Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Fordi venners venner skal få billig og shortere dekket billig.

Slik er Oslo innside børs :+1:

10 Likes

Sånn er det, men så er da emisjonen allerede dekket også. Her snakker vi mange ganger overtegning på et sted mellom 22 - 23,50 mens investorene var livredde for en emisjon på 10 kroner for en uke siden :wink:

Megler ringte nå, så som vanlig null stress med å hente penger, samtidig dyttes beilerne unna et halvt år til mens verdien i pipe stiger.

5 Likes

Dekket - fordi det er satt for lavt.

Kurs?

Tjenesteforsømmelse hvis de setter den til 22-23kr. Da er det gratis penger å delta og likhetsprinsippet i aksjeloven blir tilsidesatt uten saklig grunn etter min mening.

4 Likes

Lyse utsikter dette. For en uke siden fryktet jeg emi på 9,- og knapt nok drift ut 21. Nå har vi så si sikret readout og muskler i forhandlinger ett stykke frem.

6 Likes

Luktesansen virker :man_shrugging:t3:

Vinden snur fort. Blir kvalm av børs av og til. Så kursen raste 30% i dag fra topp fordi en del fikk vite om emi og solgte

2 Likes

En evig gjenganger, men alle meglerhus og management har lært seg mange nok argumenter for å fortelle at disse prinsippene blir likebehandlet gjennom rep.emi.

De som solgte i går og ropte på emi fordi de hadde solgt mens aksjen toget 40 % til fikk i alle fall viljen sin. Nå er det null finansiell stress i NANO til etter read out, Archer, MZL og DLBCL.

Vi kan vel leve med det?

7 Likes

Hørt noe om fastsatt kurs i emin?

Dette er dårlig håndtverk av Nano. Emi burde vært satt i går, på dag 3 med oppgang på høyt volum.

Rabatten vil jeg ikke spekulere om før jeg får fasiten, men det er skammelig om denne settes til 10-20% rabatt. Ingen grunn til at denne skal settes til så stort rabatt, og det er uforståelig at CFO og styret aksepterer det.

3 Likes

Nordic Nanovector :broken_heart:

4 Likes

Slutt og surr. Dette er ikke eksakt vitenskap. Kursen var 14 for en uke siden. Dette er glimrende jobbet. Forrige emisjon var 17,5.

5 Likes

Stemmer det, fikk mye tyn for det synspunktet i sin tid😜

Tror du kursen hadde havnet der den havnet i går om de hadde satt EMI i går? Noen vet. Alltid.

4 Likes

Endelig en bioemisjon jeg ikke var med på. Uansett var den veldig klokt satt, er min ærlige mening.
Tror noen visste om dette da jeg syns kursen virkelig fikk seg en knekk helt ut av det blå…

Etterpåklokskap. Idag lå an til å bli den sterkeste dagen.

2 Likes

Nå rører du…

Du aner jo ikke hvilke andre muligheter styret har for hånden

Amatør. Du spytter inn cash i selskapet, og i teorien skal dette kunne gjøre til børskurs. I praksis ender de med å sette den langt under gjennomsnittlig omsetningskurs de siste dagene.

Jeg forstår at de må krydre dette for å få inn store volumer, men det er forsatt ikke noen grunn til å sette denne mer enn 10% under siste kursen ved børsslutt. Og når aksjen har falt fra 35 til 27 kr på en dag, så er det kanskje smart å holde hodet kaldt og avvente litt med denne emisjonen.

2 Likes

Lett å si i ettertid… alle burde jo solgt i dag på 35 også… :wink:

2 Likes