Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Slett ikke uenig med deg. Jeg var en av dem som utøste litt frustrasjon i dag tidlig. Og jeg tror du treffer spikeren ganske så godt på hodet når du hevder at de negative uttalelsene er et resultat av frustrasjon over manglende meldinger.
Og jeg må bare si meg enig i at jeg blir frustrert når vi nå har lagt bak oss et år hvor det har skjedd veldig mye positivt bak kulissene, men meddelelsene fra ledelsen har i beste fall vært svært så uklare og flere av oss har måttet ty til tolketjeneste for å skjønne hva de kommuniserer.

Så dundrer vi inn i 2018 og vi sitter vel alle mer eller mindre og venter på en melding som sier at første pasient er behandlet i Paradigme eller i Archer-1. Og når det så dukker opp en melding, så er det at ledelsen har fått tildelt PSUer! Da blir man en smule oppgitt.

Beklager det, men det er menneskelig å falle, men umenneskelig å bli liggende!

Her selges ikke en eneste aksje!

3 Likes

Ligger helt rolig på sofaen og koser meg, som deg så selger jeg ikke noe før jeg må av private årsaker :+1:
Nå har de tildelt nesten halvparten av de nye opsjonene, så nå kan de benytte tiden framover på å drastisk øke verdien på de! :sweat_smile::+1::heavy_dollar_sign::dollar::money_mouth_face:

1 Like

Kolstad har fått svar. Klagefristen er ute på avslaget de fikk i november, men vil trolig ikke ta lang tid før vi får opp melding om ny søknad (forhåpentligvis)…

Ser at det står offentlig tilgang. Har bestilt kopi av informasjonen og får se om det dukker opp noe…
(Kanskje det bare er en “spion” som vil ha mer info som oss, menmen…)

7 Likes

LC har guidet at dette kommer til å ordne seg, spørsmålet er vel hvor fort de klarer å komme til enighet.

Det som virker helt meningsløst oppi dette er at en ressurs som Arne Kolstad må bruke tid på å navigere seg igjennom byråkratiske hindringer.

Heia Norge!

3 Likes

For meg sluttet jeg å tenke på saken i det LC guidet at dette kommer til å ordne seg.
Hvordan Norge har et firkantig system, og Arne Kolstad må hoppe over noen hekker her og der, er nok noe de er inneforstått med å tydeligvis ikke bekymrer seg for. Bare små krusninger av urolige aksjonærer, kanskje kurspress som dannes også kortsiktig. Men for de som er bundet til masta og ser på horisonten er det uviktig :wink:
Kortsiktig indikasjon av reduksjon i short var mer trading-interessant moment for meg.

Angående opsjonsprogram, så forholder jeg meg til at det er en forhandling fra ledelse mot aksjonærer i forhold til lønn. Og bekymrer meg null om det. Klart de vil ha gunstige vilkår, klart de som opplever det som sugerør fra trofaste aksjonærer rynker på nesa. Og alt dette er glemt når vi har produkt på markedet.

2 Likes

oppfatter jeg det rett om at en del av dere tekinvestorer som har sittet bundet til masta nå har begynt å løsne litt på kjettingen?

I så fall så bare minner jeg om denne:

Fantastic-Warren-Buffett-Quotes

13 Likes

Det er vel en grunn til at de mange investor ikke evne å tjene penger på aksjer i det lange løp.
Grådigheten tar overhånd, og når man ser at naboen gjør det bra i en annen aksje er det lett å bytte hest på feil premisser!

Man kan selvsagt ha flaks en gang eller to, men jeg tror nok denne Buffett har et poeng :wink:

Det fundamentale i NANO er uendret. Faktum er at de har en medisin som banker livskiten ut av konkurrentene.

Har du tid, bli i NANO. Har du IKKE tid, selg deg ut og kom deg videre!

@Londonmannen, er du fremdeles sjøsyk?

1 Like

Rolig gutter. Se på volumet. Synes aksjen holder seg meget bra på tross av at ørkenvandringen fortsetter. Vi skriver snart februar. Regner med det foreligger melding ila. denne uken, maks neste uke. Så får vi mer kjøtt på beinet ifht. studieoppsett og rekruttering :slight_smile:

4 Likes

Jeg er rolig som skjæra på tunet :slight_smile: Var mer resten av gjengen her jeg lurte på.

Skriver glatt under på dette. Det fundamentale blir bare bedre og bedre, og vi rykker stadig nærmere mållinjen.
Ser absolutt ingen grunn for å selge noe av min investering her, ja vi kunne godt blitt beroliget litt oftere med meldinger osv, men sånn som framgangen nå er her så er det lett for meg å være tålmodig.
Vet det fins folk som ikke gjør det, men jeg unner andre å tjene godt på andre aksjer, og godter meg når de tjener penger, ikke når de går i papirminus. :slight_smile:

2 Likes

Sjøsyk? Nei, har nok vært for mange år på sjøen til å være plaget med den slags. At det kom til å bli en tålmodighetsprøve og tidvis ruskevær, var jeg fullstendig klar over da jeg gikk inn i NANO. Og dersom man ikke evner å stå oppreist i litt berg og dalbanekjøring, så bør man holde seg unna farmasiaksjer. Samtidig er det griet å ikke eksponere seg så mye at det går på helsa laus om det en vakker dag går åt skogen.

Når det er sagt så føler jeg meg langt mer bekvem med mine NANO aksjer nå enn det jeg gjorde sommeren 2016. Det har skjedd mye positivt og merkelig nok har ikke selskapet opplevd større tilbakeslag de siste årene. Bare det er i seg selv bemerkelsesverdig. Nå befinner vi oss på oppløpssiden og tiden frem mot at produktet skal kommersialiseres vil gå fort. For to år siden kjøpte jeg mine første NANO aksjer. Det var overskuddet etter en hyggelig himmelferd i NEL i desember 2015 som gikk inn i NANO. Det føles som om det var i går. Tenker vi to år frem er vi kommet til 2020 og NANO vil trolig være på alles lepper.

Ser frem til tidenes opptur som NANO aksjonær!

4 Likes

At enkelte har begynt å løsne litt på kjettingen har jeg full forståelse for. Jeg forventer ikke at alle som utbasunerer at de skal sitte lenket til masten, evner det over såpass lang tid som det har vært nødvendig i NANO.
Jeg skjønner at mange blir fristet til å hoppe av NANO og over til noen av de andre stjerneskuddene. Men jeg vet sannelig ikke om gjerdet er så mye grønnere på den andre siden. Dersom man ikke kom seg over til stjerneskuddene da kursen lå i dvale, men gjorde hoppet et godt stykke uti oppturen, så tror jeg nok at man like gjerne kunne satt i NANO.

For jeg føler meg rimelig sikker på at det skjer mye interessant bak kulissene i NANO og at det kun er et tidsspørsmål før kursen skyter nordover. Derfor var jeg også en smule skuffet når jeg ser at et av kravene til ledelsen i NANO er å sikre kursoppgang på 60% fra dagens nivå. Vel, med rett melding så skjer en slik kursoppgang i løpet av en børsdag eller to.

Jeg smører meg med tålmodighet i forvissning om at vår dag kommer! Det fundamentale i NANO er overbevisende nok.

4 Likes

Det er et par flagg som irriterer meg blir småoransje og som gjør dette blir unødvendig ukomfortabelt for aksjonærene:

  1. Når det beviselig skjer en forsinkelse ift hva som er guidet tidligere, så bør man adressere dette åpent og forklare og begrunne (I Norge er det ganske lett å få tilgivelse), ikke bare holde fast på “neida ingenting er forsinket”. For da begynner man å lure på hva annet de er upresise om.

  2. Det at de på noen punkter har blitt ukonsekvente i hvordan de informerer og oppdaterer markedet skaper grobunn for et giftig klima rundt aksjen som er med og lage unødvendig volatilitet.

Dette er ikke røde flagg, men det er dumt at det trenger å være sånn, for det hadde vært så enkelt å unngå.

Noe av grunnen til at jeg turte å sitte med ekstrem høy eksponering i NANO var fordi de i lang tid leverte damn near 100% på guidingen sin fra Q3 2015. Dette ga ekstrem tillit i markedet, som jeg igjen mener var en viktig faktor i den store prisstigningen . (Som jo også var fra et totalt utbombet nivå, lavere marketcap enn kontantbeholdning!)

4 Likes

Spot on @Spot-On . Nå gikk jeg ikke drastisk til verks i går heller men reduserte med 10% som vil går i cash. Av samme erfaring (ref. bytte beite) så håpet jeg at det at jeg reduserte skulle fremtvinge gode nyheter i dag :laughing:

1 Like

REK søknaden er nå en ting men
Costa bekreftet gjentatte ganger at paradigme studien var igang før jul (start på rekruttering av pasienter) og vi vet at studieoppsettet er godkjent i flere land allerede. Noen som har en oversikt over hvor det er godkjent.! ?

Det som har blitt nevnt tidliger er at det vil være ca 80 sentre hvor man rekrutterer pasienter fra … hvor blir det da av første pasient behandlet ??

Husk at senteret skal initiere screening, som nå skjer etter litt stringente kriterier. Deretter skal pasient innkalles, og behandlingsløpet starte. Så det er rimelig at det har tatt litt tid før første pasient meldes behandlet, hvis meldingen kommer innen 1-2 uker vil jeg si alt er normalt.

Dette er og ganske så i tråd med hva Costa sa på radium.

5 Likes

hmmm så 2md fra man melder at rekruttering er igang til man behandler første pasient er normalt ?

Melder de første pasient behandlet når denne pasienten mottar forbehandling av retuximab, eller først ved behandling av betalutin?

Konsensus nå er at det er når pasienten er ferdig med all behandlingen og i gang med oppfølgingsløpet. Så er det 3mnd før de første readouts kan begynne å gjøres.

Ting tar tid.

1 Like

snakker ikke om readouts, dette er jo samme pasientgruppe som de allerede har i arm 1 og 4. paradigme blir en ny studie på 65+65, men er jo en salgs forlengelse av de 2 armene.
skulle da tro at de hadde pasienter på blokka, da disse to armene nå er lukket!!!

Kan vel igrunn takke REK for dette… tenker jeg
og de PSU ene kunne de ikke venta litt med de neida så klart ikke alt er jo "on track"
børsmeldingen igår kom ikke før børsen åpna heller, bra jeg kjøpte 3k ekstra aksjer ved åpning igår takk takk HJERTESUKK.COM