Ser det er mye shorting i den nå, mistenker at veldig mange av de store som solgte seg ut på 110+ sitter å venter på å ta imot på 40-50-60kr.
Mulig vi skal holde oss innenfor denne og at vi nå er nærme bunn;
Brytes 90 der så ser det ut til at neste støtte ligger på rundt 75.
90 = viktig nivå.
Bounce opp for å lage høyre skulder i en mulig HS formasjon.
Evt. Rakt ned til 85 (Fibonacci) og opp igjen.
RSI begynner å nærme seg oversolgt (44).
Hvor du henter ut nettotallene dine fra, inne i netfonds?
Ja, det er via handelsloggene til netfonds
Da er jeg herved inne i aksjen igjen på 90, etter å ha solgt meg ut litt og litt mellom 115 og 105. Mulig den skal lengre ned, men jeg er veldig komfortabel med denne inngangen. Godt å være inne i varmen
Hvorfor setter du fibonacci slik?
Fibonacci sitt utgangspunkt skal settes i starten av en “surge” / rask stigning, surgen kommer typisk pga 2 ting, en tidligere overreaksjon ned som f.eks et stopp loss raid eller nyheter som gir et rally. Slutten på fibonacci settes på kurstopp etter surge/rallyet. Fibonacci brukes så til å spå en eventuell korrigering dersom rallyet(surge) var en overreaksjon, som det ofte er.
Slik du har satt den forteller den meg ingen ting.
Altså fibonacci start = før en brå kursoppgang
Fibonacci slutt = kurs topp etter en brå kursoppgang
Ang RSI, vi bør se en stigning i bunnene på RSI kurven før vi tolker det som et kjøpssignal. Aksjen kan gjerne bli mer oversolgt.
Jeg setter ikke Fibonacci, den kommer automatisk ved avhuking i Netfonds analyse verktøy. Er det feil mener du?
Kan absolutt se lavere RSI, men må helt tilbake til når den stod i 20 kr da… da var RSI på nivåene vi har nå…
Meglerlisten er litt pussig i dag, det er mange som har pleid å selge som kjøper, og motsatt. Jeg har pleid å nevne at Credit suisse har kjøpt mye i det siste, i dag har de solgt litt. Men det skal sies, Credit Suisse har nesten alltid pleid å kjøpe mest helt på slutten av dagen, også i går.
Edit:
Lagt på kjøp på 90.
Laveste RSI på halvt år
Lagt inn kjøp på 91
Edit: flytter opp til 92.
F… måtte opp på 93 for å få. Jaja. Får vel si meg fornøyd med det. 500 aksjer til
Edit: vi prøver oss på 95 kr i dag føler jeg på meg. RT 94 kl.12:38.
Veldig fornøyd med dagens Nano dropp. Fikk da kjøpt en del på 91
jepp, det er feil ja ^^
Hvis du bare huker av så tar den siste handledag som slutt og setter starten X dager før det, så da får du ikke noe nyttig ut av den.
After an advance, chartists apply Fibonacci ratios to define retracement levels and forecast the extent of a correction or pullback. Fibonacci Retracements can also be applied after a decline to forecast the length of a counter trend bounce.
Som du ser av eksempelet settes starten rett før oppgangen og slutten på topp. Så skal du bruke fibonacci på netfonds må du påse at du velger rette datoer.
En ting jeg for øvrig misliker med fibonacci på netfonds er at den bruker sluttkurs og ikke høyeste intradag. Eksempelet i posten over bruker laveste intradag som start og høyeste intradag som slutt.
Men den tegner uansett et godt nok bilde av hvor man kan forvente at kursen skal bevege seg etter en brå oppgang eller nedgang.
Ved bratt nedgang vil man også bounce slik som funcom har gjort nå, da kaller vi det typisk en dead-cat-bounce.
Det er denne korreksjonen / bouncingen fibonacci forsøker å spå både i oppgang og nedgang.
Får snart starte en egen tråd
“Irathis hjemmelagde TA tips!!”
- OG SÅ HAR ME JUKSA LITT!
Haha, veldig bra Irathi. Synes du skal gjøre det, hvis jeg lærer av deg så gjør nok andre det også
Haha, se RSI er snart utenfor boksen… Vi skal opp!!
Prøv å zoom ut