen. Kan ikke si annet enn lykke til!

Hehe, ingen fare sånn egentlig, utgjør mindre enn 10% av total beholdning, så jeg kommer til å sove godt. Det som plager meg mer er heller at jeg risikerer noe som virker safe frem i tid for kortsiktig gevinst i noe som er ekstremt volatilt.

Men jeg kan ikke hjelpe for at jeg er født med et gambling-gen :blush:

2 Likes

Den siste tålmodige har falt. Jeg proklamerer OPPGANG !

(Ja, jeg så det bare er 10%)

3 Likes

Done. :wink:

1 Like

Spennende med attention rundt lu 177

hvor mye er et selskap som lager kreftmedisin basert på lu177 verd skal tro?

2 Likes

Ser Novartis sin strategi er å kjøpe opp selskaper de er interessert i til rundt max 5 milliarder dollar.

Perfekt beløp:)

1 Like

I dag, ja, men i fremtiden, hvem vet? Når man ser på Nanos pipeline, patenter og planer så vil jeg håpe et eventuelt oppkjøp vil drøye så lenge som mulig. Men jeg hadde takket ja til en drøy ti-dobling nå da! :+1::sweat_smile::moneybag::heavy_dollar_sign:

Nei @Oilimp - må vente med 10x til jeg får kommet meg inn igjen med det jeg har solgt + litt til :smile: Neida, skal være fornøyd om jeg hadde fått 10x med det jeg fremdeles har altså!

2 Likes

Fra Frontmasta, hvor han “spør” om dette er patentet forhumalutin,
Det står jo at dette patentet er godkjent i juli -17, og at det gjelder for Rat monoclonal antibody HH1,

https://patents.google.com/patent/KR20130028051A/en

Det patentet var ikke helt lett å forstå, men virker som det kanskje er et støttepatent til hovedpatetntet? for chimeric som er sitert i bunn - og som ennå ikke er ferdigbehandlet/pending.
US20140348745A1 * 2011-12-13 2014-11-27 Nordic Nanovector As Chimeric therapeutic anti - cd37 antibodie hh1