Han solgte jo ned 25% av aksjene sine (dersom man ser bort fra opsjoner).
Tipper han gevinstsikra 25% fikk 8 millioner på konto og tenker “jaja om ting går skeis så har jeg greit med penger nå”. Kanskje han også betalte ned på huslånet sitt.
Han solgte jo ned 25% av aksjene sine (dersom man ser bort fra opsjoner).
Tipper han gevinstsikra 25% fikk 8 millioner på konto og tenker “jaja om ting går skeis så har jeg greit med penger nå”. Kanskje han også betalte ned på huslånet sitt.
Dette blir et litt binært bet: Hvis man tror at Nano på dette tidspunkt vet at forskningen den siste måneden viser dårlige resultater, så er de i grenseland på å være kriminelle mtp emisjonen og firmapresentasjonen som ble lagt ut denne uken.
Alternativt så kan man kjøpe at han solgte det han hadde lov til nå fordi momentumet nå var maksimalt i det kortsiktige, og han faktisk trengte de pengene nå.
Inntil health cap, sciencons eller costa starter nedsalgs, så holder jeg meg til den røde tråden at forskningsresultater har vært lovende hele året, og at finansieringen langt forbi PARADIGME nå er sikret.
Hvis fyren vet at om noen måneder så kommer det fantastisk bra resultater ut så vil enhver normal person gjøre sitt ytterste for å ikke selge aksjer før den tid.
Han har risikovurdert dette og funnet ut at han ville redusere beholdningen med 25%! En del av risikovurderingen var helt sikkert noe han trengte litt penger til.
Jeg er ekstremt skeptisk til slike salg. Ref AAS i funcom. “neida alt går bra, skal bare selge litt for jeg trenger penger”…!!!
5 år senere … og fremdeles har vi formueskatt
Trenger du penger til skatt selger du i Januar…
Da flytter du skatten på gevinst et år frem i tid. Samtidig som du har penger til formueskatten.
Til å begynne med var jeg og slik at jeg ikke brydde meg stort om hvordan ting gikk, men følelsene endret seg betraktelig da jeg nærmet meg 4 mill. Drikker ikke sjampis til frokost altså, og er fullstendig klar over at muligheten for å tape alle pengene er der!
For 1 år siden var tanken at NANO kunne nå 500,- surrealistisk, men nå er det faktisk innen rekkevidde. Hadde jeg solgt nå (uansett om det kun hadde vært 1/3 av aksjene) ville jeg aldri tilgitt meg selv for å “gå glipp av” den enorme gevinsten det kan bli hvis en sitter til the bitter end. Ja, vet det er idioti, men det er slik jeg er skrudd sammen
Snart helg! Spørs om det ikke blir hjemmekontor imorgen… Må bare klamre meg fast, eller som de sier på HO: “binde seg til masta”.
“Jeg er ikke lenger bundet til masten, jeg er blitt masten”
Hahah! Stemmer meget godt!
Har du noengang vurdert å satse hele formuen din på rødt i roulette…?
Det har lønnet seg til nå, @cagey2! Er fortsatt “bare” 520% i pluss hittil i år så skal holde hele formuen på rødt en stund til skal jeg si deg.
Hvis kursen faller til 5kr etter melding om at studien er misslykket, vil du da kunne tilgi degselv for å ikke ha tat gevinst?
Hvis Funcom ikke går over 2 kr… vil du da gi de en ny sjanse?
Ja, det hadde jeg gjort. Jeg hadde ikke tilgitt meg selv om jeg hadde solgt nå og kursen sto i 500,- eller kanskje 700,- i 2019.
Hvordan tror du at det kommer til å føles hvis kursen går til 50 eller 20 ?
Jeg sitter relativt tungt i et selskap men de har heldigvis flere ben å stå på + de betaler utbytte og da er det lettere å la være å selge
Hæ@Jan…?
50 vil jo være fælt, men det er også det verste tekniske scenarioet jeg ser for meg uten at det har kommet nyheter om at betalutin har feilet.
Hvis betalutin feiler, så er det mitt eget binære bet som tryner, og det tar jeg fullt ansvar for selv, så jeg kommer ikke til å komme her og grine.
@nofun
Selv om kursen dropper ned til 20,- så går jeg ut med fortjeneste, har lavere snitt enn som så.
Ok, så om du hadde satset alt på rødt og vunnet, så hadde du satset alt på rødt igjen!?
Hvis funcom faller til 20øre, ville jeg tenkt meg om flere ganger om jeg skulle gått inn igjen. Selv med dagens kurs har jeg over 50% gevinst. Og er egentlig fornøyd med det.