Ikke akkurat ideelt for arbeidsmiljøet hos dem nei…
Tror de får en bonus?
Tror ikke det koster dem så mye personlig nei,
Selskapet måtte gjøre noe for å ikke tape ansikt, hvem ville ellers gå inn her ved neste emisjon? Det ble en dugnadsinnsats med støttekjøp fra ledelsen. Men ingen ofrer vel sine egne sparepenger uten en form for indirekte kompensasjon?
Bare så det er sagt, fast track er bull bull scenarioet,
kursmål 450 med godkjenning i 2019 og go to market i 2020 iht plan for betalutin i 3L FL (med potensiale for 2L innen kort tid etterpå) er det jeg legger til grunn for posisjonen min inntil videre.
Om det nå plutselig kommer mer positiv informasjon om sporet med Betalutin pluss 4x rituxan som førstelinjebehandling av FL kan du fint doble kursmålet over natta.
En annen ting verdt å nevne om de får fast track. Antall prøver som reelt skal gjøres når de skipper ordinær fase 3 faller dramatisk. Fase 3 er også svært kostbar på grunn av at medisinens virkning blir testet på et mye større antall personer.
om du ønsker kalkulerte beregninger om LOA, verdi ved moderat suksess, risk/reward, har jeg ikke mulighet å hjelpe på over en uke. Har hatt en tå i nano siden 27 i kurs og fulgt den siden. Lav RSI, fantastisk år, sikret økonomi fremover. Akkurat nå har jeg vektet opp med en kortsiktig del ekstra etter informasjonen kjent, markedsføring i morgen, stabilisert etter korreksjon, paradigme på tur.
Nominell tidslinje finner du siste oppdatering på her:
http://www.nordicnanovector.com/uploads/images/Financial-Reports/Company%20Presentation%20-%20December%202016%20(1).pdf
https://www.nordnet.no/mux/web/analys/nyheter/visaNyhet.html?itemid=159472008&sourcecode=ob
Da er antall aksjer nå 48,974,618, med en RT på 105 som gir market cap i skrivende stund på ca 5,1 milliarder NOK, 0,6 milliarder USD.
Og nå begynner det tekniske bildet å se penere ut enn det har gjort siste uken. Kombiner dette med i morgen når Costa etter all sannsynlighet forteller hva de har tenkt å bruke alle pengene til neste år:
Nano +2,45 %
Funcom -2,45 %
Var det noen innsidere som deltok i emisjonen?
Be greedy when others are fearfull. Nå er tiden du får kjøpe med 25% rabatt.
Noen som kan lage en PDF dump av den DN-artikkelen? Eller bare kopiere inn innholdet.
Jostein Dahles innsidesalg har kostet dyrt for hans direktørkolleger
Forfatter: Thor Chr. Jensen
Publiseringsdato: Dec 14, 2016 11:29 AM
Sist oppdatert: Dec 14, 2016 11:29 AM
En hær av direktører i Nordic Nanovector kjøpte aksjer i selskapet for å reparere det dramatiske kursfallet etter forskningsdirektør Jostein Dahles innsidesalg. Støttekjøpene ble kostbare for Dahles direktørkolleger siden aksjen har falt ti prosent.
Det var i forrige uke at forskningsdirektør Jostein Dahle svært overraskende dumpet 70.000 aksjer i Nordic Nanovector til kurs 116,09 kroner. Aksjekursen på Nordic Nanovector falt som en sten etter innsidesalget på 8,2 millioner kroner.
Følg utviklingen på Oslo Børs på DN Investor
«Jeg vil gjerne understreke at denne transaksjonen var utelukkende basert på min egen beslutning, og begrunnet i mine personlige, finansielle forpliktelser. Jeg forutså ikke de beklagelige konsekvensene av min beslutning, og effekten det kunne ha på markedet nå,» skrev Dahle i en tåredryppende børsmelding.
«Personlige, finansielle forpliktelser,» er forresten en ny art i floaren av unnskyldninger innsidere har kommet med for å bortforklare innsidesalg. Fra før av har vi kjøp eller oppussing av hytte, oppussing av bad eller kjøkken, betaling av formuesskatt og porteføljetilpasning. Felles for alle forklaringene er at dersom innsideren virkelig var overbevist om at aksjen skulle stige kraftig i tiden fremover ville man selvsagt aldri solgt, men heller finansiert kjøkkenoppussingen på en annen måte.
Den aller beste forklaringen er selvsagt tidligere konsernsjef Lars Nilsen i boligbyggeselskapet BWG Homes som i 2011 solgte halvparten av sine aksjer i selskapet og begrunnet timingen «med hensyn til at nye aksjonærer skal få en positiv reise.» Aksjekursen falt riktignok som en sten etterpå og den positive reisen ble det aldri noe av, med unntak av for Nilsen selv da.
Innsidesalget i Nordic Nanovector på 8,2 millioner kroner kom svært overraskende fordi de fleste trodde ledelsen var omfattet av en lockup-avtale som forhindret innsidesalg i 180 dager etter at selskapet nettopp hadde gjort en emisjon på 500 millioner kroner til kurs 114 kroner.
I et desperat forsøk på å rette opp for Dahles fadese rykket fem direktører og styreleder Ludvik Sandnes ut med støttekjøp av aksjen.
Sandnes kjøpte 1000 aksjer til kurs 115 kroner.
Konsernsjef Luigi Costa kjøpte 5929 aksjer til kurs 114 kroner.
Finansdirektør Tone Kvåle kjøpte 1754 aksjer til kurs 114 kroner.
Medisinsk direktør Lisa Rojkjaer kjøpte 2186 aksjer til kurs 114 kroner.
Driftsdirektør Anniken hagen kjøpte 1754 aksjer til kurs 114 kroner.
HR-sjef Rita Dege kjøpte 1754 aksjer til kurs 114 kroner.
Støttekjøpene har dessverre ikke hatt den ønskede virkning i å stabilisere aksjekursen som siden Dahles innsidesalg har falt som en sten og handler nå til 103 kroner. Dahles direktørkolleger har dermed pådratt seg et betydelig, urealisert tap på forrige ukes støttekjøp.
DN Ekspress
En av grunnene kan være at Dahle solgte for 8,2 millioner kroner, mens kollegenes samlede kjøp beløper seg til bare 1,6 millioner kroner.
Tester 100 igjen
Holdt ikke
Den skal ned og teste 90 blank
Du er ikke den eneste som spår det ser jeg. Spørs om det ikke blir en selvoppfyllende proffeti.