Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Slettet etter selvpålagt refusjon. Ble for dårlig humor. :slight_smile: Men til Alta kommer jeg gjerne likevel Oilimp. :wink:

4 Likes

Fartin,

Likte at du la ut den spørreundersøkelsen. Har selv fulgt aksjen siden 2015 og har noenlunde kontroll på hva selskapet driver med. Det er tross alt vanskelig og forstå for en nybegynner, ( meg selv inkludert mange ganger ), og forstå mye av det som blir presentert både av selskapet og diverse analytikere.

Merlin med flere har prøvd og forklart oss til tider villfarende hva Betalutin er og virkemåte. Mulig noen ønsker og forklare på en lettfattelig måte hva Nano driver med ? Er nok mange nye nyskjerrige sjeler der ute. Selv har jeg ikke nok kunnskap på fagfeltet til og gå i detaljer.

Edit: Min investering i Nano i 2015-16 ble gjort på grunnlag av historien Larsen og Bruland hadde i Algeta. Samt da min mor plutselig en dag nevnte at sønnen til en jeg kjenner fra ungdomsskolen ( Jostein Dhale ) drev med forskning på kreft. Forøvrig en svært dyktig person slik jeg kjenner ham.

3 Likes

Beundre de som kom inn juli 2016 og har sittet stille siden🤪

Vi har grunn til euforisk følelse etter q4, men vi vet også av erfaring at det blir to skritt frem og ett tilbake. Tidligere har det vært ett skritt frem og to tilbake…

Er selvfølgelig inne i flere aksjer, men diskusjonene som finnes innen Nano eksisterer ikke på den andre aksjebeholdningen min. Dette er på godt og vondt, en kan la seg rive helt med. Tenker det er sunt å gjøre sine egne tanker og ikke bare følge strømmen.

La oss endelig kose oss med oppgangen, men litt sunn fornuft er greit å ha med seg.

4 Likes

Helt enig med deg. Ingenting går opp i en rett strek og alle har jo sin egen agenda med å si til andre hva de bør gjøre. Vi er alle kapteiner på våre egne skip, selv om vi seiler i samme retning :partying_face:

5 Likes

Hvor ser du det? I følge Details - Short Sale Register er den uendret.

1 Like

Meget klokt sagt. Ikke noe rart i at stemningen blir euforisk blant oss som har fulgt NANOV gjennom mange år. Flere har også sittet lastet med betydelige mengder NANOV aksjer gjennom alle disse årene. Å være NANOV aksjonær fra 2016 og frem til i dag har vært som en kommode - skuff på skuff. Og så sent som onsdag forrige uke stålsatte aksjonærene seg for nye skuffelser i Q4 rapporten.

Men ledelsen, fra styret til operativ ledelse serverte tidenes overraskelse, tok formelig alle på sengen og feide over oss med saliggjørende balsam! Marerittet er over, porten til det forjettede land er i ferd med å åpne seg! Ikke rart at muffene fløy i taket. Det ryktes at Fine Fana Fruers forening måtte i hui og hast innkalle til ekstraordinært medlemsmøte og at fru Friele-Smith-Sivertsen-Martens hadde tatt med en magnumflaske fransk boblevann av dyreste merke for at fruene skulle feire utsiktene til at de nå får råd til å skifte ut diademene sine til årets medlemball, som pga pandemien måtte erstattes med en fondue-aften høsten 2020.

Nei, at Q4 har utløst euforiske tilstander er ingen nyhet. Men desto viktigere er det å holde bena godt plantet i salaten.

Ha en heidundrende dag på børsen! Ikke bli sjokkert dersom oppturen fortsetter på fjerde dagen. Kursen er tross at ikke tilbake der den var i august 2020.

8 Likes

Vi som har vert med lenge vet jo at aksjen er veldig utbombet,så hvorfor pullbac nå? Fundamentalt har den vel aldri vert sterkere ,med mål om noen mnd.

6 Likes

Pullback… Om folk vil inn, og det vil de på dette nivået, så rykker vi fort opp på 35 kroner i dag!

3 Likes

Tidenes jinx.

1 Like

Nå skal vel alle inn i Targovax, så de fikk en fin melding :blush::blush:

Så kanskje Nano blir litt glemt av småaksjonærene i dag.

2 Likes

Helt normalt med pullback etter 3 dagers rally av typen vi har sett, rent teknisk, men pullback kan selvfølgelig komme fra mye høyere nivåer enn 30 kr. Det er bare min personlige mening at vi er extended, ingen fasit.

2 Likes

Husk at selv om det er mange i denne tråden som har opplevd dette som en lang tålmodighetsprøve og fremdeles kanskje er i minus, så vil det alltid være mange andre som tok inngang nær bunn eller rett etter meldingen i forrige uke. Da har man allerede betydelig gevinst ut fra alle vanlige investeringssammenlikninger og salg vil kunne være strategisk fornuftig og riktig. Derfor kommer nærmest alltid pullbacks :slight_smile:

5 Likes

Aksjonærlistene er nå oppdatert og viser torsdagens handel. Ganske fin liste :slight_smile:

5 Likes

Av erfaring fra forrige oppgang fra kr14 for noen år siden, hvor jeg solgte ut på forskjellige nivåer på vei opp og stadig måtte springe etter på stigende kurser,har troen på at vi nå er midt i reprising og fortsetter opp ,kanskje med noen små dumper

3 Likes

Ja, ikke uenig i det - ikke sikkert vi får de heftige korreksjonene vi er vant til anymore :upside_down_face:

2 Likes

Er det noe nytt herfra?

Hva viser den???

Forsåvidt enig. Men en del av dette bildet er også den vanvittige snuoperasjonen som materialiserte seg torsdag morgen. Hvor mange av oss hadde forventet denne revolusjonen så sent som onsdag?

Markedsaktørene sin prising av NANOV onsdag var basert på flere år med brutte løfter og elendig rekruttering av pasienter, samtidig som selskapet var på full fart mot en ny emisjon. En emisjon som høyst sannsynlig hadde tatt aksjekursen under kr 10.

Men isteden for en ny skuffende seanse og kun en utsikt mot nye kapitalinnsprøytninger, så fikk vi se en fugl fønix stige ut av asken. Det til kjempeoverraskelse for alle som har fulgt selskapet.

I løpet av timer gikk vi fra en situasjon med nervepirrende neglebiting til en situasjon der målstreken er kommet betydelig nærmere og utsiktene til suksess i høyeste grad er reslistiske. Og da snakker vi om et mangemilliarders marked som åpner seg!

Dersom man i høydeskrekkens all sin gru overser dette faktum, ja da er man en fare for sine egne investeringer.

Jeg vil bare minne om alle dem som røk ut av NANO høsten 2016 nettopp pga høydeskrekk og manglende forståelse for hvor sterk interesse det var i markedet etter NANO-aksjer. Deres fotspor blir man ikke rik av å følge.

8 Likes

Du har skjønt det!

1 Like