Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Algoritmene prøver å tolke hverandre, morsomt handelsbilde i mellomperiodene i dag. Ikke la dere presse ut nå.

1 Like

Shortsalgregisteret er oppdatert med fredagens endringer. Ingen inndekning av GSA på fredag i hvert fall.

2 Likes

Hva tror folk? Ender vi +30 idag?

Begynner forhåpentligvis å svi litt for GSA

6 Likes

Kun -30% på meg :sweat_smile: Har til tider vært tøft å holde fortet… Men har aldri mistet håpet om at markedet har tatt feil :joy:

3 Likes

NANO omsetning 188 568 247

HÅHÅHÅHÅHÅHÅ

7 Likes

Er det nå vi skal grave frem denne?
image

4 Likes

Da er det sluttauksjon! Handles de siste aksjene under 30 kr nå?

Vil bare melde om drittvær og elendig matstell på perongen i dag.

Men veldig glad på deres og selskapets vegne, helt rått!

7 Likes

På travspråket kaller vi de :snowman:

1 Like

Kan man ikke bare nyte oppgangen uten å måtte prøve å henge ut folk

1 Like

Bare spurte jeg…
Er det helt greit for dem å henge ut oss som er med ned?
Når det er sagt så fikk jeg jaggu ikke kjøpt da jeg er låst meg inn i andre aksjer, ute på 19,16 som sagt tidligere.

2 Likes

Absurde volumer.

Mye er nok Pareto, frem-og-tilbake. Men det kan jo tenkes at institusjonelle bare satt og ventet på at skuta skulle komme seg ut av stillebeltet, slik som mange retail/fokkeslasker.

:sailboat:

3 Likes

For en dag :raised_hands:. Rakk heldigvis å laste opp mere før stigningen i dag :grinning:

5 Likes

Det er ikke tante Guri som handler på det volumet over 3 dager.
Jeg fylte på mer da tilbakefallet ned til 18 ble kjøpt opp på volum. Og slik fortsatte det i 3 dager. NANOV skal videre oppover over tid. HODL og heller fylle på. Aksjen er fremdeles svært rimelig med tanke på potensialet.

5 Likes

Vi har jo snakket mye om emisjoner her inne - hvordan er det med at selskapet en gang i fremtiden gjør tilbakekjøp av aksjer? Er dette relevant og realistisk, eller misforstår jeg konseptet?

Hva er eventuelt oppside og nedside (utover det som står på Wikipedia angående tilbakekjøp)?

Tror ikke vi får det problemet, ender nok med at Novartis kjøper alle :blush:

Forøvrig et hinsides volum de siste dagene, tror vi skal opp og rote rundt mid-30 i morgen! Fortsatt altfor lav mcap

1 Like

Glem det… 99% sikker på at Bayer er de som kjøper Nano i løpet av 2021. Sann mine ord

3 Likes

Bruland og Larsen’s Algeta samarbeidet med Bayer fra 2009-2013 hvor Bayer’s datterselskap formelt sett kom med budet på 365 i 2013.

I dag 8 år senere er Nieba, med 20 års fartstid ansatt som midlertidig CEO i Nano hvor han forhåpentligvis har heist storseilet på skuta.

Selv tror jeg Bayer hele tiden har hatt et godt øye til Nano og deres forskning, etter det årelange Algeta samarbeidet.

Når Bayer så at masta holdt på og knekke har de fått Nieba inn i en ledende posisjon for og rette opp mange av feilene som er blitt gjort.

At det nå blir en emisjon har jeg dermed ingen tro på. Bayer vil komme til og bli Nanos partner. Skulle det mot formodning bli emi får jeg håpe de tar vare på oss og den blir fortrinnsrettet.

For konspiratorisk ?:joy::joy:

9 Likes

Litt morsom situasjon dette,

om de ikke setter en emisjon på det trykket som er nå, så er en tolkning at det kommer mer fundamentalt.

en annen tolkning av dette pluss den veldig aggressive retorikken rundt selskapets verdi på Q4, kan være et direkte push til mulige partneravtaler som kanskje har blitt diskutert. Litt sånn «fuck dere, da kjører vi selv»

4 Likes