Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Tenker mye av det samme. En emi vil, om den kommer, sannsynligvis ligge på et høyere nivå ref uttalelse om at dette ikke vil skje før Archer res blir publisert.

Minner om hva HCP sa i 2015 og da var bare Betalutin i pipen og mye av d vi i dag vet var ikke kjent. De sa da at hvis Betalutin går inn så vil selskapet bli mere verdt enn Algeta. Kjedelig repetisjon men dog.
I tillegg vet vi alt av snadder som har tilkommer siden den gang.
Hjelper ikke om mange vil selge på 60. Ledelsen vet nok hva selskapet kan bli verdt og tror ikke de en gang vil vurdere et bud under 200. De har også sagt at den dagen d kommer et bud som er interessant så vil de hente inn en tredjepart for evaluering.
Emisjon kommer etter at 3 nye pasienter er meldt med CR :wink:
Når de kan vise d så lar d kursen gå et par dager og så setter de emisjon på 55.
Ønsketenkning

7 Likes

Når kan vi forvente Archer avlesning?

1 Like

Kan vel bli en realitet før noen av oss aner det…

For min del kunne de godt satt emisjonen før Archer-data kom, hvis kursen fortsetter å gå til et punkt der de får inn nok til å komme i mål, vel å merke.
Da hadde kanskje ikke nye archer-data blitt “kvalt” av vissheten om nærliggende emisjon?
I tillegg hadde vi muligens fått en større oppgang mellom emisjon og nye Archer-data på forventninger.
Da er selskapet finansiert, med triggere som Archer-data, Dlbcl-data, avlesning Paradigme, nyheter ang. MZL, veien inn mot tidligere linjer (1/2), ASH 2021?, partner etc, i vente!
Mange value-points her kan komme ila. kort tid, hvorfor “drepe” momentet med vissheten om en kommende emisjon? Tenker jeg helt feil her?

6 Likes

April mai …

Noen andre tanker om at 200 kan være et realistisk bud?

Nei, ikke tvil om at en gjennomført emisjon hadde vært avklarende og forløsende for mange invesorer og at kursen i etterkant ville løftet seg betydelig. Samtidig er det en realitet at dess lavere emisjonen settes, dess mer vil eksisterende investorer bli utvannet. Eneste måten å unngå det på er å kjøpe sin andel nye aksjer, noe som nødvendigvis ikke er like enkelt for alle.

Ettersom styreformann i sine innledende ord på torsdag nærmest beklager det investorene hadde vært gjennom siste året, så tror jeg at styret og ledelsen gjerne vil se aksjekursen på et betydelig høyere nivå før alternativet emisjon benyttes.

Samtidig må vi være klar over at ved alternativet en partneravtale vil det gjelde at dess større andel som en partner skal ha, dess mindre blir aksjonærene sin andel av fremtidig inntjening. Og den kan bli formidabel. En partneravtale, uansett hvor interessant det ser ut i dag, kan komme til å koste investorene dyrt på litt sikt.

Jeg tror derfor st vi som investorer vil være best tjent med en emisjon som settes på et så høyt kursnivået som mulig. Følgelig tror jeg selskapets ledelse vil presentere en til to juicy og kursdrivende nyheter før en siste emisjon settes. Det vil bidra til minimal utvanning og maksimal eierskap til fremtidig verdiskaping.

6 Likes

“Men samtidig må vi være klar over at dess større andel som en partner skal ha, dess mindre blir aksjonærene sin andel ab fremtidig inntjening. Og den kan bli formidabel. En partneravtale, uansett hvor interessant det ser ut i dag, kan komme til å koste investorene dyrt på litt sikt”

Ja, er litt både-og dette med partner, men jeg har landet på at selskapet nok kommer “i mål” raskere og med større bredde i pipen enn om de gjør det alene. Jeg tror de totalt får mer igjen for å gå for partner!:blush::pray:

2 Likes

Det er helt klart et element som ledelsen må ta hensyn til. Nå er det heldigvis verken deg eller meg som skal ta den beslutningen, men jeg er rimelig sikker på at dagens ledelse er kompetent til å lande en beslutning som vil være til det beste for selskapet og dets eiere.

Vi går noe spennende måneder i møte!

2 Likes

Enig her. En partneravtale med en god upfront ala Mei Pharma fikk (850 mill NOK upfront) gir nok cash til å dra Paradigme til ferdig produkt, og samtidig få opp confirmatory trials i både FL og MZL, og fase1 med Alpha37 og kanskje til og med en kombinasjonsstudie i DLBCL.

Høres fint ut kontra en emi som kanskje tar selskapet 3 kvartaler videre med kun Paradigme og alt annet on hold.

2 Likes

Jeg ser den. En kapitalsterk partner vil uten tvil kunne realisere studiene til NANOV langt raskere og mer enn NANOV vil kunne gjøre på egen hånd. Slik sett er nok en partneravtale utvilsomt den sikreste og mest effektive lølsningen. Men jeg frykter at dersom man først slipper en kapitalsterk partner på innsiden, så er veien kort til at hele selskapet blir slukt og vi som aksjonæører blir avspist med smuler i forhold til hva vi eller kunne fått. Men jeg innser at det å gå hele veien selv er langt mer risikofylt og usikkert.

Men som tidligere sagt, jeg antar at ledelsen er på det rene med muligheter og risiko som tilligger de ulike løsningene. Det eneste som er helt sikkert er at NANOV må ha tilførsel av mer kapital for å kunne realisere Betalutin. Så får vi se hvilke løsningen ledelsen lander på.

2 Likes

Hva med at selskapet låner feks 300 mill og kjører en liten emisjon i tillegg ?
Er det umulig for selskapet å få til et slikt lån ?

Problemet er ikke emisjon i seg selv, men uvanen som norsk biotek har med å legge emisjonskursen 20-30% under sluttkurs så den 6-7 ganger overtegnet.
Jeg skjønner godt at folk vegrer seg for å kjøpe en biotekaksje med en nært forestående emisjon, for omtrent uten unntak, faller kursen 20-30%.

Det jeg derimot ikke forstår er dette behovet for overtegning. Skal du selge et hus, trenger du ikke 100 stykker som er interessert i å kjøpe til det til prisantydning. Da har du lagt prisantydning for lavt.

3 Likes

Hvilket grunnlag bruker du for å definere 25-30 som et nivå?

Selv ser jeg teknisk på 24 som viktig. Deretter evt ca 28 og 33.

7 Likes

Enig i ar 24 er første motstandsnivå. Deretter ligger vel neste på 27 før vi beveger oss opp mot 30-tallet. Så derfor vil den trolig i første omgang bevege seg opp i området 25-30. Hvor det blir gjenstår å se.

Men dette vet du like godt som meg at ikke er noen eksakt vitenskap. Hvor denne «haren» hopper vet vi til uken. Men det ledelsen presenterte på torsdag var såpass positivt overraskende at det vil forundre meg mye dersom kursen ikke står høyere kommende fredag, enn det den gjorde fredag som var.

Tvi, tvi og lykke til!

3 Likes

Helgen kom liksom litt unødvendig fort :see_no_evil:

Heldigvis er den over igjen i morgen, for nå skjer det ting her🤩

6 Likes

Er vel vinterferie for store deler av investormiljøet den kommende uken, så vi kan kanskje forvente litt lavere volumer?

Hvem tar vinterferie bortsett fra småbarnsfamilier? Kan forsåvidt kjøpe fra hytten også

4 Likes

Her er det vinterferie, og her skal det lastes til ripa🚀

5 Likes