Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Det tekniske er ganske entydig. Er helt standard for Nano å dippe etter presentasjoner der det ikke kommer noe nytt.

Blir å øke mer for julelønna om den ikke bouncer over 100. Hadde egentlig annsett meg som fullastet, men med emisjonen er caset betydelig styrket.

Jeg vurderer å selge mine TRXV med tap og kjøpe tilbake Nano :slight_smile:

Gjorde akkurat dette i dag. Men gjorde det for tidlig. Inn 99.
Forventer ikke å få fri de midlene tidsnok til ekstra funcom pot for helga da.

Det er et par effekter som fint kan holde Nano nede til over nyttår nå.

Costa sa helt eksplisitt på presentasjonen i dag at nå blir det ikke mer før nyttår, det kan holde kortsiktige borte.

Det er en god del som nå sitter med papirtap etter at de har handlet høyt oppe, disse kan selge for å utløse skattelettelse?

Meglerlisten er pen i dag, Merril Lynch har handlet jevnt og trutt. Nordnet er flinke og hamstrer som faen.

2 Likes

Hadde kortsiktig tro på oppside, men helt sant at ting kan ta mere tid. Har selv inntrykk av at det tekniske tilsier aksjen er lavt priset, så om jeg selger litt i dag eller i januar bekymrer meg mindre. Hva sier de, en ‘long’ posisjon er en kortsiktig trade som gikk skeis.

:smile: Det er så sant! :smiley:

2 Likes

Lol. :stuck_out_tongue:

chart fra noen dager siden:

Hvorfor er dette “LOL”

Det begynner å bli mer og mer tydelig at aksjen skal ned og teste støtte rundt 90 kr, så vil jo tiden vise om vi får en rebound opp fra støtte eller om denne brytes.

1 Like

Plis la 90 kr bli brutt… plis, plis, plis! :wink: Ville vært digg å lastet opp på 80-85…!

Edit: lastet opp mer mente jeg selvfølgelig! Ståltro på caset

1 Like

Caset er nok bra, det.

Uttaler meg bare rundt det tekniske jeg ser i øyeblikket, og her tror jeg vi beveger oss mot 90 kr, men får vi ikke en rekyl opp da og bryter under 90 ville jeg ha avventet litt med å kjøpe for å se an om vi fortsatt beveger oss ned mot neste støttenivå på nedsiden.

Forøvrig er naturlig ny motstand på oppsiden nå 114 kr i og med at mange av emisjonsdeltakerne (som nå ikke har sine beste dager i NANO aksjen) vil selge på dette nivået om de ikke har ståltro videre, da noen som ikke har solgt med tap allerede vil gå ut av aksjen rundt disse kurser).

2 Likes

Er vel ingen her som motsier de ganske entydige tekniske signalene.

Vi noterer oss at Credit Suisse og Merril Lynch kjøper, mens de som allerede har solgt i flere dager er de som fortsetter å selge.

Har full forståelse for at dette er kjipt for de som kom inn sist, men jeg har fullstendig hvilepuls.

Er forresten en horisontal som mangler på chartet mitt over, sma50 er 81.

1 Like

Jeg sa selg på 115, så kan dere heller være den som ligger å kjøper litt her på dippene

1 Like

Og jeg sa Kjøp på 28, ingen utenom noctis hørte på meg heller. :slight_smile:

Men ja, jeg har lært meg litt mer respekt for det tekniske og kommer nok til å være litt mer proaktiv i fremtiden. Nå er det bare å gå i hvilemodus.

1 Like

Ikke bare teknisk, men også omstendighetene.

Innsidesalg + støttekjøp + mange emisjondeltakere i minus + gearing blant småsparere = 115 i kurs? Da var det greit å selge unna litt, da var jo alt dette ute allerede.

4 Likes

Teste 90

Bryte 90 og trigge stopp loss av all mass for alle som har gearet over evne

Plukke aksjer på 60 kr og sitte i en mye sunnere aksje uten så mye gearing

:slight_smile:

(jeg spår ikke 60 kr, bare hva jeg hadde likt å se)

4 Likes

Forresten, har dere sett denne siden som en eller annen har lagt ut?
http://home.broadpark.no/~borsdata/OVERSIKTE/NANO.html

Tør ikke å gå god for datakvaliteten, men det ser ganske riktig ut.

Tror det bare er Neo som kan lese den uten å få vondt i hodet? :slight_smile:

2 Likes

Vet ikke helt om jeg underbygger deres argumentasjon her. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Nano: ~-10%

Funcom: ~+10%

:smiling_imp:

1 Like

Innlegg av: yours truly (25.09.16 11:55 ), lest 5376 ganger
Ticker: NANO
RE^1: Litt spenning utover høsten. Tipp Nano kurs 24.12-1016
92 ved nyttår.