Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Godt poeng, men når de holdt Q2 pres. så var 2/3 av Q3 allerede gått, så de vet noe om hvordan rekrutteringen har vært i Q3 allerede da. Så å ha noen store forventinger til antall på Q3 tror jeg ikke er veldig samrt.

Som sagt jeg tror jokeren blir redusert antall i studien, da blir det fart :slight_smile:

Edit: Men ja… blir spennede å se om endringene slår til og om vi får up to date tall også på Q3. Sitter som før helt rolig, selvom jeg denne gangen ikke har klart å forsvare mine 20% :frowning:

1 Like

Har etter noen år i Nano lært at man ikke skal ha så mye forventninger lengre(selv om jeg blir skuffa hver gang​:joy:). Men det er som sagt i slutten av september og oktober nå man har sett at land/sykehus har oppdatert med de nye kriteriene, derfor krysser jeg fingra for at man kan se en effekt allerede på Q3pres :crossed_fingers:

2 Likes

Hei, ja, altså. Det som går an å finne på EU sine sider(clinicaltrialsregister.eu) er der jeg greier å oppdrive noe. Det er altså mange flere land jeg ikke finner info rundt (bl.a Norge, Tyrkia, Polen etc…)

Info i Norge pleide å være nokså enkelt tilgjengelig, men får ikke tilgang til vedtak gjennom den nye rekportalen. Bare å hyle ut hvis noen har fått til dette med registrert bruker.

Pr nå er det Sverige, Storbritannia, Irland og Tsjekkia som er oppdatert på denne siden.

Seg i mellom er det 14 sites som rekrutterer.

Som sagt, dette er på ingen måte en garanti, men offentlig info er det eneste å gå etter så man får gjøre opp sine egne meninger om hvorvidt man skal fundamentere forventninger rundt dette. Jeg gjør det.

Satser man på ferdig rekruttert 30.mai med readout september så har man idag ca 100 klinikk mnder med nye kriterier til å få inn 74 pasienter. Forventer at dette tallet skal øke drastisk mot jul, og selvfølgelig at de nye kriteriene er såpass bra at pasientene renner inn.

Er litt forsiktig med å forvente for mange pasienter ved neste q-pres. Regner med 5, håper på 10(eller et annet tall som viser effekten av nye kriterier).

For de som ønsker å følge med seg er linkene jeg bruker:
https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/search?query=betalutin (Lymrit 37-01 nederst på siden - kolonne E.3-inklusjon “Platelets” og E.4-eksklusjon “SCT”)

Samt den vanlige:

Denne regner jeg med oppdateres sist, siden FDA brukes som studiereferanse for veldig mange land i verden med mindre gode/transparente systemer.

10 Likes

Kan noen forklare meg hva de nye kriteriene(fra 150/90 til 100/90 etc) har å si for Betalutin sin virkningsgrad? Får man inn friskere eller dårligere pasienter og kan man på sikt se en lavere ORR og CR på bakgrunn av dette?

Det er bare å kjøpe motsyklisk til shorterne . Shorterne kan fort få svidd tuppene når de velger å selge stort på dette nivået.

4 Likes

En strategi er jo at sælge en long position, når de sætter shorten (noget man må “fornemme”) og købe, når de dækker shorten ind - eller ved tekniske støtteniveauer.

Problemet ved denne strategi er bare, at man med garanti kommer til at stå med skægget i postkassen, når den rigtige melding rammer markedet, simpelthen fordi man er midlertidigt ude. Det er set før, at dette kan få selv voksne mænd til at græde af ærgrelse.

1 Like

image

8 Likes

Man ser gjerne ikke shortene som synlige før de allerede har kjørt ned aksjen 30 %, og da blir det ikke mye «oppside» igjen å skulle agere på at de har satt inn støtet. De ligger allerede langt foran…

De siste årene er det vel nesten bare nedsalget fra Blackrock som var reelle nedsalg fra en longaksjonær, de fleste andre ganger er det GSA eller Worldquant som har lekt med aksjen. Alt som trengs er 0.5 % av aksjekapitalen matet inn i noen roboter, og vipps så er selskapet 30 - 40 % mindre verdt.

Dette er egentlig svært foruroligende når man vet at aksjekursutvikling er det som ofte kikkes på når det gjelder tillit i markedet og evne til å nå ut med et godt budskap.
Jeg er ganske sikker på at det er mange investorer i ulike kategorier som tenker når de ser på grafen fra 2016 at «dette er et selskap som ikke har noe å tilføre markedet». Hadde de hatt det hadde ikke aksjen falt 80 % fra toppen.

Fakta er vel dessverre at Betalutin og andre kandidater i pipen kan redde tusenvis av liv. Heldigvis har ikke selskapet måtte kaste inn kortene ennå, og mye av problematikken må de selv stå inne for med for smale inklusjonskriterier, venstrehåndsarbeid fra ledelse og styre med mer.

Jeg synes oppgangen vi så i sommer fra 18 til 30 kroner var en sunn gjenspeiling av det selskapet meldte av fremdrift med FDA, et oppegående og aktivt styre, fornuft interimavgjørelse med mer, og synes det er rett og slett trist at shortere kan sable ned verdiene av dette gode arbeidet i løpet av to uker.

Personlig har jeg økt beholdningen med 35 %, og har nå ett snitt på 22 versus 26 i sommer. Jeg skal derfor ikke klage på egne vegne, men jeg leser at flere ikke ønsker eller får forsvart sin 20 % andel. Det hadde vært greit hvis emisjonen kunne blitt satt på 30 og ikke 17.5, fordi 20 % utvidelse på 30 hadde gitt en mye lengre runway, da tåler man utvanning bedre.

Men som de sier; hate the game, not the player, og hvis shorterne kan utnytte at aksjen er lett å selge ned 30%, får man passe på å selv utnytte situasjonen ved å lasse på med aksjer.

Så enig med vedkommende som skrev at man får bare spille med og ikke sitte stille passivt og se på herjingen. For hver aksje jeg plukker blir det en aksje mindre tilgjengelig å dekke inn shorten på :muscle:

Før eller siden kommer «god-meldingen», det skal bli en stor dag :man_dancing:t4:

13 Likes

[

Novel Radioimmunotherapy Reverses Resistance to Commonly Used Lymphoma Drug

SOCIETY OF NUCLEAR MEDICINE AND MOLECULAR IMAGING

JOURNAL

The Journal of Nuclear Medicine

FUNDER

Betalutin (Nordic Nanovector)

25 Likes

REGULAR ARTICLE

Phase 1/2a study of 177Lu-lilotomab satetraxetan in relapsed/refractory
indolent non-Hodgkin lymphoma

Nordic Nanovector.pdf (1,3 MB)

http://www.snmmi.org/NewsPublications/NewsDetail.aspx?ItemNumber=34762

16 Likes

Interresant, Roche tester ut stråleterapi i kombinasjon med obinutuzumab(deres nye CD20 preparat som de håper skal ta over rollen til Rituximab).

Begynner å helle mer og mer mot at Nano lander deal med Roche, eller et eventuelt bud fra Roche.

A clinical trial currently underway is investigating the efficacy and safety of the combination of obinutuzumab with radiation therapy in patients with FL (NCT03341520) (186).

12 Likes

Men hva tenker du rundt evt. kombinasjonsbehandling der? Det er vel ikke utprøvd, eller har jeg missa noe vesentlig? (Sannsynlig)

Hva mener du?

Tenker at om det skal ta over for rituximab, så må det vel kjøres samme regime som typ Archer?

Nei, det de vil er jo å dytte vekk disse plagsomme Rituximab-biosimilarene som ødelegger for deres gamle melkeku Rituxan.

Poenget mitt er at Roche nå kjører sin variant av Archer med da tradisjonell stråleterapi.

I mine øyne er der rimelig bull at BP dilter etter et lite norsk biotek😉

11 Likes

Jeg er med :bulb: takker for oppklaring!

Ja, tror du absolutt er innpå en teori rundt Roche som gjør at Betalutin kan gi dem nye år med dominans.

3 Likes

Noe håp om Archer eller DLBCL på Ash i år?

ja :pray:

Abstracts posted to website
November 5, 2020, 9:00 a.m. Eastern time

Rekker vel ikke med 3 måneders data på Archer da? Da hadde de vel meldt kohort fullført for en stund siden