Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Har smughørt gjennom de episodene hvor denne informasjonen skulle være nevnt. Ovenfor sies det at Costa selv har sagt at first patient dosed skal meldes, men jeg finner ikke noe sted hvor hverken han eller noen i Radforsk sier dette. Det eneste holdepunktet jeg finner er en telefon foretatt av @Bantex28 17. desember.

Om noen kan hjelpe en stakkar med en mer håndfast kilde ville det vært topp.

Om vi går all-out-tinfoil-hat: kan seamless design innebære at NANO unngår å melde first patient dosed i paradigme, siden det i teorien og på papiret er en videreføring av et allerede oppstartet studie?

Hadde det ikke vært for at Costa bekreftet at ingen var i gang for 3 uker siden og problemet med REK, så kunne jeg kjøpt den muligheten.

Men jeg tror at det er andre grunner enn at de ikke velger å melde noe som er tilfellet her.

Hvorfor la det gå to-tre måneder uten å behandle en eneste pasient? Oppsettet er jo allerede godkjent i noen land, hvorfor ikke behandle dem der? Evt. fly inn pasienter til landet eller regionen hvor man har godkjenning? Langt skumlere med tannlege i Thailand enn Kolstad i Dublin.

Jeg tror grunnen er at Norge har vært det viktigste stedet for rekruteringen, og fremdrift her har midlertidig stoppet opp. I utlandet er ikke NANO godt nok etablert enda, og må nå i tillegg konkurrere mer mot Copanlisib .

Kunne du linket meg til settingen hvor Costa redegjør for meldingspolitikken?

7 min, 50 sek, inn i radium podcast 36:
“Patients can be treated at any moment, and this is what we will inform the market - cause this is relevant information, when you have the first patient dosed”.

5 Likes

På CMD fikk Lisa spm om fast track.
Hun svarte da ( 3 timer og 10 minutter i webcasten)

“… all I can say now is that we are looking at options to speed the development of the compund and get it to the patients as quick as as possible”

Ref også Costas uttalelse på Radforsk 36 om at Nano is wotking on Breakthrough Designation.

Ting kan skje fortere enn vi aner.

2 Likes

På spørsmål om “accelerated approval” har de svart at det er noe de jobber med i ihvertfall siden forsommeren i fjor. Jeg gjetter på at de har sendt inn søknad tidligere men at de har blitt møtt med krav om mer robuste data for å få det godkjent. Kan håpe at data fra phase 1/2 studien er tilstrekkelig etterhvert som de modnes og vi får med de siste pasientene til avlesning. Alternativt tror jeg vi må vente på PARADIGME-data

1 Like

Jeg registrerer at enkelte hevder at det ikke kan forventes kursdrivende info før nærmere slutten av 2018. Her tror jeg man bommer stygt. Jeg er av den formening at kursdrivende info kan komme som lyn fra klar himmel. Derfor blir det ikke aktuelt å sette seg på utsiden av NANO dette året heller.

Enig i det LM! Hvilken type kursdrivende info ser du for deg kan komme i 2018?

Jeg ser ikke noe mer bak forhenget enn andre, men vi vet det pågår mye spennende i NANO. Det er samarbeid med partnere om utvikling av nye produkter, det er samarbeid med regulatoriske myndigheter og der foregår forberedelser til kommersialisering. Samtidig vet vi at konkurrenter og BP følger med i det som skjer.

Man må således ikke være rakettforsker for å skjønne at nyheter kan komme når tid som helst, selv om ledelsen har vært svært påholden med info så langt. En policy de har forklart ifm presentasjonen av Q1 17.

Hvilke informasjon som kommer først og sist blir kun spekulasjoner. Der er andre langt dyktigere enn meg.

Er det noen som har oversikt over status når det gjelder REK
og Nanos søknad?

Komitéen som behandlet saken i november hadde møte i dag. Om Nano stod på sakslista, vet jeg ikke. Referatet fra møtet er foreløpig ikke lagt ut.
https://helseforskning.etikkom.no/komiteerogmoter/sorost/moter/c?p_dim=35241&_ikbLanguageCode=n&region=10795&komite=4

2 Likes

Takk for den. Kanskje noen kan grave videre. Jeg har ikke kompetanse til
det.
Norges rolle i Paradigme har så langt vært viktig og blir vel viktig i
fortsettelsen.

1.mars er blitt nevnt ang REK

Ja vel, men stemmer ikke med møtedatoer?

Lurer på hvor den datoen er tatt i fra? Ser på REK siden at det har vært en del korrespondanse fra kolstad og REK der bl a heading står beklager lang svartid.

Fullstendig aksjonærliste. Hilsen Tone :wink:

NORDIC_NAN_2018-02-14_10-39-08.xlsx (599.5 KB)

15 Likes

Slik regelverket er utformet synes jeg ikke det er så rart at Nano fikk avslag. Regelverket er ikke utformet for seamless design.
Innsynsbegjæringen er vel heller ikke av vesentlig interesse.

Det som kan være av interesse er om Nano har fremlagt en ny søknad i stedet for å klage og hvor lang tid det vil ta å behandle den?
At Norge skal ha en viktig rolle i Paradigme har Costa bekreftet.
Vi må kunne kreve og forevente at Nano snest på Q4 bekrefter at man ikke har påklaget vedtaket i REK og at Nano opplyser om ny søknad er sendt per 27. februar.

Mulig Arne er mer opptatt av andre faktorer enn å stoppe en innsynsbegjæring.