Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Hm, husker ikke helt. @Londonmannen , var en av dem. Men jeg mener å huske at det var profilen @Uredd som kom opp med uttrykket lenkegjengen . På et annet forum, HO. Kanskje @Tixis husker?
Men det er noen år , forum og aksjonærer siden…Mange har solgt, noen har kjøpt, noen har holdt ut…
Folketrygdfondets gjentatte utlån til short, har jeg ikke spesielt sans for…
Har jo hengt noen mørke skyer over selskapets rekruteringstempo en stund nå. Men i dag traff sola.

4 Likes

Vet noen når short register oppdateres. Det er en halv million aksjer short synlig. Gsa.

Helt utrolig. I dag NANOV har dempet fall i min portfolio. :joy:
Etter i dag er jeg kun -45%.

2 Likes

Ser for meg at Nieba og NANOV var dagens samtaleemne på Teams-møte hos Chronos-gjengen hos Bayer.

De har møtt kjempeutfordringer med rekrutteringen, til tross for digre lommer og nettverk. Og så kommer eks-kollega Lars med sin søte irsk-tyske fremtoning og klasker til med tidenes rekrutteringstall.

Mon tro om ikke Chronos-gjengen inviterer sjefen til møte i morgen og ber de finne frem sjekkheftet før noen andre gjør det :moneybag:

4 Likes

Neste motstand 21,80 plankekjøring til neste kursmål 54

Det er vel også nærliggende å anta at suksessen med rekruttering har direkte sammenheng med at behandlingen er blitt mer attraktiv fordi den virker?

4 Likes

Den oppdateres hver ettermiddag kl 15.30
https://ssr.finanstilsynet.no/

Ja det begynte med at Uredd1 mistenkte Londonmannens frue for å være kannibal. Deretter fortsatte det i maritim sjargong. Det var også noe med uredd1 's katt som ble kalt Tixis osv osv…

3 Likes

Er du sikker på dette…? Det har vært bedre hvis ikke det fantes noe motstand mellom 35-40 kr. Noen andre som sitter på TA oversikt?

Men det er hun altså ikke😉

3 Likes

Savner gode innlegg fra donkeykong og Fru_Pedersen. Men også fra Studenten, og ikke minst Uredd sin evne til skape liv og røre :slight_smile:

2 Likes

Har vært min teori helt siden ansettelsen og grunnen for at han er interim CEO. Han blir aldri CEO i Nano. Men division leader bayer lu177.
Bayer produserer allerede alpharudin i Norge og har nettverk for radiopharma over hele verden. Dessuten kjenner de til oppfinneren av både algeta og betalutin… men det blir bare spekulasjoner. Sitter uansett på en følelse på en avtale før emi.

2 Likes

De har altså ikke dekket inn en halv mill short idag… Det kan jo gi litt fyr på bålet om de beslutter å dekke inn…

3 Likes

Hvorvidt de har dekket inn i dag finner vi ikke ut før i morgen 15.30… (en dags forsinkelse)…
(Med det sagt er det shorterne selv som melder fra, så det avhenger jo av at de følger spillereglene…)

2 Likes

Shorten får kjørt seg og det fortjener de. Det er noe spesielt og vakkert med shortskviss og når David vinner over Goliat.
Vi visste bedre og jeg elsker når en kombinasjon av tålmodighet og kollektiv kunnskap gir uttelling.

@TyrionIV - du kan være en ordentlig kranglefant og en sannelig pest og plage men du er også en kunnskapsrik berikelse, og selv om vi har til tider kranglet så busta fyker så har du min fulle respekt.
Godt at du, og flere andre smarte mennesker er med her.
Jeg har aldri hatt flere NANO-aksjer enn nå og kommer til å beholde de lenge, helt fram til selskapet kommer ut på markedet eller blir kjøpt opp av en eller annen storfisk. Lykke til folkens!

5 Likes

tydelig at de aksjene er kjøpt nettopp på grunn av slike som @TyrionIV .

Vi kan vente oss at shorterne finner det lurt å snarest dekke seg inn. Med 443 414 aksjer shortet tviler jeg på at shorterne finner det smart å tape store videre summer.

Kursen på Nanov bør jo nå raskt opp på et nivå den hører hjemme. Børsverdien er under 1,6 mrd. kr. Algeta ble solgt for omregnet ca. 22 mrd. kr. som tilsvarer en kurs på 275 kr. til sammenligning, dvs. nærmere 14 ganger dagens Nanovkurs.

Shorterne vil neppe ønske å bli skviset veldig lenge. Så “shortskvisen” kan komme allerede i morgen. Noen stor skvis blir det ikke. Nanov var børsens 14. mest omsatte aksje, med 126 mill. kr. så shortstørrelsen er enkel å få dekket inn på en times tid med samme omsetning som i dag! Men det kan gi litt ekstra boost en stund…

4 Likes

Q-presentasjonen i dag: De åpenbare tingene som rekruttering og typeC-utfall er jo fantastisk bra, men det er også gjennomdiskutert her allerede
Derfor vil jeg utheve at mitt “take” utover ovennevnte og som jeg ikke har sett er blitt diskutert noe særlig er det som kommer fram om styret → hele styret.
Egberts har jo fremstått som en veldig aktiv og bra styreformann helt siden Nieba tok over som CEO og har gjort veldig bra inntrykk på meg ift hvor god kontroll han har på selskapet, hvor mye han kan svare på stående fot og ikke minst hvor aktivt han har gått inn i driften og utviklingen av selskapet… Mens man tidligere ikke hørte noenting om styret og alle der fremsto helt anonyme for oss aksjeeiere har det nå blitt en solid endring. Det startet med Egberts - han har ikke fremstått som en passiv formann som bare hever/melker styrehonoraret og lar ting dure og gå – han styrer selskapet aktivt inn på rett spor og mot markedsadgang… Det liker jeg veldig godt – Og dette er det nok enda flere som er blitt klar over nå, selv om vi nok er noen som har sittet med dette inntrykket ei stund…
MEN det som ikke er kommet frem så godt tidligere er hvor mye omtrent alle i styret har bidratt ift endrede inklusjonskriterier/oppfølging av rekrutterings-sites og CRO`s/oppfølging og diskusjoner med FDA og hvordan omtrent alle i styret har tatt eierskap over situasjonen, bidratt og brukt tid og ressurser for å snu utviklingen og på den måten hjulpet bedriften til å komme tilbake på rett spor. Egberts snakker en del om dette i dag og det synes jeg var en veldig fin bekreftelse på at vi nå har et styre som ikke “bare” er til pynt og passivt hever honorar, men som tilfører selskapet verdier med sine bidrag.
Det gir ihv meg ytterligere tillit til selskapet å vite at man har slike ressurser tilgjengelig, at de ikke bare er passive styremedlemmer i bedriften, men at de derimot aktivt bidrar til bedriftens utvikling og fremganger.

25 Likes

Har ikke solgt noe Nano på leeenge, siden jeg vqr nødt å selge litt en gang. :+1:
Sitter godt med det jeg har, skulle gjerne kjøpt mye mer, men har dessverre ikke økonomi til det. Uten å låne på huset…
Heeyyyy, der var en idé på gang? :money_mouth_face::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Etter en fantastisk stigning på en dag, lurer jeg på om himmelferden fortsetter idag. Er vel ofte slik to skritt frem og ett tilbake. Ser også at det var nedgang i US og Asia. Hva sier dere folkens?