Tror kanskje det viktigste å få avklart er hva som legges i begrepet “startet”. Det er tydelig at enkelte mener at et studie ikke er startet før første pasient er behandlet, mens andre mener at studiet er startet når NANO har fått godkjent designet i et land og kan starte screening av pasienter. Og med såvidt forskjell i betydningsinnholdet i begrepet “startet” tror jeg dere først som sit kan gi opp å bli enige.
CEO Luigi Costa har selv bekreftet at studiene har startet. Så da må han selbv forklare hva ledelsen legger i at studiet er startet. Så kan man spørre om hvor mange pasienter man hittil har screenet og når vi kan forvente første pasient behandlet.
Kan det være at det er noe vi har misforstått og at første pasient er behandlet, men uten at dette er meldt i børsmelding? I så tilfelle må ledelsen forklare hvorfor de tidligere har uttalt at de ville sende børsmeldig når første pasient var behandlet.
Tror det er viktig at man får klarlagt en del begreper og hvordan policyen for børsmeldinger vil bli med ny IR direktør. Hittil har vi ikke registrert noen revolusjon og det synes for meg som at de fortsetter å holde kortene tett til brystet.
I så tilfelle kan man jo begynne å undres om selskapet har ansatt en ny IR direktør for bedre å kunne håndtere markedet og sikre at ledelsen kan fortsette med sin “hold kortene tett til brystet” politikk så lenge som mulig. Men jeg håper da virkelig ikke det.
Jeg kunne også tenkt meg at ledelsen kunne forklare oss hva som er hensikten med en slik info-politikk. Vi har jo registrert at dyktige gravere på her og på HO evner å grave frem info på nettet til en slik grad at en institusjon som REK må gjøre kunstgrep i registrering dokumenter i journalene for å tåkelegge korrespondansen mellom REK og NANO. Og dersom amatører evner å grave frem informasjon, så må vi forvente at proffe aktører som BP ikke har noen problemer. Og da holder ikke LC sitt rasjonale fra Q1 17 presentasjonen i mai 2017.
Tror det kan bli en artig seanse i morgen tidlig. Synd jeg verken får anledning til å være tilstede eller å lytte inn på webcasten denne gangen. Blir nok ikke før etter lunch at jeg får oppdatert meg.