Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Save: Skjønner ikke at det skulle være en grunn. Den er jo helt eksogent gitt. Vi snakket om noe som er endogent/internt i NANO. Men lite sannsynlig kan det gå an å si - og sannsynligheten påvirkes aller mest av interne forhold.

Dette er jo enda et problem med hvordan NANO kommuniserer i det siste, altfor lite informasjon om Archer-1 ute slik at man ender opp med at folk synser på forum.

Min mening er at det er et longshot å skulle søke godkjennelse på bakgrunn av Archer-1, og selskapet har vel heller ikke guidet dette?

Nano kunne absolutt vært mer informative. Men litt av poenget med dette forumet er vel å “synse” om informasjon
som vi finner både fra Nano og fra andre kilder.

På Radforsk 36 uttaler også LC på spørsmål om BTD at " we are working on it". Jeg synes det er interessant å få synspunkter fra andre på forumet om hvordan dette utsagnet skal tolkes. Er det sannsynlig at Nano er i prosess med å søke eller kommer dette først på et senere tidspunkt? Feks når resterende del av 20/100 data i Lymrit 37-01 foreligger?
Godkjennelse av BTD for Betalutin i FL 37-01 vil være en svært viktig nyhet.

1 Like

Alle slags opprangeringer av den typen er meget robuste triggere. :slight_smile:

Nei, mest sannsynlig er ikke dette tilfellet. Ettersom B+ R retter seg inn mot 2FL der det medisinske behovet er mindre, tror jeg selskapet blir nødt til å kjøre en fase 3 studie for godkjennelse. Vil tippe dette blir en RCT

Det er slik jeg også oppfattet innslaget. Nano har jo tidligere kommunisert at antatt tidslinje til markedet forutsetter BTD.
At de jobber med BTD er altså bekreftet på nytt.

Spørsmålet er jeg lurer på er når det er er naturlig å sende inn søknaden. Hvilke betingelser må foreligge før søknaden sendes? Alle data fra Lymrit 37-01, dvs de 72 pasientene LC refererte til i podcasten, og hvor siste pasient ble dosert i desember, eller først når Paradigme 2 b studiet er ferdig analysert?

1 Like

Min mening er fremdeles at søknad er sendt men at FDA trenger mer robust data for 0 godkjenne. FDAs guiding om når det burde søkes bekrefter dette, og andre selskapers timelines for godkjennelse av BTD bekrefter dette. Det er diskutert mange ganger her på forumet de siste månedene.

3 Likes

Det var en kvartalsrapport de gikk litt mer inn på dette i q&a, begynner antagelig å bli en stund siden.

Jeg er enig i det, etter alt jeg har lest om det FDA skriver om BTD, og hva Nano har sagt om det, så tror jeg de har en søknad inne som de er i dialog med FDA med om hva som kreves for å godkjenne akkurat den søknaden.
Alle søknader/kandidater er forskjellige, så det er nok ikke en fasit for alle. Vi får vente og se.

Litt rart at godkjenning av et gode som innebærer at man får tettere oppfølging(BTD) har behandlingstid på 60 dager, i og med at det å få godkjenningen i seg selv krever dialog og tettere oppfølging på ubestemt tid frem til dokumentasjonen er god nok til altså å få mer oppfølging :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Heheh, når du sier det på den måten høres det i overkant ut. Men vi kan jo se for oss at FDA avventer siden NANO ikke engang har vist fullstendige resultater fra arm 4 enda. De vil vel vite hva de gir BTD for?

1 Like

I’ll see you when we get there

Jeg lurer forresten på hvor mange i nettverket til vår kjære nye IR-direktør som har slått på tråden og hørt om det kan være en ide å kjøpe aksjer nå på dippen?

2 Likes

Kommer ikke helt av tanken der DnB ringer sine «gode» kunder og spør om de vil selge til dagens sluttkurs. En ting er om rådgiveren ringer, men om andre i «banken» ringer er nesten på grensen til å gjøre noe ulovlig. Det betyr at alle ansatte i avdelingen bruker info om kundene…dette stiller jeg spørsmål om hvor etisk lovlig det er. Fingrene og øyene vekk fra fruktfatet…det er konfidensielt mellom kunde og rådgiver.

Noen vil tjene på dette…er det banken som vil ha oppe meglerprovisjonen? Dette mine tanker som har vært ansatt som finansrådgiver.

3 Likes

@Spot-On @Fornybar @optimist1 @Nocturne osv.
Det er tydeligvis lov, men jeg synes ikke det lukter godt av det.
Som nevnt her så er gamet rigget så de rikere får mer. At nye får kjøpt seg opp såpass mye utenfor børstid, under radaren så kursen ikke påvirkes synes ikke jeg heller noe om.
Vi får velge å tro at Nano får oss opp noen nivåer når det gjelder formue på sikt, så ringer de oss også :sweat_smile::+1:

Det er helt greit at folk handler utenfor børs.

Det som ikke er greit er at det ikke nødvendigvis dukker opp på handelsoversikten. Jeg innbiller meg at det gjorde det før EU-tilpasningene?

1 Like

Det er greit at du synes det er ok at det handles utenfor børstid, men der er vi uenig.
Så det er ikke greit som du sier, men du synes det er greit :wink::+1:lov å mene forskjellige ting, jeg er som sagt tidligere fersk i gamet, så hvis jeg ser gode argumenter så kanskje jeg skifter mening?
Og ja, det burde som et minimum være en oversikt daglig på hvem som har kjøpt og solgt utenom børs.

Jeg har også en betydelig post i DnB og bruker en fast megler som har vært kontakt i flere år. Så langt har jeg ikke blitt kontaktet av noen i banken. Kanskje skjer det noe i neste uke? Hvem vet?

Hvis man tror på DnBs analytike, er uansett kursmålet 145 kroner.

1 Like

Presisere at aksjeposten er i Nano, ikke DnB. Men bruker DnB som megler og kontofører.

Hmm, må innrømme jeg aldri har tenkt på å kontakte selskapet direkte, jeg antok at de lovmessig var dekket av at de har en topp 20 liste på IR-siden sin som er sånn noenlunde oppdatert.

Ideelt sett skulle jeg ønske alle selskaper var like flinke som Photocure som oppdaterer denne hver mandag hele året. NANO oppdaterer jo sin sånn omtrent hver 6 uke eller så.

Pleier bare å bruke denne på stocktalk jeg, så har man alt på ett sted. :stuck_out_tongue:

http://stocktalk.no/ShareHolders.php