Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

VI får se hvem som har best avkastning på pengene i slutten av året . Nano vs Telenor.

4 Likes

Slik er det dessverre ikke… har du ikke penger til å få produktet ferdigstilt og ut så står du med lua i hånda.

1 Like

16 skal vi nok ikke til nei!

Emisjonen er guidet til å bli satt mellom 22 - 23,50, vi får se hvem som har mest makt i book-buildingen.

Kjøpte meg inn i dag på 34 kr, kursen falt da brått rett etter kjøp. Kjøpte deretter på 27 kr rett før stengetid på Oslo Børs i håp om å få hentet inn noe av tapet i morgen og ukene som kommer. Så kommer melding om emisjon rett etter stengetid.

Børsen er ikke for nybegynnere forstår jeg :grimacing: Men, forblir i Nano i lang tid fremover og håper på noe avkastning :+1:

2 Likes

Eneste minus med denne emisjonen var at noen fikk vite om den på forhånd.

Ellers er det egentlig genialt at selskapet skaffer seg finansielle muskler nå på tampen av målstreken. Dermed har vi mye større sikkerhet for at BP ikke skal få komme alt for rimelig til bords!

Nå kan vi se Archer resultater lyst i møte innen få uker i visshet om at den triggeren likevel ikke vil bli ødelagt av emisjonsfrykt!

1 Like

Det var mye rabat

hvorfor kjørte de ikke en fortrinnsrettet emmisjon?

Fordi venners venner skal få billig og shortere dekket billig.

Slik er Oslo innside børs :+1:

10 Likes

Sånn er det, men så er da emisjonen allerede dekket også. Her snakker vi mange ganger overtegning på et sted mellom 22 - 23,50 mens investorene var livredde for en emisjon på 10 kroner for en uke siden :wink:

Megler ringte nå, så som vanlig null stress med å hente penger, samtidig dyttes beilerne unna et halvt år til mens verdien i pipe stiger.

5 Likes

Dekket - fordi det er satt for lavt.

Kurs?

Tjenesteforsømmelse hvis de setter den til 22-23kr. Da er det gratis penger å delta og likhetsprinsippet i aksjeloven blir tilsidesatt uten saklig grunn etter min mening.

4 Likes

Lyse utsikter dette. For en uke siden fryktet jeg emi på 9,- og knapt nok drift ut 21. Nå har vi så si sikret readout og muskler i forhandlinger ett stykke frem.

6 Likes

Luktesansen virker :man_shrugging:t3:

Vinden snur fort. Blir kvalm av børs av og til. Så kursen raste 30% i dag fra topp fordi en del fikk vite om emi og solgte

2 Likes

En evig gjenganger, men alle meglerhus og management har lært seg mange nok argumenter for å fortelle at disse prinsippene blir likebehandlet gjennom rep.emi.

De som solgte i går og ropte på emi fordi de hadde solgt mens aksjen toget 40 % til fikk i alle fall viljen sin. Nå er det null finansiell stress i NANO til etter read out, Archer, MZL og DLBCL.

Vi kan vel leve med det?

7 Likes

Hørt noe om fastsatt kurs i emin?

Dette er dårlig håndtverk av Nano. Emi burde vært satt i går, på dag 3 med oppgang på høyt volum.

Rabatten vil jeg ikke spekulere om før jeg får fasiten, men det er skammelig om denne settes til 10-20% rabatt. Ingen grunn til at denne skal settes til så stort rabatt, og det er uforståelig at CFO og styret aksepterer det.

3 Likes

Nordic Nanovector :broken_heart:

4 Likes

Slutt og surr. Dette er ikke eksakt vitenskap. Kursen var 14 for en uke siden. Dette er glimrende jobbet. Forrige emisjon var 17,5.

5 Likes