Ja, det en veldig konservativ tilnærming han har her. Men som analytiker kan ikke han som vi som er investorer ta linjen helt ut. Biotek er vanskelig, og terminologien/fagtermer som brukes er innviklede og tar tid å fordøye. Selv brukte jeg litt tid på dette. Dette for å forstå biotek bedre. Det er mulig Ling ikke har denne oversikten og hans vurderinger derfor kanskje blir noe overfladisk?
Jeg syntes ikke det bør være så vanskelig for en som ling. Han har fulgt selskapet siden starten og er DNB biotec analytiker. Medisinen teknologi er en ting…men virkningsgrad safety og risiko knyttet til utvikling bør han ha god innsikt i. Skulle spurt nieba om hva han tenker. Men de sier jo at de er very confident… Det betyr mer enn 45% sjanse. De er vel 95% sikker i Kjelsåsveien nå.
I tillegg til base case på 40 kr/aksje har Ling/DnB også estimert bull case på 75 kr/aksje, uten høyere LOA men “with a higher peak penetration assumption than in our base case”.
Det siste, tipper jeg…
Det er ihv slik i denne slags firmaer at managementet sitter lange perioder av gangen i en posisjon hvor de ikke kan kjøpe aksjer i markedet (dette er også noe av grunnen for at opsjonsordningen er slik den er i disse firmaer). Spesielt nå på oppløpssiden er det vel vanlig at dette er situasjonen for dem.
Seriøst?
Ser her at de ikke sier kjøp, men hold. Helt utrolig at de bare øker 1,5 kroner, men er ikke overrasket. Er vel fortsatt snurt
Haha, herlig Jefferies-oppfølger til det gamle lenkegjengen-bildet:)
Men spøk til side, det er vel ikke uvanlig med «taktiske»analyser, mao drittpakker, jfr Algeta?
Var det ikke et eller annet med at Jefferies hadde blitt brukt som tilrettelegger for en eller flere av emisjonene, for så å bli droppet nå sist gang? Ren og skjær hevnaksjon?
Tipper de sitter på noe inside informasjon!
Synes det var helt logisk at kursen var kommet så lavt når man hadde finansiering av et paradigmeløp helt frem til 22-23 som skrekkscenario.
Men ja. En reversal med det vanvittige volumet vi hadde nå og så sterk fredagsclose på en ganske sur børsdag (relativ styrke) er et ganske sterkt signal om nye tider
Godt spørsmål. Jefferies har vært tilrettelegger ved et par tidligere anledninger. Husker ikke om de var det sist…Andre som husker bedre?
De (Jefferies) var ikke med på den siste emisjonen, men var med på de to foregående før det.
Jeg har kun sjekket de tre siste emisjonene (September 20, oktober 19 og januar 19).
Jeffries kan ikke være seriøs - virker som en gretten gammel gubbe
Hvis vi antar at rekruttering går på skinner og tidsfrister overholdes. Hva er det da som kan gå galt? Kan det f eks komme en melding om for mye bivirkninger allikevel ? Eller er vi forbi dette stadiet nå? Jeg anser ikke emisjon som noe galt for og komme i mål.
Det er en stund siden jeg har fulgt Nano med argusøynene. Vært meget skuffet aksjonær lenge men endelig fått tørket støv av aksjene og kan glede meg framover. Men har fulgt med såpass at jeg kan si at de er fortsatt best in class på alle områder innenfor fagfeltet. Det er lite som kan gå galt ettersom interim er passert og rette dosevalget konkludert. Som styreleder him self sa så godt, vi er på vei mot mållinjen.
Synes også at 45% LoA føles lavt, spesielt med tallene fra interim og siste oppdatering på konkurransesituasjonen.
Oversikten viser statistisk LoA fra ulike faser og innen ulike typer studier, men hvor passer Fase 2b etter interim inn her?
Blir interessant om Nano kan tiltrekke seg noe i kaliber BlackRock igjen. Vi får kanskje se på aksjonærlistene i neste uke.
Doblet beholdningen etter Q - det har vært nokså kjipt å være med nano hele veien ned fra 114,
At dnb ikke tør øke mer tror jeg vel så mye er basert på kredibilitet - kursmål mer enn 100% av kursen er lite attraktivt. Dette er mer en kjøpsmulighet & vil tro de øker målet ytterligere ettersom flere positive signaler treffer markedet: 1) rekruttering 2) archer-1 3) evt partner-avtaler i visse geografiske områder
Nå har jeg riktignok drukket et par glass vin, men tror jeg skal øke igjen til uka, slik at jeg når min peak- mengde akser