Den oppdateres hver ettermiddag kl 15.30
https://ssr.finanstilsynet.no/
Ja det begynte med at Uredd1 mistenkte Londonmannens frue for å være kannibal. Deretter fortsatte det i maritim sjargong. Det var også noe med uredd1 's katt som ble kalt Tixis osv osv…
Er du sikker på dette…? Det har vært bedre hvis ikke det fantes noe motstand mellom 35-40 kr. Noen andre som sitter på TA oversikt?
Men det er hun altså ikke😉
Savner gode innlegg fra donkeykong og Fru_Pedersen. Men også fra Studenten, og ikke minst Uredd sin evne til skape liv og røre
Har vært min teori helt siden ansettelsen og grunnen for at han er interim CEO. Han blir aldri CEO i Nano. Men division leader bayer lu177.
Bayer produserer allerede alpharudin i Norge og har nettverk for radiopharma over hele verden. Dessuten kjenner de til oppfinneren av både algeta og betalutin… men det blir bare spekulasjoner. Sitter uansett på en følelse på en avtale før emi.
De har altså ikke dekket inn en halv mill short idag… Det kan jo gi litt fyr på bålet om de beslutter å dekke inn…
Hvorvidt de har dekket inn i dag finner vi ikke ut før i morgen 15.30… (en dags forsinkelse)…
(Med det sagt er det shorterne selv som melder fra, så det avhenger jo av at de følger spillereglene…)
Shorten får kjørt seg og det fortjener de. Det er noe spesielt og vakkert med shortskviss og når David vinner over Goliat.
Vi visste bedre og jeg elsker når en kombinasjon av tålmodighet og kollektiv kunnskap gir uttelling.
@TyrionIV - du kan være en ordentlig kranglefant og en sannelig pest og plage men du er også en kunnskapsrik berikelse, og selv om vi har til tider kranglet så busta fyker så har du min fulle respekt.
Godt at du, og flere andre smarte mennesker er med her.
Jeg har aldri hatt flere NANO-aksjer enn nå og kommer til å beholde de lenge, helt fram til selskapet kommer ut på markedet eller blir kjøpt opp av en eller annen storfisk. Lykke til folkens!
Vi kan vente oss at shorterne finner det lurt å snarest dekke seg inn. Med 443 414 aksjer shortet tviler jeg på at shorterne finner det smart å tape store videre summer.
Kursen på Nanov bør jo nå raskt opp på et nivå den hører hjemme. Børsverdien er under 1,6 mrd. kr. Algeta ble solgt for omregnet ca. 22 mrd. kr. som tilsvarer en kurs på 275 kr. til sammenligning, dvs. nærmere 14 ganger dagens Nanovkurs.
Shorterne vil neppe ønske å bli skviset veldig lenge. Så “shortskvisen” kan komme allerede i morgen. Noen stor skvis blir det ikke. Nanov var børsens 14. mest omsatte aksje, med 126 mill. kr. så shortstørrelsen er enkel å få dekket inn på en times tid med samme omsetning som i dag! Men det kan gi litt ekstra boost en stund…
Q-presentasjonen i dag: De åpenbare tingene som rekruttering og typeC-utfall er jo fantastisk bra, men det er også gjennomdiskutert her allerede
Derfor vil jeg utheve at mitt “take” utover ovennevnte og som jeg ikke har sett er blitt diskutert noe særlig er det som kommer fram om styret → hele styret.
Egberts har jo fremstått som en veldig aktiv og bra styreformann helt siden Nieba tok over som CEO og har gjort veldig bra inntrykk på meg ift hvor god kontroll han har på selskapet, hvor mye han kan svare på stående fot og ikke minst hvor aktivt han har gått inn i driften og utviklingen av selskapet… Mens man tidligere ikke hørte noenting om styret og alle der fremsto helt anonyme for oss aksjeeiere har det nå blitt en solid endring. Det startet med Egberts - han har ikke fremstått som en passiv formann som bare hever/melker styrehonoraret og lar ting dure og gå – han styrer selskapet aktivt inn på rett spor og mot markedsadgang… Det liker jeg veldig godt – Og dette er det nok enda flere som er blitt klar over nå, selv om vi nok er noen som har sittet med dette inntrykket ei stund…
MEN det som ikke er kommet frem så godt tidligere er hvor mye omtrent alle i styret har bidratt ift endrede inklusjonskriterier/oppfølging av rekrutterings-sites og CRO`s/oppfølging og diskusjoner med FDA og hvordan omtrent alle i styret har tatt eierskap over situasjonen, bidratt og brukt tid og ressurser for å snu utviklingen og på den måten hjulpet bedriften til å komme tilbake på rett spor. Egberts snakker en del om dette i dag og det synes jeg var en veldig fin bekreftelse på at vi nå har et styre som ikke “bare” er til pynt og passivt hever honorar, men som tilfører selskapet verdier med sine bidrag.
Det gir ihv meg ytterligere tillit til selskapet å vite at man har slike ressurser tilgjengelig, at de ikke bare er passive styremedlemmer i bedriften, men at de derimot aktivt bidrar til bedriftens utvikling og fremganger.
Har ikke solgt noe Nano på leeenge, siden jeg vqr nødt å selge litt en gang.
Sitter godt med det jeg har, skulle gjerne kjøpt mye mer, men har dessverre ikke økonomi til det. Uten å låne på huset…
Heeyyyy, der var en idé på gang?
Etter en fantastisk stigning på en dag, lurer jeg på om himmelferden fortsetter idag. Er vel ofte slik to skritt frem og ett tilbake. Ser også at det var nedgang i US og Asia. Hva sier dere folkens?
Det var ett skritt frem i går, og i dag kommer skritt nummer to.
God morgen. Så spørs det hvordan fortsettelsen blir; får vi et steg tilbake eller fortsetter festen?
Meldingene som kom i går inneholdt vel såpass mye overraskende positivt at det burde ligge an til en reprising av NANOV og da er nok en kurs på kr 20,- for beskjedent. Jeg vil derfor tro at til tross for en god dag i går så vil det være mer å gå på. Til uken, hvis ikke i løpet av dagen, vil vi trolig få de første oppdaterte kursmålene som trolig vil ligge i området 45-65. I tillegg vil jeg tro vi får en ny episode av Radium Podcast med Lars som gjest. Forventningene mot Arches data vil også begynne å tilta samtidig som FOMO effekten kan gi seg utslag i løpet av dagen. For jeg vil tro at der er mange ex-NANO aksjonærer som har hatt et godt øye til selskapet og dets utvikling. Der er flere eksempler på tidligere aksjonærer som var med på hurraturen i 2016 fra 13-14 nivået og til godt innpå 100-tallet der emisjonen i desember 2016 ble satt på kr 114,-. Det er nok flere enn meg som valgte å gå ut på relativt høyt nivå og som har hatt skumle planer å treffe bunn i denne og få en reprise på 2016.
Tar jeg ikke mye feil så er der nok en del som ikke tar sjansen på å sitte på utsiden over helgen.
For caset er helt klart derisket etter det som ble presentert i går. Selskapet har helt klart turned a corner og er kommet betydelig nærmere mållinjen enn det markedet oppfattet så sent som onsdag i inneværende uke.
Så har vi helt klart et nærliggende behov for kapitaltilførsel. Her har nok selskapet flere muligheter, hvorav emisjon er den flere markedsaktører frykter. Men er det i grunnen noen grunn til å frykte en emisjon på der stadiet NANOV nå befinner seg? Vi vet jo at dette blir den siste og at de etter dette vil komme i mål med Betalutin. Vi er rimelig sikre på at Betalutin funker, representerer et enkelt nåbehandlingsregime, håndterbare bivirkninger og vil treffe et betydelig marked. Det er neppe fare for at investorene ikke får pengene tilbake, ja trolig med en særdeles god avkastning. Nei, en emisjon i NANOV vil trolig bli betydelig overtegnet. Men den vil trolig bli rettet og mang en småaksjonær vil bli utvannet, nok en gang.
Et annet alternativ er å inngå en partneravtale. Jeg tror ikke det vil være vanskelig for NANOV i nåværende posisjon å få til en partneravtale. Men en partneravtale vil fort kunne bli et tveegget sverd. Ja, selskapet får tilført kapital og aksjonærene slipper en emisjon. Men en partner vil ha sin del av kaken, og det går på bekostning av aksjonærene sin andel.
Det er derfor godt mulig at en emisjon vil være det alternativet som tjener aksjonærene best.
Jeg vil tro at dette er problemstillinger styret vil vurdere før de lander en konklusjon. Men i dagens situasjon har NANOV helt klart flere alternativer til få tilgang til kapital. Så den biten burde ikke lenger være å anse som er hinder for å nå målstreken.
Den største «faren» jeg ser er at hele selskapet blir slukt av en internasjonal aktør og at aksjonærene igjen avspise med smuler av hva de kunne fått. For hva ville du som aksjonær sagt dersom det i løpet av kommende uke kommet bud på selskapet for kr 75,- PR aksje? Jeg frykter mange ville la seg overtale. Skal vi få tilsvarende pris som aksjonærene fikk for Algeta så har Merlin vist at NANOV aksjonærene må ha over kr 200,- PR aksje. Ha det i bakhodet før dere lar storkapitalen få tilgang til NANOV for glassperler og glanspapir.
Ha en riktig god dag! Hold på aksjene!
Se hva som skjer i slutten der. Den slutte rpå topp med massive kjøp. 20 kr er billig. Den gikk til 34 på interim… om man leser hva som har endret seg siden den gang burde vi stå i 50-60.
Limer inn sitat fra i går:
I think that our new cmo Christine wilkerson summarized it well:based on the changes in the protocol and our initiatives we are implementing we are improving the execution of the trial. .this is an important section: we now have clarity from the key regulatory on the clinical data set that is expected from us on the basis of our filling. This clarity in conjunction with improving enrollment rste gives us confidence we could meet our goal of having 3 months top line data in the second half of 2021.so really we feel very confident and we are really on track to submit by the end of this year.
De vet hva fda ser etter. De vet at de kan klare det. Dette fremstår som en bankers case. Kan faktisk bli den mest opplagte 10x man kan finne så åpenbart og da er det også ganske rimelig. De som tjente gode penger i Vaccibody kjøpte ikke når det var verdt 10-15 milliarder men tidligere. Her har man sjansen tidlig. Jeg tror vi stikker 20-25% idag.
Men jeg tar mye feil og av og til rett.
Hva tror folk om sluttkurs i dag? Og hvorfor?
Den gikk som en kule i går, og selv med en reprising av selskapet kan det lugge litt. Derfor kan gevinstsikring for de få det er forunt gi en dip tilbake i dag (10%), men det fundamentale for meg i går var volumet. Det enorme volumet gjør at jeg tror flere har brukt kvelden og natta på å vurdere hva de skal gjøre og funnet ut at de skal inn i NANOV. Gamle aksjonærer, nye aksjonærer, fond, meglerhus, storfisker… om riktig pris på denne nå er 18 eller 43 er uvisst.
Jeg tipper dagens sluttkurs blir 22,80.
Jeg tipper dagens sluttkurs blir 25,80.
For hva det er verdt
Nordic Nanovector (NANOV) sluttet på 20.00 kroner etter å ha steget 46.84%. Forrige gang aksjen steg like kraftig var 13. mars 2020, da den var opp 47.29%. Omsetningen var dessuten meget høy. Til sammen ble det kjøpt og solgt for cirka 143 millioner kroner i aksjen, noe som tilsvarer 29 ganger gjennomsnittlig dagsomsetning. Aksjen er trendmessig positiv på mellomlang sikt.