Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Venter også på 25 for å fylle på, så bare la den falle :smile:

Nei nei, har kjøpt på 28 jeg jo :slight_smile:

Jeg fikk handlet på 28,61. Så nå kan den stige igjen

Tror NANO skal ta et solid pust i bakken nå fremover, ser man historisk på det er det slik gamet ofte fungerer. Vekter meg derfor opp i tryggere havner som Telenor nå :slight_smile:

2 Likes

Det er jo helt riktig at det er slik gamet ofte fungerer. Men det er sannelig ikke ofte at forutsetningene for en aksje endres diametralt fra en dag til en annen. Kombinasjonen av lysere fremtidsutsikter, lavere utvanning og en kortere tidshorisont før vi nærmer oss målstreken gjør nok at aksjen vil være langt mer robust og mindre preget av depresjon. NANOV er en god kandidat til å være unntaket fra den regelen du henviser til.

5 Likes

Ok så du mener man burde fortsette å øke en posisjon i NANOV kontra å gå for tryggere havner som feks. Telenor? Enig i at vi har nådd et vendepunkt og at målstreken er betydelig mer “synlig” enn hva situasjonen var onsdag forrige uke, men nå har aksjen dog steget 100% på 3 børsdager. Jeg ser ikke hva som er feil i å gjøre et tilbakeblikk på hvordan historien har utspilt seg i aksjen, og ikke hive seg på den bølgen som jeg tror er i ferd med å ebbe ut (for denne gang!).

1 Like

Nei, jeg er ihvertfall ikke blant dem som løper etter en aksje, og kjøpte det jeg kunne på 16 kr da meldingen kom. Men for dem som først nå har oppdaget aksjen så stiller det seg jo annerledes, og det bør jo angå mange nok til at aksjen kan fortsette å stige til den når et nivå som i større grad gjenspeiler potensialet. Å selge en del av porteføljen i håp om å kunne få kjøpt tilbake billligere er en annen sak, og med tanke på motstand på 35 kr så burde jeg nok også selv tenkt den tanken idag.

15:10 NANO +1% intradag når jeg skrev første innlegget mitt om “edruelighet” og tryggere havner. 10 personer stilte spmtegn til min kommentar!!

15:58 NANO -10%

1 Like

Hva er Nano i kl 1625 den 20.sept ?? Så jeg vet bare …

1 Like

Da fikk vi svaret, her prøver noen å finte ut de svake hendene. 35 høy, 26 lav, det er algoritmer i et nøtteskall.

2 Likes

Deilig! Ristet av noen hender, fylte på på 27.6! Omsatt for over 200 mill for faen, er ikke småaksjonærer som kjører dette showet

1 Like

I morgen skinner solen igjen

Får ikke snudd momentumet siste 20 minuttene i dag, men i morgen skal alle traderne inn igjen og kjøre den opp.

1 Like

:stuck_out_tongue:

5 Likes

Viktige å løfte blikket når man velger å få inn i en aksje som NANOVECTOR. Alternatovet er å innta en mer aktiv traderrolle og da var det jo en glimrende mulighet å tale inn en solid gevinst da kursen slo oppunder kr 35,- tidligere i dag. Men akkurat de valgene må du som investor ta.

Selv har jeg økte min posisjon hver dag siden torsdag. Også i dag har jeg kjøpt mer på 28,55. At kursen vil svinge er ingen nyhet, men jeg har ikke evnen til å utnytte disse svingningene og velger etter torsdagens nyheter å bli sittende. Føler meg rimelig trygg på at kursen skal betydelig opp utover i 2021. Da kan jeg saktens tåle noen røde dager innimellom uten å få magesår av den grunn.

Ellers gjelder det å ikke ta større risiko enn det maner komfortabel med, også de dagene verden går imot en. ;-))

Det ble dekket inn short på minst 690 K aksjer i dagens oppdaterte aksjonær register dvs at de er blitt handlet inn før helgen. Shorten må ha vært betydelig over synlig, som ennå ikke er dekket inn, men kanskje gjort i løpet av ettermiddagen idag.

1 Like

Kjøpte mer på 10% ned. Overreaksjon og forstår at folk tar gevinst. Men det fundamentale vinner til slutt. Men jeg har nå en long posisjon. Så får vi se.

3 Likes

Haha, slike svingninger biter ikke på denne skuta :see_no_evil: :rocket:

Hvor ser du det?
Short ikke oppdatert på ssr