Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

men ikke på 100kr

Ja, like over 90 er det jeg og ser, men samtidig er det vel sånn at runde tall i nærheten av de mer strengt tekniske grensene ofte lager et ekstra hakk? Spesielt nå nå vi vet at den første rekylen kom ved 98.

https://www.nordnet.no/mux/web/analys/nyheter/visaNyhet.html?itemid=120870054

Får opp en helt blank side når jeg trykker på lenken

1 Like

https://www.nordnet.no/mux/web/analys/nyheter/visaNyhet.html?itemid=120870054&sourcecode=tddelayed sånn?

1 Like

Virker på meg som om det er 70k aksjer som er minimumsgrensen

td:

Oslo (TDN Finans): Forskningsdirektør Jostein Dahle i Nordic Nanovector vil ikke utdype hvilke personlige forpliktelser hans salg av aksjer for 8,1 millioner kroner i selskapet skal finansiere, og sier det er en privatsak.

Det sier han til TDN Finans torsdag.

Nordic Nanovector skriver i en melding torsdag at Dahles salg av 70.000 aksjer i selskapet onsdag ikke brudd med lock-up-perioden på 180 dager som selskapets direktører, styremedlemmer og hovedaksjonærer gikk med som del av den rettede emisjonen denne uken, fordi størrelsen på Dahles salg var innenfor en de minimis-unntaksregel.

-Ble salget diskutert med øvrig ledelse?

-Nei, når jeg hadde fått den lock up-kontrakten der det stod at jeg kunne selge 70.000 aksjer, så solgte jeg dem, sier Dahle.

-Var det sånn at du luftet at du ville selge aksjer og du fikk svar tilbake at du kunne selge 70.000 aksjer?

-Ja, sier Dahle.

Etter transaksjonen eier Dahle og hans nærstående 204.958 aksjer i selskapet. I tillegg har Dahle opsjon på 135.000 aksjer i selskapet.

kristine.opsahl@tdn.no

TDN Finans, +47 21 95 60 70

2 Likes

Vi snakker nær 200% på 3 mnd nærmest uten korreksjoner. Hva TRODDE DU ville skje? Hehe :slight_smile:

Skal man tolke postene dine som er over 30timer gamle var det mer sansynlig at aksjen skulle til 1500kr enn til 98,5. Som er dagens foreløpige bunn.

3 Likes

Det var i et objektivt øyeblikk jeg tenkte akkurat en slik bevegelse som i dag kunne komme da jeg solgte 10% tidligere i uka, men var litt for forelsket til å klare å sitte ute med den cashen.

Det som har skjedd de to-tre siste dagene har derimot vært litt for fort i svingene for min del. :slight_smile:

Skriver dette på kontoen for læring. Og jeg er selvsagt kun styrket i troen på NANO etter først ASH og deretter emisjon. Caset er styrket både på kliniske resultater og finansiering.

Nordnet og Instinet fortsetter å nettokjøpe.
Nordnet Bank AB 171.310
Instinet Europe Ltd. 121.867

1 Like

Du kan notere deg bak øret at det ikke er normalt at en forskningsjef selger dagen etter en emmisjon er fulltegnet.

2 Likes

Hallo, han har null peiling på aksjer. Han forstår ikke potensialet.

1 Like

Salget virker ganske amatørmessig. Lurer på hvordan Costa reagerte i dag tidlig :stuck_out_tongue: Caset har ikke endret seg, og hvis det skulle får vi nok vite det ganske snart.

Du tror at Jostein Dahle sitt salg av en mindre del av aksjene og opsjonene hans indikerer at han vet at forskningsresultater som skal presenteres i Q1 blir dårlige? Det er i så tilfelle din vurdering og ikke min.

Tror du virkelig at personer som Costa, Rojkjaer og Renoldi vil forkludre sine rulleblad i internasjonal biotech ved å hausse som faen i forkant av noe sånt? Høres fullstendig ulogisk ut i mitt hode. Og jeg plasserer pengene mine i henhold til det.

1 Like

En mindre del av aksjene og opsjonene?

Han solgte da virkelig ALLE aksjene han hadde LOV til å selge?

hadde han lov til å selge 70" og valgte å selge 20" for å dekke kjøp av ny bil så hadde det vært litt bedre. Men her har han altså valgt å selge så mye som han lovlig kunne.

Det betyr ikke at han tror resultatet blir dårlig. Men det betyr nok han syntes at prisen han fikk var en fair deal og et godt salg for sin egen del.

Vet ikke helt hva han trenger 8 mill på personlig for å dekke inn… Hus, hytte og bil?

1 Like

Det er fremdeles en mindre del av aksjene eller hur? Jeg har allerede sagt at jeg ikke er veldig fornøyd med måten det skjedde, men det er lov å se på fakta for det om.

1 Like

seff, men om han hadde lov å selge alle aksjene sine, da kan man jo stille spørsmål om han ville ha gjort det? og hvilket signal ville det sendt?

Han solgte alle han hadde lov å selge, mao han solgte alt han kunne uten å risikere søksmål/straff for ulovlig salg.

Man kan se på det fra ne annen side. Forskningsjefen er den som vet først om det er dårlige ting pågang, gjerne månedsvis før resten av ledelsen og ikke minst markedet.

Derfor tror jeg mange tolker det som skjedde idag ekstremt negativt. Dog håper jeg han ikke hadde turt å selge om han viste at det var dårlige ting i emning.

Jeg tipper han solgte fordi han kunne fordi alle liker penger.

1 Like

Dette er det jeg har kommet frem til er det eneste fornuftige svaret!

Hvis han solgte fordi han liker penger og sitter sentralt i dette prosjektet + han vet dette går rette veien, så ville han jo ikke solgt nå. Da ville han ventet til kursen sto høyere.

Hvis han solgte fordi han liker penger så solgte han fordi han mener aksjen er priset fornuftig/høyt slik at det var et godt salg.

De som sitter i Nano må jo nå håpe at han solgte fordi han trengte pengene og var “tvunget” til å selge. Men at han da helst skulle ønske han kunne sitte på aksjene lengre.